//
کدخبر: ۲۶۲۷۴۵ //
با نزدیک شدن به فصل گرما و تحقق برنامه ۰۹۹ برگزار شد:

نشست هماهنگی مدیریت مصرف برق ادارات در استانداری کرمانشاه

در روز بهره وری و بهینه سازی مصرف برق، نشست هماهنگی مدیریت مصرف برق با هدف همکاری سازمان ها و ادارات در مدیریت پیک بار سال ۹۹ در استانداری کرمانشاه برگزار شد.


 نشست هماهنگی مدیریت مصرف برق ادارات در استانداری کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

در این نشست که باحضور دکتر افشین کریمی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه، مهندس اسدی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب، مهندس مرآتی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه و نمایندگان سازمان برنامه ریزی و بودجه و معاونت برنامه ریزی بودجه استانداری برگزار شد، تصمیمات اولیه برای مدیریت بار مصرفی برق در تابستان سال ۹۹ گرفته شد تا مطابق سال قبل، برنامه ۰۹۹ (سال ۹۹ بدون خاموشی) اجرایی شود.

در آغاز این نشست، مهندس امیدعلی مرآتی با ارائه گزارش تصویری بر مدیریت پیک بار در آغاز فصل گرما تاکید کرد و گفت: امسال نیز با همکاری صنایع، ادارات و مشترکین خانگی و کشاورزی درصدد هستیم تا تابستانی بدون خاموشی را سپری نمائیم. در این زمینه اقداماتی همچون تغییر ساعات کار اداری و فعالیت صنایع، مدیریت چاه های آب کشاورزی، استفاده از مولدهای خودتامین(دیزل ژنراتورها) در سازمان ها و قطع بار برنامه‌ریزی شده ایستگاه‌های CNG مدنظر است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با بیان اینکه اقدامات مذکور می‌تواند باعث صرفه جویی ۷۰ مگاواتی گردد، تصریح کرد: براساس مصوبه هیئت وزیران ۲۰ درصد انرژی مصرفی ادارات باید از انرژی های تجدیدپذیری همچون استفاده از سلول‌های خورشیدی تامین گردد که در این زمینه تاکنون ۹۴ واحد دولتی و عمومی و ۳ واحد خصوصی با ظرفیت تولید ۶۴۵ کیلووات تولید برق پاک، دارای سیستم‌های خورشیدی هستند.

وی با اشاره به اینکه دمای ۲۵ درجه در فصل تابستان مناسبترین دما برای داخل اتاق است، افزود: براساس تصویب نامه هیئت وزیران ادارات مکلف‌اند نسبت به مدیریت مصرف برق و کاهش ۱۰درصدی مصرف برق خود اقدام نمایند و درصورت داشتن مولدهای خودتامین (دیزل ژنراتور) در زمان پیک بار برق استفاده نمایند.

مهندس مرآتی با بیان اینکه اداراتی که از مولدهای خودتامین استفاده می کنند، سوخت دولتی دریافت می نمایند، اضافه کرد: شرکت توزیع برق استان کرمانشاه حاضر است به سازمان ها و اماکنی که امکان تولید برق از مولدهای خودتامین و سیستم های خورشیدی دارند، هزینه پرداخت می‌کند و برق تولیدی آنها را خریداری می‌نماید.

در ادامه، مهندس اسدی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای غرب ضمن گزارشی از وضعیت شبکه انتقال و فوق توزیع استان بر نیاز همکاری همه مشترکان خصوصا ادارات استان تاکید کردند.

در پایان این نشست، دکتر کریمی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه با تاکید بر اینکه همه دستگاه ها موظف اند درصورت داشتن دستگاه های خودتامین (دیزل ژنراتورها) استفاده نمایند، بر لزوم ایجاد زیرساخت ها جهت تولید برق پاک از واحدهای سلول خورشیدی تاکید کرد و گفت: باتوجه به اینکه تامین برق پایدار و صرفه جویی درست از آن وظیفه همه ما است، در خصوص استفاده ادارات از مولدهای خود تامین نیز باید بازدیدهای سرزده صورت بگیرد و حتی سیستم های سرمایشی نیز کنترل گردد.

وی همچنین بر تعیین رابط دستگاه های دولتی و سازمان ها با اداره برق تاکید کرد و اظهار داشت: امیدوارم با رعایت کاهش حداقل ۱۰ درصدی مصرف برق، تابستانی بدون خاموشی را در سالجاری سپری نمائیم.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۲۷۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان