//
کدخبر: ۳۱۳۸۱۷ //

افزایش ۲۰ درصدی مصرف برق در کشور/ ادارات ملزم به کاهش مصرف برق هستند

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان اردبیل گفت: در سال‌های اخیر در چنین روزهایی در سطح کشور، شاهد افزایش پیش‌بینی شده مصرف برق ۱.۵ درصدی بودیم اما متاسفانه در سال‌جاری، میزان مصرف کشور ۲۰ الی ۲۲ درصدی افزایش یافته است.

افزایش ۲۰ درصدی مصرف برق در کشور/ ادارات ملزم به کاهش مصرف برق هستند
به گزارش فرتاک نیوز،

 ناصر عبداللهیان بعدازظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: در سال‌های اخیر در چنین روزهایی در سطح کشور، شاهد افزایش پیش‌بینی شده مصرف برق ۱.۵ درصدی بودیم اما متاسفانه در سال‌جاری، میزان مصرف کشور ۲۰ الی ۲۲ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: یکی از دلایل افزایش مصرف برق و خاموشی‌های امسال، کاهش ۳۰ الی ۳۵ درصدی بارش‌ها بوده است و طی این کاهش بارش‌ها، شاهد کاهش تولید برق ۵۰ درصدی نیروگاه‌های آبی بودیم.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان اردبیل بیان داشت: یکی دیگر از دلایل خاموشی‌ها افزایش دمای ۵ الی ۶ درصدی دما را شاهد هستیم که افزایش یک درصدی دما برابر با افزایش مصرف برق در سطح کشور به میزان یک هزار مگاوات است که تولید روزانه نیروگاه سبلان اردبیل نیز یک هزار مگاوات است.

عبداللهان تصریح کرد: دیگر دلیل افزایش مصرف و خاموشی‌های کشور، فعالیت غیرقانونی ماینرهای ارز دیجیتال است و در سطح استان اردبیل هیچ مرکز استخراج رمز ارز دیجیتال به شکل قانونی فعالیت ندارد و فقط یک مجوز فعالیت استخراج در استان صادر شده است که تاکنون وارد مدار نشده است.

وی بیان داشت: فعالیت غیرقانونی استخراج رمز دیجیتال در سطح کشور باعث افزایش ۲۲ درصدی مصرف برق شده است.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان اردبیل اظهار داشت: برای کنترل مصرف برق در سطح استان با مجموعه‌های صنعتی و کشاورزی، قرارداد‌های تنظیم مصرف، منعقد شده و در حال اجرا می‌باشد.

وی تأکید کرد: در صورت کاهش مصرف ۱۰ درصدی مصرف برق، به هیچ عنوان شاهد خاموشی‌ها نخواهیم بود.

عبداللهیان ادامه داد: از روز گذشته برای کنترل مصرف از کشور جمهوری آذربایجان، روزانه حدودا ۸۰ مگاوات برق وارد می‌کنیم که برای بخش شمالی استان اردبیل مصرف می‌شود.

وی تصریح کرد: برای مصرف ادارات استان، پروتکل‌هایی تدوین شده است که تا ساعت ۱۱ باید ۵۰ درصد و بعد از ساعت کاری فقط ۱۰ درصد مصرف داشته باشند.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان اردبیل گفت: در حوزه فرآورده‌های نفتی نیز مدیریت مصرف اعمال می‌شود و در سطح استان ۶۸ ایستگاه CNG وجود دارد که اگر فقط یک جایگاه باشد هیچ خاموشی اجرا نمی‌شود و در غیر این صورت یک الی ۲ ساعت خاموشی اعمال خواهد شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۳۸۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان