//
کدخبر: ۲۹۵۲۰۷ //
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه خبر داد:

۱۸ هزار و ۵۰۰ پرونده منتهی به صلح و سازش در ۹ ماهه سال جاری/ ۵۵ زندانی دیه امروز آزاد می شوند

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه از منتهی شدن ۱۸ هزار و ۵۰۰ پرونده قضایی به صلح و سازش در ۹ ماهه سالجاری خبر داد.

۱۸ هزار و ۵۰۰ پرونده منتهی به صلح و سازش در  ۹ ماهه سال جاری/ ۵۵ زندانی دیه امروز آزاد می شوند

در جلسه دیدار با فعالان مدنی در حوزه صلح و سازش که ظهر امروز ۱۸ دی ماه  با حضور آیت الله رئیسی در کرمانشاه برگزار شد پرویز توسلی زاده رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه اظهار داشت:در بیانیه گام دوم انقلاب بحث عدالت بسیار دیده شده و نتیجه آن انتخاب به جا و شایسته آیت الله رئیسی به عنوان ریاست دستگاه قضا است

به گزارش فرتاک نیوز،توسلی زاده افزود: سال گذشته از جمعیت دو میلیون نفری استان کرمانشاه ۳ میلیون ۸۰۰ نفر به دادگستری مراجعه کردند که تقریبا دو برابر جمعیت استان را نشان میدهد.

ایشان تصریح کرد:باصدور حکم حقوقی و کیفری نمیشود همه مشکلات را حل کرد و بر اساس فرمایشات رییس قوه قضاییه که فرموده اند از هر برنامه سازشی حمایت می کنیم در استان با الگوگیری از ستاد مصلحین بر گرفته از نهادهای مردم نهاد را طراحی کردیم  که کلیه جمعیت استان در بحث صلح و سازش به ما کمک نمایند و در این زمینه ۳۰۰ نفر به عنوان مصلح انتخاب شدند و مساجد را نیز پایگاه قرار دادیم.

رئیس کل دادگستری استات کرمانشاه خاطر نشان کرد:هرچقدر اختلاف در جامعه بیشتر باشد هزینه های بیشتری برای نظام و خانواده ها در پی خواهد داشت.

وی از جمله نتایج ایجاد شده در اختلافات را فاصله گرفتن مردم از هم و ایجاد ناامنی در جامعه عنوان کرد و گفت: محکومیت باعث برچسب خوردن به افراد میشود و جامعه او را نخواهد پذیرفت

ایشان خاطر نشان کرد:شورای حل اختلاف استان کرمانشاه طی ۹ ماهه سال جاری ۱۶ هزار پرونده را به صلح و سازش منتهی کرد این در حالی است که  در ستاد مصلحین طی این مدت ۱۸ هزار و ۵۰۰ پرونده را منتهی به صلح و سازش شد.

توسلی زاده در پایان از آزادی ۵۵ زندانی دیه در استان خبر داد و گفت: ۱۲۰ زندانی دیگر نیز در سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی از زندان آزاد شدند.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۵۲۰۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان