//
کدخبر: ۳۲۷۲۸۱ //
رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور خبر داد؛

آماده باش دامپزشکی استان کرمانشاه برای مقابله با بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان

اولین جلسه کمیته اجرایی مقابله با بیکاری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در اداره کل دامپزشکی استان برگزار گردید.

آماده باش دامپزشکی استان کرمانشاه برای مقابله با بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان
به گزارش فرتاک نیوز،

 دکتر علیرضا حیدری رییس اداره طیور گفت: با توجه به گزارش‌های اخیر مبنی بر رخداد بیماری در کشورهای همسایه شمالی، اداره دامپزشکی استان کرمانشاه  برای پیشگیری و کنترل این بیماری اولین جلسه کمیته اجرایی مقابله با این بیماری با حضور مدیرکل، معاونین و روسای ادارات ستاد در سالن جلسات اداره کل دامپزشکی استان برگزار شد.

دکتر حیدری در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به شروع فصل سرما و با آغاز مهاجرت پرندگان وحشی و آزاد پرواز به عنوان مخزن احتمالی عامل بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان که بیماری بسیار حاد ویروسی با تلفات ۱۰۰ درصد برای صنعت طیور و همچنین به عنوان بیماری مشترک بین پرندگان و انسانها می باشد.

در این جلسه بر موارد زیر تاکید گردید:

ادارات دامپزشکی تابعه اقدامات رصد و پایش و مراقبت فعال از پرندگان را تشدید نموده و هر گونه تلفات در پرندگان تا حصول اطمینان از عدم بیماری راگزارش نمایند.

به منظور آمادگی لازم و هماهنگی بین بخشی ادارات در سطح شهرستان کمیته آنفولانزای فوق حاد را با ریاست فرماندار محترم و با حضور ادارات مرتبط تشکیل دهند و در این جلسات ضمن هماهنگی با آمادگی لازم پیگیری جلوگیری از تردد خودروهای حامل مرغ و تخم مرغ و فاقد گواهی سلامت دامپزشکی و همچنین جلوگیری از عرضه و کشتار خیابانی طیور باشند.

تشدید نظارت های بهداشتی در کشتارگاه های طیوراستان (اسلام آباد، روانسر، سنقر و کرمانشاه) و دقت در شستشو و ضدعفونی کامیونها و قفس های پرندگان پس از تخلیه انجام بگیرد.

از طریق صدا و سیمای مرکز استان به هم وطنان روستایی که پرورش مرغ بومی می دهند خواسته شود از رهاسازی ماکیان خود در سطح روستا بلکه در داخل حیاط با قفس جایگاهی برای آنها ایجاد کند تا پرندگان وحشی مانند کلاغ و گنجشک تماس پیدا نکنند و همچنین در فصول سرد سال به هیچ وجه از وانت‌ بارها و غیره دوره‌ گرد عرضه کننده پرندگان زنده برنده خریداری نکنند.

در کلیه واحدهای پرورش مرغ مادر گوشتی تخم گذار تجاری بوقلمون لازم و ضروری است که واکسن آنفولانزای فوق حاد برای پرندگان استفاده شود و هر گونه گزارش تلفات غیر متعارف پرندگان را با سامانه تلفنی ۱۵۱۲ به اداره کل دامپزشکی اطلاع رسانی نمایند.

همکاری با پرسنل محیط زیست در جهت پایش و مراقبت از سراب ها و تالاب ها

واحد های صنعتی اعم از مرغ مادر،تخمگذار،گوشتی،شرایط قرنطینه ای و بیوسیکوریتی را رعایت نموده و هرگونه تلفات غیر متعارف را در کوتاه ترین زمان ممکن به دامپزشکی اطلاع دهند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۷۲۸۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان