//
کدخبر: ۲۹۱۱۱۳ //
رییس کل دادگستری استان کرمانشاه:

هیچ کس نباید در استان احساس نا امنی کند/با هنجار شکنان قاطعانه برخورد خواهیم کرد

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به کلیپ سرقت تهاجمی از خانمی که در فضای مجازی منتشر شده بود گفت: هیچ کس نباید در استان احساس نا امنی کند با حساسیت این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

هیچ کس نباید در استان احساس نا امنی کند/با هنجار شکنان قاطعانه برخورد خواهیم کرد

نشست خبری رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اصحاب رسانه امروز (نوزدهم آذر ماه ۹۹)در سالن جلسات شهید قدوسی دادگستری کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش فرتاک نیوز،  پرویز توسلی زاده رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در ابتدای این مراسم با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری اظهار داشت: کار دستگاه قضایی باید مبتنی بر کار کارشناسی، حکمت و علم باشد و اعتقاد داریم که هیچ کاری بدون این سه مولفه پیش نخواهد رفت.

 ۳۰ هزار پرونده از طریق ستاد مصلحین به سازش رسیده است

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه یکی از مهترین شاخصه ها و اولویت هایی دادگستری که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و رئیس قوه قضائیه است را  توسعه فرهنگ صلح و سازش عنوان کرد و گفت:  به غیر از استفاده از ظرفیت شورای حل احتلاف از ظرفیت ستاد مصلحین در توسعه فرهنگ صلح و سازش استفاده می کنیم که در این زمینه حدود ۳۰ هزار پرونده از طریق ستاد مصلحین به سازش رسیده است.

 کاهش ۱۸ درصدی موجودی پرونده ها در دادگستری استان

وی مدیریت پرونده‌های مهم را یکی دیگر از شاخصه های مهم در دادگستری عنوان کرد و افزود: ۱۰ درصد از پرونده های مطروحه در دادگستری دارای اهمیت است و سعی داریم از توان کیفری، امنیتی و انتظامی را در این زمینه متمرکز کنیم که هم باعث کاهش موجودی پرونده‌ها شود هم کیفیت و کمیت و رضایت ارباب رجوع در پی داشته باشد و در طی این مدت  ۱۸ درصد از موجودی پرونده ها کاهش یافته است.

 برخورد با جرائم مهم از الویت های دادگستری است

توسلی زاده در ادامه کاهش جمعیت کیفری زندان ها را یکی دیگر از شاخصه های مهم،که در دادگستری پیگیری می؛شود برشمرد و تصریح کرد: معتقدیم تا جاییکه ممکن است نباید افراد زندانی شوند ولی برخورد با جرائم مهم از الویت های دادگستری است و قاطعانه با آن برخورد می کنیم.

ساماندهی ۵۰۰۰ مشاور املاک  

 رییس کل دادگستری استان در ادامه پیشگیری از وقوع جرم و اختلافات حقوقی را هم از الویت های دادگستری استان عنوان کرد و بیان داشت : با ساماندهی بیش از ۵ هزار مشاور املاک سعی داریم مردم را با حقوقشان آشنا کنیم و توصیه می کنیم به هر کسی اعتماد نکنند مگر اینکه بدانند حقوق آنها در قراردادها رعایت شده است.

photo_2020-12-09_14-43-10

شماره تلفن ۴۱۴۱ خط ارتباطی مردم با رئیس کل دادگستری استان

این مقام مسئول ارتباط مردمی و افزایش سرمایه اجتماعی را نکته مهم دیگری که دانست که دادگستری آن را پیگیری می کند و افزود: شماره تلفن ۴۱۴۱ خط ارتباطی مردم با رئیس کل دادگستری استان است که می توانند مشکلات حقوقی دادگستری را با ما در میان بگذارند.

کوتاهی مدیران  را پیگیری می کنیم

ایشان در ادامه با توجه به دستور العمل های ابلاغی رییس قوه قضاییه مبنی بر ترک فعل مدیران وکوتاهی آنها در مواردی که به فرد یا افرادی خسارت وارد کند نیز گفت: این مسئله مسئولیت مدنی و کیفری دارد و پیگیری خواهد شد.

مردم در روابط اجتماعی رعایت کنند که قربانی جرم نشوند

توسلی زاده بیان داشت: پرونده‌های کثیر الشاکی  نیز از جمله کارهای دیگری است که در دادگستری به دنبال آن هستیم و این پرونده ها را مدیریت خواهیم کرد و مردم هم در روابط اجتماعی رعایت کنند که قربانی جرم نشوند.

کمتر از ۵۰ شعبه در استان پرونده های مسن بالای ۲۰۰ مورد دارند

ایشان رسیدگی به پرونده‌های معوقه یا مسن را از دیگر اقدامات مهم دادگستری دانست و اظهار داشت:  کمتر از ۵۰ شعبه در استان پرونده های مسن بالای ۲۰۰ مورد دارند در تلاشیم موجودی پرونده های معوق در  شعب را به ۱۰۰ پرونده برسانیم.

۷۱ درصد پرونده های معوق تعیین تکلیف شده اند

وی تعداد پرونده های معوق در دی ماه سال گذشته را بیش از ۵۸ هزار و۱۲۰ پرونده عنوان کرد و گفت: تعداد این پرونده ها به ۱۶ هزار و ۹۳۰ پرونده رسیده یعنی ۴۱ هزار پرونده (حدود ۷۱ درصد) تعیین تکلیف شده اند.

مردم به آرای قضات احترام بگذارند

توسلی زاده گفت: سعی داریم ارتباط با مردم را در حوزه‌های مختلف برقرار کنیم و اعتماد مردم به دستگاه قضا را افزایش دهیم و انتظارمان نیز از مردم اینست که به آرای قضات احترام بگذارند و تمکین کنند و بدانند که قاضی بدون نظر و بی طرفانه حکم صادر می‌کند.

کلیپ گرفته شده در تکیه معاون الملک کار نادرست و خلاف شرعی بود

رییس کل دادگستری استان در ادامه با اشاره به کلیپ منتشر شده در تکیه معاون الملک نیز گفت:  کلییپ پخش شده کاری نادرست و خلاف شرعی بود و انتظاراتی که اعلام شد درست و به حق بود که در این زمینه پرونده  تشکیل شده و افراد متخلف نیز بازداشت شده اند و تحقیقات همچنان در حال انجام است.

استفاده از مانکن زنده کاری هنجارشکنانه بود

 توسلی زاده موضوع استفاده از مانکن زنده در یکی از صنوف را نیز هنجارشکنانه عنوان کرد و افزود:در این زمینه نیز پرونده تشکیل شده و صنفی مورد نظر پلمپ گردید و با متخلفین نیز برخورد خواهد شد.

 هیچ کس نباید در استان احساس نا امنی کند

ایشان همچنین با اشاره به موضوع سرقت وحشیانه و تهاجمی از خانمی که کلیپ آن در فضای مجازی منتشر شد نیز گفت: در استان نباید هیچ کس احساس نا امنی کند این موضوع در دستور کار ما قرار دارد و با حساسیت آن را پیگیری می‌کنیم و نتیجه آن به استحضار مردم خواهیم رساند.

رشد ۹۵ درصدی ابلاغ الکترونیکی

رییس کل دادگستری استان از رتبه پنجم دادگستری در زمینه ابلاغ الکترونیکی خبر داد و گفت: در سال گذشته ۷۵ درصد ابلاغ ها به صورت الکترونیک انجام گرفته بود و  امسال این ابلاغ ها به ۹۵ درصد رسیده است.

کاهش ۱۰۰۰ نفری زندانیان کیفری

توسلی زاده در زمینه کاهش زندانیان کیفری نیز گفت: از سال گذشته تا کنون حدود یکهزار نفر از جمعیت زندانیان کیفری کاسته شده است و معتقدیم زندانیانی که خطرناک نیستند را نباید زندانی کنیم.

خبرنگار:#طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۱۱۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان