//
کدخبر: ۳۲۶۹۵۵ //
در راستای اشتغال، توسعه و سرمایه گذاری منطقه گواور و سرمست انجام گرفت؛

برگزاری‌نشست هم اندیشی بزرگان ایل کلهر

نشست هم اندیشی بزرگان ایل کلهر در امر اشتغال،توسعه و سرمایه گذاری امروز (۱۸ مهرماه ۱۴۰۰ )در مجتمع کشت و صنعت‌ و دامپروری باوان کلهر برگزار شد.

برگزاری‌نشست هم اندیشی بزرگان ایل کلهر
به گزارش فرتاک نیوز،

جواد مدلل با اشاره به سرمایه گذاری های در دست اقدام خود در منطقه گواور و شهرستان سرمست اظهار کرد: طی یکسال گذشته مردم این منطقه محبت بسیاری به‌ما داشته‌اند که باعث افتخارمان است در این منطقه سرمایه‌گذاری کرده‌ایم.

photo_2021-10-10_19-05-46

وی افزود:هدف ما ایجاد منطقه‌ای کشاورزی و صنعتی با انتقال تکنولوژی مدرن است که این کار بدون همدلی انجام نخواهد گرفت.

سرمایه گذار مجتمع کشت و صنعت و دامپروری باوان کلهر گفت: سال گذشته این مجتمع را با اشتغال ۳۷ نفر و ۱۱۰۰ دام‌ زنده تحویل گرفتم و هم اکنون تعداد دام ها به ۲۲۰۰ راس با اشتغال زایی ۲۴۰ نفر رسیده است.

احداث مجتمع ۶۵۰۰ راسی در شهرستان سرمست

مدلل همچنین از احداث مجتمع ۶۵۰۰ راسی دیگری در این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: عملیات اجرایی این پروژه در حال انجام است و مجوزهای لازم نیز اخذ شده است.

احداث مجتمع ۱۳ هزار راسی با تولید روزانه ۲۴۰ تن شیر

وی اضافه کرد: احداث مجتمع ۱۳ هزار راسی دیگری نیز در دست اقدام داریم که با اجرای این پروژه تولید روزانه شیر از ۲۵ تن در روز به ۲۴۰ تن  (حدود ۱۰ برابرافزایش) خواهد رسید.

باید کاری کنیم که جوانان با ادامه تحصیل کارهای پایه‌ای را در این منطقه راه اندازی کنند

مدلل اظهار امیدواری کرد با احداث و سرمایه گذاری در این منطقه دیگر جوانی برای کار به خارج از این شهرستان مهاجرت نخواهد کرد و در این زمینه باید کاری کنیم که جوانان با ادامه تحصیل کارهای پایه‌ای را در این منطقه راه اندازی کنند زیرا کارگر روزمزد به درد این منطقه نمی‌خورد.

  به زودی آغاز عملیات اجرایی تاسیس گلخانه ۵۲ هکتاری و حفر چهارحلقه چاه

در ادامه این مراسم عباسی مسئول طرح توسعه آینده این شهرستان نیز گفت: سه طرح در غرب شهرستان گواور پیش بینی شده و در دست اقدام است که یکی از آنها تاسیس گلخانه ۵۲ هکتاری و حفر چهارحلقه چاه است که با اجرای این طرح از اواخر آبان و اوایل آذرماه با سرمایه گذاری ۵۲۵ میلیارد تومان(به ازای هر هکتار سرمایه گذاری ثابت ۱۴ میلیارد تومان ‌و ‌به ‌ازای ‌هر‌ ‌هکتار‌ ‌سرمایه‌گذاری ‌در ‌‌گردش  ۷۰۰ میلیارد تومان) هزینه خواهد داشت‌ و برای ۴۲۷ نفر به صورت مستقیم و ۷۷۰ نفر به صورت‌ ‌غیر‌ ‌مستقیم‌ ‌(اشتغال‌پایدار۱۱۹۰) اشتغالزایی ایجاد خواهد کرد.

photo_2021-10-10_19-07-16

احداث کارخانه کود و سم با ظرفیت تولید ۱۰ هزار تن

وی میزان آب مورد نیاز برای احداث این گلخانه را ۲۴/۵ لیتر بر ثانیه عنوان کرد و افزود: همچنین بر اساس پیش‌بینی های انجام گرفته کارخانه کود و سم با ظرفیت تولید ۱۰ هزار تن نیز در دست انجام است که ماده اصلی آن‌ فضولات دامی است.

عباسی در ادامه از اشتغالزایی ۸۸ نفر در این پروژه خبر داد و بیان کرد: عملیات اجرایی فاز اول این طرح در فضایی به وسعت ۵ هزار متر مربع به زودی انجام خواهد شد که نویدخوبی برای مردم منطقه سرمست است.

احداث واحد ۵ هزار راسی دام در غرب گواور

وی طرح سوم در غرب گواور را احداث واحد ۵ هزار راسی دام عنوان کرد و گفت:این طرح نیز با سرمایه گذاری ۴۵۰ میلیارد تومان و اشتغال ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم و۳۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم پیش بینی شده است.

محور توسعه در هر منطقه و کشوری مردم است

در ادامه این مراسم حجت الاسلام حیدر محمدی امام جماعت بخش گواور نیز گفت: محور توسعه در هر منطقه و کشوری مردم است و حلقه مفقوده اقتصاد هم نقش مردم است و با توجه به توصیه های مقام معظم رهبری درحوزه اقتصاد عمومی کارهای دولتی باید به مردم سپرده شود.

photo_2021-10-10_19-08-45

حق دومین شهر مقام ایران جز با احیا اشتغال، تولید و کارآفرینی در منطقه محقق نخواهد شد

امام جمعه گواور افزود: در بحث پتروشیمی گیلانغرب در منطقه گواور دغدغه مندانی بودند که به این موضوع اعتراض کردند زیرا می‌خواستند حق دومین شهر مقاوم کشور داده شود و این حق جز با احیا اشتغال، تولید و کارآفرینی در منطقه محقق نخواهد شد.

 

حجت الاسلام محمدی تصریح کرد:کمیته امداد سال گذشته در اداره این مجتمع ناتوان عمل کرد با تحویل این مجتمع به بخش خصوصی مشکلات این مجتمع مرتفع شده که جای شکر دارد.

وی افزود: بسیاری از ساکنین روستاهای ما در تهران و کرج مشغول کار هستند دغدغه مردم اشتغال است اگر خانواده‌ها خیالشان از این بابت راحت شود دیگر شاهد مهاجرت جوانان از این منطقه نخواهیم بود.

مطالبه جدی مردم ارتقا بخش گواور به شهرستان است/مسئولین و سیاسیون از سرحسادت و عناد سنگ‌اندازی نکنند

 ایشان یادآور شد: مطالبه جدی مردم ارتقا بخش گواور به شهرستان است مسئولین و سیاسیون از سرحسادت و عناد سنگ‌اندازی نکنند تا شاهد توسعه این منطقه باشیم.

گروه صنعتی مدلل سند توسعه استان است

گروه صنعتی مدلل سند توسعه استان است و اغراق نیست‌ این مجتمع هم مثل سیمان سامان و روغن نباتی نازگل برای آیندگان و فرزندان شماست و همه باید کمک کنند تا این منطقه با محوریت بزرگان رشد و توسعه یابد.

 بزرگان طوائف و معتمدین همیشه نقش مهمی در توسعه، پیشرفت و صلح و سازش دارند

 نورالدین صفری رئیس دادگستری گیلانغرب نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد:بزرگان طوائف و معتمدین همیشه نقش مهمی در توسعه، پیشرفت و صلح و سازش دارند و هرجا وحدت و برادری برقرار باشد، برکت هم افزایش می‌یابد.

photo_2021-10-10_19-11-00

هر ملتی که بزرگان را تکریم کند سنتی نیکو را نهادینه کرده است

 وی افزود:هر ملتی که بزرگان را تکریم کند سنتی نیکو را نهادینه کرده است و دین اسلام هم به بزرگان و ریش سفیدان جایگاه ویژه‌ای داده است.

مسئولین باید برای رفع موانع تولید تلاش کنند تا تولید کننده احساس خستگی و ناامیدی نکند

 رئیس دادگستری گیلانغرب یکی از اولویت‌های قوه قضاییه را حمایت از تولید و سرمایه گذاری دانست و گفت: مسئولین باید برای رفع موانع تولید تلاش کنند تا تولید کننده احساس خستگی و ناامیدی نکند.

صفری تصریح کرد: امروز مجتمع کشت و صنعت و دامپروری باوان کلهر رونق گرفته و اشتغالزایی خوبی نیز انجام داده است که قابل تقدیر است.

بهرام شیرزادیان بزرگ خاندان شیرزادیان از ایل کلهر و پسر زنده یاد شیرزادخان شیرزادی نیز گفت: خدا را شاکریم که یکی از برادران ما از منطقه کلهر با سرمایه گذاری در این منطقه نقش بسزایی را ایفا کرده است.

photo_2021-10-10_19-11-30

امیدواریم روزی برسد که شهرستان سرمست رونق یابد و به عنوان شهر صنعتی در همه کشور شناخته شود

 وی افزود:امیدواریم روزی برسد که شهرستان سرمست رونق یابد و به عنوان شهر صنعتی در همه کشور شناخته شود که با توسعه این منطقه مردم نیز به خواسته‌های خود خواهند رسید.

 از سرمایه گذارانی که می‌توانند سبب ارتقا و توسعه منطقه شوند باید حمایت کرد

 در ادامه عزیز پرنا بزرگ ایل سیاه سیاه اسلام آباد غرب نیز گفت:زمین در روند رشد یک جامعه تاثیر دارد اما به تنهایی نمی‌تواند سبب ایجاد اشتغال شود که در این زمینه باید از پتانسیل‌های موجود استفاده کرد و از سرمایه گذارانی که می‌توانند سبب ارتقا و توسعه منطقه شوندحمایت کرد.

مردم باید بدانند اگر کسی قدمی برایشان برمی‌دارد شکر گزار باشند

پرنا افزود: مردم باید بدانند اگر کسی قدمی برایشان برمی‌دارد شکر گزار باشند و مدلل نیز باید قدرشناس مردمی باشد که به او اعتماد دارند.

photo_2021-10-10_19-11-56

 ابراهیم پیرویسی بخشدار گواور نیز گفت: دولت به تنهایی توانایی اشتغالزایی ندارد و در این زمینه باید از سرمایه گذاران بخش خصوصی حمایت شود.

photo_2021-10-10_19-13-00

یقین دارم در آینده بخش گواور یکی از بخش های مهم صنعتی در کشور خواهد بود.

وی تصریح کرد: یقین دارم در آینده بخش گواور یکی از بخش های مهم صنعتی در کشور خواهد بود.

بخشدار گواور در ادامه از مدلل درخواست کرد با توجه به اینکه وی در شهرهای مختلف کارهای عام المنفعه ای برای مردم انجام می‌دهد در این منطقه هم به مردم کمک نماید.

 اگر جامعه‌ای توسعه می‌یابد نشان از همدلی مردم دارد

 در پایان این مراسم خانم پرویندخت داودیان کلهر نیز از بزرگان ایل کلهر و خانواده داودیان گفت: اگر جامعه‌ای توسعه می‌یابد نشان از همدلی مردم دارد دولت‌ها به تنهایی نمی‌توانند کار کنند دولت برخواسته از مردم است و اگر توان مردم افزایش یابد دولت با مردم همراه خواهد شد.

photo_2021-10-10_19-13-54

کاهش میزان ترانس در روغن نباتی نازگل از جمله کارهای گروه صنعتی مدلل است

وی افزود:خانواده مدلل خدمات بسیاری در غرب انجام داده است که از جمله آن کاهش میزان ترانس روغن تولیدی نازگل است که از ۴۵ درصد به پایین ترین سطح ممکن رسیده است.

داودیان‌از دیگر کارهای‌ جواد مدلل را کمک به خرید دستگاه آنژیوگرافی در شرایطی که نقدینگی نبود عنوان کرد و گفت: با انجام کارهای خیرخواهانه خداوند نیز در کنار او و خانوادهاش است و در شرایط سخت او را تنها نخواهد گذاشت.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

عکس:بنفشه صالحی

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۶۹۵۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان