//
کدخبر: ۳۰۵۹۹۷ //
استاندار کرمانشاه:

مردم، مدیران بی‌توجه به مصوبات ستاد کرونا را به استانداری معرفی کنند/ برای عبور از این مرحله باید میانگین رعایت توصیه های بهداشتی را افزایش دهیم

استاندار کرمانشاه ضمن تأکید بر لزوم همراهی و همدلی مردم و مسوولین برای عبور از پیک چهارم کرونا گفت: با مدیران بی توجه به مصوبات ستاد کرونا قاطعانه برخورد می شود.

مردم، مدیران بی‌توجه به مصوبات ستاد کرونا را به استانداری معرفی کنند/ برای عبور از این مرحله باید میانگین رعایت توصیه های بهداشتی را افزایش دهیم

 "هوشنگ بازوند" در جلسه ستاد مبارزه با کرونا استان که امروز ( 22فروردین) با حضور تعدادی از مدیران (به صورت محدود) و ارتباط تصویری با فرمانداران در سالن شهدای دولت برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر و در دهه سوم فروردین ماه کل جغرافیای کشور و استان کرمانشاه تحت تاثیر بیماری وحشتناک کرونا قرار گرفته و در مبارزه با پیک چهارم استانی موفق خواهد بود که بتواند این بیماری را با همراهی و همکاری مردم و مسوولین کنترل و مدیریتکند تا حجم خسارات مادی و جانی کاهش یابد.

وی تصریح کرد: برای مدیریت ویروس کرونا جهش یافته کرونا نیازمند هماهنگی و همدلی ویژه ای در سطح استان هستیم و همه مدیران و مردم باید پای کار باشند، زیرا در حال حاضر متاسفانه تعداد بسترهای استان روزانه به 130 نفر افزایش یافته به گونه­ای که این خطر در افزایش فوتی ها شب گذشته (7نفر) نیز دیده شد و این آمار نگران کننده است و ما باید با جدیت پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم.

مقام عالی استان ادامه داد: با یک بحران جهانشمول بیماری کرونا مواجه هستیم و مردم از ما توقع دارند که با جدیت در کنار آنها باشیم، بنابراین همکاری و هماهنگی و همدلی بین دستگاه های اجرایی بسیار مهم و اثرگذار است.

استاندار کرمانشاه با تشکر از قاطعیت دادستان کرمانشاه در برخورد با افرادی که به صورت غیر مجاز اقدام به بازگشایی تالارهای پذیرایی کرده بودند، گفت: از دادستان محترم که با جدیت با این موضوع برخورد کردند تقدیر و تشکر می کنیم، زیرا اینگونه اقدامات در جامعه برای مدیریت چرخه ویروس کرونا بسیار اثرگذار است.

نماینده عالی دولت در استان همچنین با اشاره به برخی صحبت­های اعضاء مبنی بر تعطیلی کل استان تا پایان فروردین ماه گفت: ما با این تعطیلی مخالف نیستیم اما باید این موضوع به عنوان مصوبه جهت تصمیم­گیری به ستاد ملی پیشنهاد دهیم و این پیشنهاد را خواهیم داد.

بازوند گفت: متاسفانه در حال حاضر میزان رعایت پروتکل های بهداشتی به زیر 50 درصد رسیده که اگر بخواهیم این بیماری کنترل شود و میزان بستری ها و مرگ و میرها نیز کاهش پیدا کند همه باید تلاش کنیم که رعایت پروتکل ها و شیوه نامه های بهداشتی به بیش از 90 درصد افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه از مردم می خواهیم که مدیران متخلف و بی‌توجه به مصوبات ستاد کرونا را به استانداری معرفی کنند گفت: از مدیران انتظار می رود که بیش از مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی کوشا و جدیت داشته باشند و از معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری می خواهیم که چگونگی اجرای ابلاغیه های ستاد کرونا در دستگاه های اجرایی را مورد بررسی قرار دهد و چنانچه مشخص شود که مدیری در اجرای این پروتکل ها کوتاهی داشته حتما به وزارتخانه مربوط معرفی و طبق مصوبه ستاد ملی کرونا چنین مدیری انفصال از خدمت خواهد شد.

استاندار کرمانشاه اظهار داشت: برای اینکه اثرگذاری مصوبات این ستاد در جامعه بیشتر شود خود مدیران باید بیشتر مراعات کنند و  ابلاغیه ها و شیوه نامه های بهداشتی را مورد توجه قرار دارند. بنابراین از مدیران می خواهیم که در تجعمات حضور نداشته باشند و مدیرانی که در تجمع‌های خطرآفرین حضور داشته باشند، با جدیت با آنان برخورد صورت می­گیرد. ضمناً از مردم می خواهیم که چنانچه حضور مدیری را در تجمعات مشاهده کردند حتماً عکس چنین مدیری را به استانداری گزارش کنند.

مقام عالی استان با اشاره به انعکاس و اعلام رنگ بندی ها برای فعالیت اصناف و شغل های مختلف از طریق صدا و سیما بیان داشت: اعلام وضعیت رنگ شهرها در صدا و سیما به منزله دستور ایجاد محدودیت‌ها است و نیازی به مصوبه جدیدی ندارد، لذا برای عبور از پیک بسیار خطرناک چهارم مردم و مسوولین همه باید پای کار بیایند.

استاندارکرمانشاه با بیان اینکه فرمانداران مسوول کنترل بیماری کرونا در شهرستان ها هستند افزود: علیرغم اینکه فرمانداری ها به انجام کار انتخابات اهتمام دارند و نیاز به افزایش نیرو دارند، اما به لحاظ رعایت شرایط کرونایی نباید با بیش از 50 درصد نیرو کار کنند.

بازوند همچنین برای عدم حضور مردم در برخی تجمعات از مراکز ذیربط خواست که از چاپخانه دارن بخواهند که تا پایان فروردین ماه از هر گونه چاپ اعلامیه های فوتی خودداری کنند.

مقام عالی استان همچنین از معاونت سیاسی و امتیتی استانداری نیز خواست که موضوع واگذاری صدور مجوز ترددها از فرمانداری ها به اداره کل حمل و نقل و پایانه ها را با توجه به انجام کارهای مربوط به انتخابات توسط فرمانداری ها مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

وی در ادامه گفت: برگزاری نماز جماعات و جمعه در شهرهای قرمز و نارنجی فعلاً با توجه به شرایط موجود مقدور نیست و این موضوع لازم است که به سازمان تبلیغات اسلامی و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اعلام گردد.

وی همچنین خواستار پیگیری­های لازم برای خرید، نصب و راه اندازی سه دستگاه اکسیژن ساز در استان از طریق دانشگاه علوم پزشکی با همکاری وزارت نفت شد.

استاندار کرمانشاه در پایان تصریح کرد: امیدواریم با همکاری و همدلی بین مسئولان و مردم بتوانیم با خسارت کمتری از پیک چهارم کرونا عبور کنیم زیرا با عدم رعایت دقیق ابلاغیه ها امکان دارد شرایط بدتری برای استان ایجاد کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۵۹۹۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان