//
کدخبر: ۳۰۴۰۴۱ //

احتمال قرمز شدن وضعیت ۴ شهرستان ایلام

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: احتمال نارنجی شدن شهرستان‌های ایوان، آبدانان، دره‌شهر و چرداول و حتی احتمال قرمز شدن شهرستان دهلران وجود دارد.

احتمال قرمز شدن وضعیت  4 شهرستان ایلام
به گزارش فرتاک نیوز،

 دکتر "محمد کریمیان"  در نشستفوق العاده ستاد مقابله با کرونا، اظهار کرد:  همکاران ما در حوزه سلامت نیز در یکسال گذشته با ایثار و فداکاری و از خودگذشتگی برای حفظ سلامت مردم و نجات جان بیماران، خدمات شایسته‌ای را ارائه نمودند که از این عزیزان تقدیر و تشکر می کنم.

 وی با بیان اینکه این عزیزان در سخت‌ترین شرایط پای کار بودند و جانانه خدمت کردند و هم اکنون نیز در این پیکار در خط مقدم قرار دارند، گفت: شروع تعطیلات جدید موجب انجام مسافرت‌های بسیاری از سوی استان‌های مجاور به مقصد استان مخصوصاً حوزه جنوب شده که مطابق انتظارات و پیش‌بینی‌ها؛ موارد مثبت و بستری در استان در حال حاضر افزایش پیدا کرده  و نگران این مسئله هستیم که پس از تعطیلات نوروزی این بیماری شیوع پیدا کند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام بابیان اینکه لازم است  برای این مسئله چاره اندیشی شود  تا از مسافرتها و وقوع پیک چهارم کرونا در استان جلوگیری شود، گفت: مرز بین‌المللی مهران نیز یکی از تهدیدهایی است که باید در اولویت قرار گیرد و اقدامات پیشگیرانه در آن بیش از پیش اجرایی شود تا شاهد ورود یا خروج بیمار مبتلا به کرونا در این مرز نباشیم.

کریمیان تاکید کرد: چادر زنی برخی از مردم در ایام تعطیلات نوروزی به صورت دسته جمعی؛ تهدید بزرگی است که قطعاً در صورت وجود فرد مبتلا به کرونا، به دیگران هم سرایت پیدا خواهد کرد واگر پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم طبق انتظارات رعایت نشود، احتمال نارنجی شدن شهرستان‌های ایوان، آبدانان، دره‌شهر و چرداول و حتی احتمال قرمز شدن شهرستان دهلران وجود دارد.

وی ادامه داد: اگرچه میزان فوتی‌های ناشی از کرونا در استان کم است اما تعداد مبتلایان و بستری ها در حال افزایش و یک هشدار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام تصریح کرد: در استان ایلام از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا امروز، تعداد۲۷۰۲۵نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و متاسفانه تعداد ۶۷۰نفر نیز جان خود را از دست داده اند. همچنین در حال حاضر تعداد ۶۴بیمار مبتلا به کرونا در سطح بیمارستان های استان بستری هستند و مراحل درمان و مراقبت های مربوطه به آنان در حال طی شدن است و تعداد ۲۵۳۸۲مورد نیز از بیماران مبتلا به کرونا در سطح استان بهبودی کامل یافته اند.

کریمیان گفت : در مقایسه دوماه اخیر باهم؛ در اسفندماه در سطح استان بالغ بر ۱۵۹۲۰ مورد و در بهمن ماه تعداد ۱۳۶۰۶ مورد نمونه گیری انجام شده است. همچنین در بهمن ماه تعداد ۲۳۷ مورد و  در اسفند  ۲۷۳ مورد بستری شده داریم.

 وی با بیان اینکه در بهمن ماه تعداد ۹۶۸ مورد مثبت بیماری کرونا در سطح استان ثبت شده که در اسفندماه تعداد موارد مثبت ثبت شده ۱۳۷۹مورد است که این افزایش آمار مربوط به آمار بالای نمونه گیری ها و بیماریابی بوده ،  گفت در بهمن ماه تعداد ۷ مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان ثبت شده در حالی که در اسفندماه این رقم به ۵  مورد کاهش یافته است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۴۰۴۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان