//
کدخبر: ۳۱۳۱۳۰ //
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه:

قاضی چشم به روی حقیقت نمی‌بندد/مردم به رای دستگاه قضا اعتماد کنند

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: قاضی چشم را به روی حقیقت نمی‌بندد مردم به رای دستگاه قضا اعتماد کنند.

قاضی چشم به روی حقیقت نمی‌بندد/مردم به رای دستگاه قضا اعتماد کنند
به گزارش فرتاک نیوز،

پرویز توسلی زاده روزهای دوشنبه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر و روزهای سه شنبه از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ ظهر با رویی گشاده با مردم مستاصل و گرفتاری که تقدیر پایشان را به دادگاههای استان کشانده ملاقات می‌کند.

  مردم درسنین مختلف به منظور رسیدگی وپیگری پرونده های خود در دفتر قاضی القضات کرمانشاه حاضر می شوند تا مشکلات خود را با ایشان در میان بگذارند این افراد غالبا از کسانی هستند که به رای صادره از سوی دادگاه اعتراض دارند.

 رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه امروز (۱۷ خرداد ماه ) به همراهی دبیر کمیته کاهش جمعیت کیفری استان و مسئول دفتر قائم مقام دادگستری  با بررسی درخواست های مردمی دستورات لازم را ارائه کرد تا با پیگیری و بررسی مجدد این پرونده ها گره از کار مراجعه کنندگان گشوده شود.

وی در گفتگویی با خبرنگار فرتاک نیوز گفت: قضات دادگستری هیچ گاه چشم بر روی حقیقت نمی بندند، مردم به رای دستگاه قضا اعتماد کنند.

  ایشان تصریح کرد: در سال ۹۹ تعداد ۹۲ هزارو ۳۷۴ نفر از مراجعه کنندگان به دستگاه قضا، با معاونین و روسای دادگستری استان ملاقات کرده اند که ۲۹ هزار و ۱۹۷ نفر از این افراد شخصا با من ملاقات داشته اند.

توسلی زاده تعداد پرونده های ملاقات کنندگانی که طی ۱۸ ماه (۶ ماهه پایانی سال ۹۸ و سال۹۹) به نتایج مثبت رسیده را ۹۶ هزارو ۷مورد عنوان کرد و افزود: همچنین یک هزارو ۳۰ پرونده به دلیل عدم امکان قضایی بایگانی شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه مهمترین دغدغه دستگاه قضا را رفع مشکلات مردم، ایجاد صلح و سازش و رسیدگی به پرونده های مهمه دانست و گفت: در دسترس بودن روُسای ادارات باعث می شود مشکلات سریعتر حل شود و تعامل بیشتر مدیران و مردم و فرهنگ سازی این موضوع، زمینه ساز اعتماد مردم و رفع مشکلات جامعه خواهد شد.

وی در پایان بیشترین مراجعات و درخواست های مردم در ملاقات های عمومی را درخواست اعمال ماده ۴۷۷ مبنی بر بررسی پرونده بعد از صدور رای در دادگاه تجدید نظر، آزادی و مرخصی زندانیان، درخواست عدم اجرای حکم، تخفیف مجازات، تقسیط و تعدیل حکم،درخواست صلح و سازش و... عنوان کرد.

 

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۳۱۳۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان