//
کدخبر: ۲۵۱۵۳۰ //

تعیین تکلیف بیش از ۱۸ هزار پرونده معوق در دادگستری استان کرمانشاه/ دکتر شهرام کرمی دادستان کرمانشاه شد

آیین تکریم محمد حسین صادقی و معارفه شهرام کرمی دادستانهای پیشین و جدید دادگاه عمومی و انقلاب مرکز کرمانشاه با حضور استاندار، رییس کل دادگستری، معاون امنیتی استاندار، اعضای شورای تامین استان،فرماندهان نظامی و انتظامی ، قضات دادگستری و دادگاههای تجدید نظر امروز ( ۲۷ اسفند ۹۸) در سالن جلسات دادسرای کرمانشاه برگزار شد.

تعیین تکلیف بیش از ۱۸ هزار پرونده معوق در دادگستری استان کرمانشاه/ دکتر شهرام کرمی دادستان کرمانشاه شد
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر پرویز توسلی زاده رییس کل دادگستری استان کرمانشاه ضمن تقدیر از زحمات محمد حسین صادقی دادستان پیشین کرمانشاه با اشاره  به فرمایشات مقام معظم رهبری که تمامیت نظام جز با کمال و تمامیت قوه قضاییه تحقق پیدا نخواهد کرد اظهار کرد: اگر نظام بخواهد موفق باشد باید قوه قضاییه علمی و مبتنی بر کار کارشناسی باشد و مبنای اداره کشور را قانون است.

وی افزود: در راستای بیانیه گام دوم انقلاب امروزه دستگاه قضایی باید خود را با اقتضاعات گام دوم انقلاب همگام کنند و تلاش می کنیم که بخش قضایی ارتقا یابد و در این زمینه چند شاخص برای تحول این سند در نظر گرفته ایم.

وی بیان داشت: دادگستری استان در ۶ ماه گذشته با توجه به استنادات آماری توانسته موفقیت های خوبی کسب کند و مهمترین برنامه ای که به دنبال آن هستیم کاهش ورودی پرونده های ارجاعی است که با رعایت کیفیت و با مدیریت اختلافات گذشته می توانیم به این مهم برسیم.

دکتر توسلی زاده تصریح کرد : در بحث پرونده های معوق هم در مدت دو ماه بیش از ۱۸ هزار پرونده تعیین تکلیف شده است.

وی کاهش ورودی در بخش حقوقی و کیفری را از جمله کارهای دیگری در دادگستری اعلام کرد و گفت: در نظر داریم اختلافات گذشته را مدیریت کنیم و از جمله کارهای  ما اگاهی دادن به مردم در بخش حقوقی است.

 وی  جرائم خاص را الویت  مهم دادگستری  دانست و گفت: ستاد جرائم خاص را در سال جدید راه اندازی خواهیم کرد و به جنگ کسانی میرویم که مرتکب جرائم خاص میشوند و هیچ ترحمی در این زمینه نخواهیم داشت.

توسلی زاده در مورد کاهش جمعیت کیفری هم گفت: اعتقاد ما این است که باید از زندان و برخوردهای کیفری اجتناب می کنیم و تلاش میکنیم از ظرفیت همه نهادها برای برطرف کردن اختلافات استفاده کنیم و هر چه اختلافات مردم کم شود مدیریت آسانی خواهد داشت.

وی همچنین مبارزه با فساد الویت دیگر دادگستری دانست و افزود :در بحث احقاق حقوق عامه هم همه تلاش خود را خواهیم کرد که به توقعات مردم پاسخ قانونی بدهیم.

رییس دادگستری استان کرمانشاه بیان داشت: بهترین شرایط مدیریتی در استان وجود دارد و در بحث مدیریت ویروس کرونا  در هیچ استانی به  اندازه کرمانشاه هماهنگی وجود نداشته و در این زمینه دستگاههای حکومتی باید باهم هماهنگ باشند و برای این وظایف تلاش خواهیم کرد.

توسلی زاده در پایان از زحمات دکتر صادقی دادستان پیشین کرمانشاه تقدیر کرد و گفت: در این مدت تلاش و انسجام بخشی دکتر صادقی قابل تقدیر است و دکتر کرمی هم نیروی خوب و اهل تعامل و برنامه ریزی است که امیدواریم در این مسئولیت موفق باشد

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

66

67

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۱۵۳۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان