//
کدخبر: ۲۵۱۱۱۱ //

کاهش ۱۰ درصدی تصادفات درون شهری کرمانشاه / اصلاح ۶۶ نقطه حادثه خیز

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان از کاهش 10 درصدی تصادفات خسارتی، جرحی و فوتی درون شهری طی 11 ماه سپری شده از سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

کاهش 10 درصدی تصادفات درون شهری کرمانشاه / اصلاح 66 نقطه حادثه خیز
به گزارش فرتاک نیوز،

سرهنگ "فضل الله شیری" در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: از ابتدای فروردین تا پایان بهمن امسال، 115 نفر در حوادث رانندگی درون شهری جان خود را از دست داده و 4 هزار و 8 نفر نیز زخمی شدند که در افراد فوتی 24 نفر افزایش اما در زخمی ها 98 نفر کاهش داشته ایم.

وی ادامه داد: آمار برخورد با رانندگان متخلف توسط پلیس راهور استان امسال 38 درصد افزایش داشت و این افراد در مجموع بالغ بر 403 میلیارد ریال جریمه شدند.

سرهنگ شیری همچنین از رشد 13 درصدی برخورد با تخلفات حادثه ساز و 62 درصدی برخورد با تخلفات ساکن مانند توقف های دوبل، سدمعبر، حریم میدان و ... خبر داد و گفت: در 11 ماهه امسال برخورد با تخلف موتورسواران نیز 6 درصد رشد داشته است.

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه یادآوری کرد: در این مدت توقیف خودروهای متخلف 20 و موتورسیکلت نیز 7 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

وی در ادامه با اشاره به انجام شماره گذاری برای 109 هزار و 199 دستگاه خودرو و 2 هزار و 944 دستگاه موتورسیکلت، افزود: 59 دستگاه خودروی فرسوده نیز اسقاط شدند.

سرهنگ شیری تصریح کرد: تا ابتدای اسفند امسال، 6 هزار و 597 نفر از خدمات گواهینامه شامل صدور، تعویض، تمدید و دریافت المثنی بهره مند و در مقابل تعداد 160 جلد گواهینامه از افراد متخلف به خاطز نمرات منفی دریافتی ضبط شد.

این مقام انتظامی خاطرنشان ساخت: در مدت زمان یاد شده 5 هزار و 794 فقره پرونده برای افراد معترض جهت رسیدگی به وضعیت جریمه ای و یا سایر تخلفات تشکیل و به آنها رسیدگی شده است.

سرهنگ شیری همچنین با اشاره به اصلاح 66 نقطه حادثه خیز با همکاری شهرداری، از ثبت 10 هزار و 349 تخلف توسط دوربین های ثابت و سیار سطح استان خبر داد.

وی در بخش دیگری از سخنان، 84 درصد علت وقوع سوانح درون شهری را خودروهای سواری عنوان کرد و گفت: 69 درصد افراد جان باخته در سوانح را آقایان و 31 درصد را نیز بانوان تشکیل می دهند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه یادآوری کرد: 21 درصد متوفیان 70 سال به بالا سن داشته اند و 20 درصد نیز بین 55 تا 70 سال بوده اند، همچنین 9 درصد افراد فوت شده نیز کمتر از 18 سال سن داشته اند.

سرهنگ شیری یادآور شد: 36 درصد علت فوت به خاطر ضربه به سر و 29 درصد نیز به خاطر خونریزی های داخلی ناشی از شدت ضربه های وارده بوده است.

وی در پایان و با بیان اینکه 56 درصد تصادفات درون شهری در ساعات روز و 48 درصد آن ها نیز در خیابان های اصلی بوده است، گفت: طبق بررسی های بعمل آمده 68 درصد عابران فوت شده لباس تیره به تن داشته اند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۱۱۱۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان