//
کدخبر: ۳۲۲۶۸۹ //

صدور رأی سلب عضویت سه ماهه ۲ عضو شورای شهرکرمانشاه/ کسر یک سوم حقوق و حق جلسه همه اعضا به مدت یکسال

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کرمانشاه از صدور حکم سلب عضویت برای 2 عضو شورای شهر کرمانشاه و ارائه درخواست تعلیق موقت شورای شهر کرمانشاه به دادستانی خبر داد.

صدور رأی سلب عضویت سه ماهه 2 عضو شورای شهرکرمانشاه/ کسر یک سوم حقوق و حق جلسه همه اعضا به مدت یکسال
به گزارش فرتاک نیوز،

«سعید سلیم ساسانی» پس از پایان جلسه هیأت استانی حل اختلاف و رسیدگی به شکایات از شوراهای اسلامی که امروز به ریاست استاندار کرمانشاه و با حضور رییس کل دادگستری، 2 عضو مجمع نمایندگان استان در مجلس و سایر اعضاء برگزار شد؛ در گفت و گویی با خبرنگاران اظهارداشت: با توجه به مصوبات جلسه قبلی و ضرب الاجل 48 ساعته به اعضای شورا مبنی بر تعیین تکلیف وضعیت مدیریت شهری و لزوم خدمت رسانی مطلوب به شهروندان جلسه ای روز گذشته با حضور نماینده فرماندار در شورای شهر تشکیل که متاسفانه نتیجه ی مبنی برای انتخاب هیأت رییسه شورای شهر و شهردار حاصل نشده است.

وی افزود: بر این اساس امروز در دومین نشست هیأت حل اختلاف استان گزارش فرماندار در خصوص تخلف های برخی از اعضای شورا ارائه گشت و به لحاظ تأکید استاندار محترم و رییس کل دادگستری مبنی بر مصالحه و دعوت به توافق مجددا جلسه ای با حضور 9 نفر اعضای شورا برگزار شد و پیشنهادات برای رفع مشکلات و همدلی و همراهی برای پیشبرد امور ارائه شد که بازهم به توافق نرسیدند.

مدیرکل دفتر امور شهری وشوراهای استانداری گفت: بر این اساس هیأت حل اختلاف استان اقدام به صدور رأی مبنی بر سلب عضویت دو نفر از اعضای شورا به مدت سه ماه به دلیل ارتکاب تخلف بر اساس بند 5 ماده 92 قانون شوراها نمود و کلیه اعضا از دریافت یک سوم حقوق مطابق بند 3 همین ماده به مدت یکسال محروم شدند.

وی ادامه داد: اتخاذ این تصمیم 5 ساعت طول کشید و اعضای هیأت حل اختلاف بسیار بر انجام توافق و مصالحه تأکید داشتند که اعضای شورا به توافق برسند اما متأسفانه این مهم انجام نشد.

ساسانی با بیان اینکه عدم تشکیل جلسات شورای شهر سبب عدم انتخاب هیأت رییسه و شهردار شده است؛ تصریح کرد: در هیأت حل اختلاف پیشنهادی را برای تعلیق شورا به صورت موقت به دادستانی ارائه شد که ظرف 48 ساعت در این خصوص با اختیارات قضایی و قانونی تصمیم گیری شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۲۶۸۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان