//
کدخبر: ۳۰۶۱۸۳ //

وضعیت کرونا در اسدآباد قرمز شد

فرماندار شهرستان اسدآباد گفت: در رنگ بندی های جدید شهر اسدآباد به عنوان تنها شهرستان نارنجی استان همدان قرمز اعلام شده که با اعلام قرمز شدن وضعیت نیاز به اعمال محدودیت های جدید در این شهرستان خواهد بود.

وضعیت کرونا در اسدآباد قرمز شد
به گزارش فرتاک نیوز،

سعید کتابی دوشنبه ۲۳ فروردین ماه در ستاد مدیریت پیشگیری از کروناویروس شهرستان اسدآباد، افزود: از چند روز پیش با پیش بینی های لازم اعمال محدودیت های جدید قرمز کرونایی در شهرستان  آغاز شده است.

وی با اشاره به افزایش بیماران سرپایی و نیز بستری در شهرستان تصریح کرد: با شیوع بیماری افراد بستری افزایش یافته و اطفال نیز در معرض خطر قرار دارند به نحوی که ابتلای چند مورد از اطفال نشان جهش یافتگی و قدرت سرایت بیماری دارد.

کتابی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۶۰ نفر بستری در بیمارستان اسدآباد وجود دارد که ۲۵ نفر از این بیماران در روز گذشته بستری شده اند و این میزان جهش سرعت زنگ خطر برای شهرستان به شمار می رود که باید مردم با تداوم رعایت پروتکل ها ی بهداشتی و پرهیز از هر گونه تجمعات و دورهمی ها نسبت به قطع مجدد زنجیره این بیماری همکاری و مشارکت کنند.

وی با اشاره به اعمال محدودیت های جدید این شهرستان در شرایط قرمز کرونایی مطرح کرد: فعالیت کلیه مشاغل به جز مشاغل گروه یک تعطیل بوده و ادارات خدمات رسان ضروری  موظف هستند با یک دوم کارکنان و ادارات غیرضروری با یک سوم کارکنان فعالیت داشته باشند و هیچ اداره ای حق سلیقه ای عمل کردن در این رابطه را ندارد.

کتابی همچنین با اشاره به تعطیلی کلیه مراکز آموزشی   تصریح کرد: عوامل دفتری و اجرایی آموزش و پرورش نیز موظف هستند تنها با یک سوم عوامل خود در اداره حضور یابند.

وی همچنین از لغو مأموریت های غیرضروری خبر داد و یادآور شد: تردد شبانه و نیز ورود و خروج خودروها با پلاک شهرهای قرمز و نارنجی به شهرستان ممنوع است.

کتابی در ادامه با تأکید بر تشدید نظارت ها و بازرسی ها با یک کار جهادی و با همکاری کلیه دستگاه های ذیربط خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده هر گونه تخلف نیاز است با این موارد برخورد شود چراکه سلامت مردم تعارف بردار نیست.

وی همچنین با اشاره به بحث امر به معروف و نهی از منکر در رابطه با مشاهده هر گونه موارد تخلف تصریح کرد: تمامی باشگاه های ورزشی سطح شهرستان تعطیل بوده و در صورتی که هر یک از باشگاه های ورزشی اقدام به فعالیت کند در صورت هر گونه گزارش با حمایت های دادستان پلمب خواهد شد ضمن اینکه اداره ورزش و جوانان برای بازدید و بازرسی این موارد باید نسبت به مشخص کردن بازرس اقدام کند.

کتابی در ادامه با بیان اینکه فروشگاه های زنجیره ای تنها تا ساعت ۹ شب امکان فعالیت دارند، یادآور شد: موارد خدماتی ضروری از جمله داروخانه ها از این امر مستثنی هستند.

وی با تأکید بر اینکه تاکسی ها اجازه سوار کردن بیشتر از دو مسافر در عقب ماشین را ندارند، گفت: در صورت مشاهده هر گونه موردی در این رابطه با موارد تخلف برخورد خواهد شد.

کتابی با تأکید بر ممنوعیت چاپ هر گونه اعلامیه های ترحیم با ذکر مکان و زمان توسط چاپخانه داران سطح شهر اضافه کرد: اداراتی که دارای اهرم اجرایی هستند تذکرات لازم را به تخلفات داده وبا موارد تخلفات برخورد کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۶۱۸۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان