//
کدخبر: ۲۱۴۰۹۵ //
مدیرکل دفتر شهری استانداری:

شهرداری‌ها به سمت برنامه‌ریزی‌های مدون و عملیاتی گام بردارند

مهندس سعید ساسانی مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کرمانشاه گفت: شهرداری‌ها به سمت برنامه‌ریزی‌های مدون و عملیاتی گام بردارند

شهرداری‌ها به سمت برنامه‌ریزی‌های مدون و عملیاتی گام بردارند
به گزارش فرتاک نیوز،

مهندس سعید ساسانی مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کرمانشاه صبح روز چهارشنبه 27 شهریورماه در آغاز کارگاه آموزشی دو روزه بررسی و تبیین دستورالعمل طرز تهیه و تدوین، اجرا و تفریغ بودجه شهرداری‌ها، سازمان‌های وابسته و موسسات و شرکت‌های تابعه که با حضور کارشناسان دفتر برنامه‌ریزی برنامه و بودجه سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، شهرداران شهرداری های استان و مسئولین مالی شهرداری ها و شوراهای اسلامی شهرهای استان و مدیران و مسئولین مالی سازمان ها و مناطق شهرداری کرمانشاه در حال برگزاری است؛ اظهار داشت:دفتر امور شهری و شوراهای استانداری در چهاچوب وظایف و ماموریت‌های محوله، به دنبال این است که شهرداری‌ها به سمت برنامه‌ریزی‌های مدون‌تر و اصولی‌تر گام بردارند و در چهارچوب قانون بودجه و برنامه‌های مصوب حرکت کنند.

وی افزود: شهرداری‌ها با توجه وظیفه و ماموریتی که به آن ها محول شده در مقاطع مختلف به شکل ویژه و اضطراری، از سوی دولت عهده دار انجام برخی کارها و ماموریت ها می‌شوند. بنابراین در این شرایط بودجه شهرداری ها باید به شکل عملیاتی و متناسب با این ماموریت های محوله تهیه و تدوین شود تا بتواند پاسخگوی نیازهای آن ها باشد.

photo_۲۰۱۹-۰۹-۱۸_۱۳-۳۷-۳۲

سلیم ساسانی تصریح کرد: بودجه حتما باید در چهارچوب قوانین و مقررات تهیه و تدوین شود و موضوع رعایت انضباط مالی در شهرداری ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

 مدیرکل دفتر شهری استانداری بیان داشت: درآمدهای اغلب مجموعه‌های اداری و دیگر بخش‌ها به درآمدهای نفتی و مالیاتی وابسته است ولی مجموعه شهرداری‌ها باید با درآمدزایی بتوانند بخش مهمی از هزینه‌های خود را تامین کنند. در این شرایط انجام یک برنامه‌ریزی مدون توسط شهرداری‌ها برای درآمدزایی بیشتر، ایجاد درآمدهای پایدار و جذب سرمایه‌های جدید بسیار مهم است.

 این مسئول اظهار کرد: مجموعه تحولات صورت گرفته این ضرورت را پدید آورده که شهرداری‌ها یک تغییر نگاهی در روند تدوین بودجه خویش داشته باشند تا بتوانند به خوبی وظایف محوله را انجام دهند و به اهداف پیشبینی شده دست یابند.

وی گفت:در راستای تغییر رویکردها در بودجه‌بندی کشور و به منظور شفافیت در حوزه مالی شهرداری‌های کشور و همچنین تدوین بودجه عملیاتی، انضباط مالی و حرکت در چهارچوب بودجه، دفتر امور شهری و شوراهای استانداری با هماهنگی دفتر برنامه و بودجه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اقدام به برگزاری  کارگاه آموزشی بررسی و تبیین دستورالعمل طرز تهیه و تدوین، اجرا و تفریق بودجه شهرداری‌ها، سازمان‌های وابسته، موسسات و شرکت‌های تابعه کرده است.

سلیم ساسانی افزود:این آموزش‌ها توسط کارشناسان دفتر برنامه ریزی برنامه و بودجه سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در محل سالن شهدای دولت استانداری در روزهای چهارشنبه ۲۸ و پنجشنبه ۲۹ شهریورماه برای شهرداران شهرداری‌های استان و مسئولین مالی شهرداری های استان، شوراهای اسلامی شهرهای استان و مدیران و مسئولین مالی سازمان ها و مناطق شهرداری کرمانشاه ارایه می شود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۴۰۹۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان