//
کدخبر: ۲۷۱۳۴۵ //

استحصال سالانه ۷۲۰۰۰ کیلووات از نیروگاه خورشیدی پردیس کشاورزی/آماده فروش تولیدات به توزیع برق استان کرمانشاه هستیم

عضو هیات علمی گروه مهندسی آب دانشگاه رازی از استحصال سالانه 72000 کیلووات انرژی از نیروگاه خورشیدی پردیس کشاورزی کرمانشاه خبر داد.

استحصال سالانه 72000 کیلووات از نیروگاه خورشیدی پردیس کشاورزی/آماده فروش تولیدات به توزیع برق استان کرمانشاه هستیم
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر علی آرمان عضو هیات علمی گروه مهندسی آب دانشگاه رازی با اشاره به اینکه پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی با دارا بودن مساحتی در حدود 300 هکتار و 12 حلقه چاه کشاورزی با مجموع دبی 200 لیتر بر ثانیه در  موقعیت استثنایی منابع آب و خاک قرار دارد، اظهارکرد: پردیس کشاورزی یکی از بهترین نقاط استان کرمانشاه در زمینه انجام امور تحقیقاتی در زمینه طرح‌های آبیاری و زهکشی است.

وی افزود: با توجه به نیاز پردیس کشاورزی به ارتباط با ارگان‌های متولی امر آب، در تابستان سال 1397 و پس از جلسات متعدد با مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان، مقرر شد در جهت تشویق کشاورزان استان به استفاده از انرژی‌های پاک و تجدید پذیر و همچنین آشنایی دانشجویان پردیس کشاورزی و منابع طبیعی با چنین سیستم‌هایی، یک طرح الگویی با ارزش 1850 میلیون ریال به دانشگاه رازی اهدا گردد.

دکتر آرمان به توانایی سیستم های خورشیدی در تامین آب مورد نیاز کشاورزی اشاره کرد و گفت:  این سیستم ها در زمینه پدافند غیرعامل، اهداف دانشگاه سبز، شرب و بهداشت در مواقعی که آب پردیس کشا ورزی قطع می شود نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

عضو هیات علمی گروه مهندسی آب دانشگاه رازی از انتخاب چاه آبی  با  ظرفیت دبی 9 الی 13 لیتر بر ثانیه و همچنین توان 11 کیلووات برای این سیستم خبر داد و عنوان کرد: ضمن برگزاری جلسات متعدد با رئیس پردیس کشاورزی و معاون پژوهشی و اجرایی مقرر شد این چاه آب پردیس در مدار سیستم قرار گیرد که توان تولیدی 18 کیلوواتی سیستم اجرا شده  1.5 برابر توان مورد نیاز پمپ چاه می باشد.

این مسئول با معرفی نیروگاه 18 کیلووات پمپ آب خورشیدی پردیس کشاورزی، معرفی شرایط مناسب تابشی در ایران و دسته‌بندی‌های متداول فن‌آوری خورشیدی، ادامه داد: پیش بینی می شود با توجه به قرار گرفتن این نیروگاه در بین مولدهای جدا از شبکه و قرار گرفتن حدود 12 ساعته این سیستم در مدار، می توان سالیانه حداقل 4000 ساعت از این سیستم استفاده کرد و همچنین با توجه به توان 18 کیلوواتی انتظار داشت که سالانه 72000 کیلووات ساعت انرژی از این سیستم استحصال نمود.

در پایان دکتر آرمان در اشاره به اینکه می توان با انجام رایزنی با مسئولین شرکت توزیع نیروی برق استان قراردادی در زمینه فروش برق به این نهاد منعقد کرد، افزود: شرکت توزیع نیروی برق، در خصوص تشویق بهره برداران این سیستم‌ها، به ازای هر کیلووات ساعت مبلغی بابت کاهش فشار وارد بر شبکه پرداخت می نماید که با توجه به تولید 72000 کیلووات ساعت در سال، می توان علاوه بر استفاده های پردیس کشاورزی و منابع طبیعی از این سیستم، سالانه از این محل نیز درآمد زایی کنیم.

photo_2020-07-19_16-47-58

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۱۳۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان