//
کدخبر: ۳۱۷۱۲۷ //

امسال به ۳۱۸ روستای استان کرمانشاه گازرسانی می‌شود

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه گفت: امسال گاز رسانی به ۳۱۸ روستای استان علاوه بر گازرسانی به شهرهای ریجاب، نوسود و شبکه داخلی ازگله در دست اجرا است.

امسال به ۳۱۸ روستای استان کرمانشاه گازرسانی می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

«سیروس شهبازی» اعتبار مجموع این پروژه‌های گازرسانی در سال جاری را ۴۸۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: با اتمام این پروژه ها ضریب گازرسانی به روستاهای استان به ۹۴ درصد و میانگین نفوذ گازرسانی در تمام بخش های استان به ۹۸ درصد خواهد رسید.

او با بیان اینکه اکنون ۸۲ درصد از جمعیت روستایی استان در هزار و ۶۹۴ روستا از نعمت گاز برخوردار هستند، از برنامه شرکت گاز استان کرمانشاه در خصوص گازرسانی به تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار تا پایان سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: به همین منظور برنامه‌ریزی لازم به منظور تحقق این امر صورت گرفته است.

شهبازی در ادامه توسعه گازرسانی در سطح روستاها را اولویت کاری شرکت گاز اعلام کرد و گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۲۷ کیلومتر شبکه گذاری در بخش روستایی و هشت کیلومتر در بخش شهری توسط شرکت گاز اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه همچنین افزود: این میزان از شبکه گذاری زمینه نصب ۲ هزار و ۱۷۶  انشعاب شامل هزار و ۸۳۶ انشعاب در بخش روستایی و ۳۴۰ انشعاب در بخش شهری و زمینه برخورداری سه هزار ۹۲۸ اشتراک جدید در سطح استان را فراهم کرده است.

شهبازی یادآور شد: در حال حاضر در استان کرمانشاه ۹۹ درصد جمعیت شهری با گازرسانی به ۲۹ شهر از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

او با بیان اینکه در حال حاضر ۶۲۴ هزار و ۴۵۱ مشترک در استان مصرف کننده گاز طبیعی هستند، گفت: از این تعداد ۵۰۶ هزار و ۴۷۰  اشتراک در بخش شهری به تعداد ۴۳۸ هزار و ۶۵۸  خانوار و ۱۱۷ هزار و ۹۸۱ مورد اشتراک در بخش روستایی به تعداد چهار هزار و ۴۰۸ خانوار معادل ۹۹ درصد جمعیت شهری و ۸۲ درصد جمعیت روستایی گازدار هستند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۷۱۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان