//
کدخبر: ۳۲۱۸۴۷ //

جلوگیری از واژگونی و غرق شدن کشتی در بندر خرمشهر

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: کشتی دوان از مبدا خرمشهر مشغول بارگیری کالای صادراتی چوب mdf بود و قرار بود به مقصد کویت حرکت کند که به سمت دریا کج شد و در حال غرق شدن بود.

جلوگیری از واژگونی و غرق شدن کشتی در بندر خرمشهر
به گزارش فرتاک نیوز،

نورالله اسعدی امروز، با اشاره به حادثه کشتی دوان، اظهار کرد: کشتی دوان از مبدا خرمشهر مشغول بارگیری کالای صادراتی چوب mdf بود و قرار بود به مقصد کویت حرکت کند که به سمت دریا کج شد و در حال غرق شدن بود.

وی عنوان کرد: بلافاصله گروه‌های امداد و نجات بندر خرمشهر، با هماهنگی اداره کل ایمنی و حفاظت دریایی و اداره کل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی وارد عملیات شدند.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: این مساله باعث شد بعد از عملیات تقریبا ۴ ساعته و به کارگیری شناورهای یدک‌کش خدماتی بندر خرمشهر برای Push کردن، از طریق ۳ فروند یدک کش بندر و همزمان تخلیه متعادل بار با جرثقیل‌های موجود عملیات، کشتی به حالت تعادل برگردد و کشتی از حالت اضطرار و واژگونی خارج شود.

اسعدی با بیان اینکه ظرفیت کشتی دوان، یک هزار و ٢٠٠ تن بود که معادل ۶۰۰ تن کالا در آن بارگیری شده بود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه خسارت جانی به بار نیامد و صرفا مقداری از بار کشتی به دلیل حجمی بودن آن به آب ریخته شد و در حال حاضر کشتی به شرایط عادی بازگشته است.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر اظهارداشت: عملیات امداد و نجات کشتی دوان چند نکته مهم داشت؛ اول اینکه بندر خرمشهر نسبت به اطلاع رسانی این اتفاق به فوریت عمل کرد و دوم اینکه ستاد بحران و تعیین فرمانده صحنه با سرعت مشخص شد. 

وی درباره دیگر دلایل ادامه داد: حمایت و همکاری کامل امور دریایی از ایمنی و حفاظت دریایی نکته سومی است که در این حادثه مورد توجه قرار گرفت و همچنین اجرای دستورات کارشناسی و دادن اختیار به کارشناسان علمی جهت صدور دستورات عملیاتی از دیگر مواردی است که سبب اجرای موفقیت آمیز عملیات جلوگیری از واژگونی شناور شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۱۸۴۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان