//
کدخبر: ۳۰۵۳۸۷ //

۱۰۴ بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در اهر شناسایی شد

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر از شناسایی ۱۰۴ بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در این شهرستان خبر داد، گفت: نوع جهش یافته ویروس کرونا در این شهرستان در حال گسترش است.

۱۰۴ بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در اهر شناسایی شد

محمد میرزاپور روز سه شنبه در جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا در شهرستان اهر با اشاره به این‌که بخش‌های تعطیل شده مراقبت از بیماران کرونایی در بیمارستان باقرالعلوم دوباره بازگشایی شده است، اظهار داشت: متأسفانه با افزایش آمار بستری بیماران کرونایی در شهرستان؛ ۲ بخش کرونایی در حال تکمیل بوده و در نظر داریم تا بخش سوم را نیز بازگشایی کنیم.

به گزارش فرتاک نیوز، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر افزود: ظرفیت تخت‌های بخش‌های ویژه بیمارستان باقرالعلوم اهر به ۳۰ تخت افزایش یافته است که بعد از تبریز؛ بیشترین ظرفیت تخت بخش‌های ویژه بیمارستانی مربوط به این شهرستان است.

میرزاپور بابیان این‌که اماکنی که در گسترش شیوع ویروس کرونا مؤثر باشد، تعطیل می‌شوند، گفت: مصوبات ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا که محدودیت‌های شرایط نارنجی است در شهرستان اهر اعمال می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر اعلام کرد: روزانه ۴۰۰ تا ۴۵۰ تست کرونا از افراد دارای علائم در شهرستان اهر گرفته می‌شود که بیشترین تست کرونا در آذربایجان‌شرقی متعلق به این شهرستان  است.

وی با ذکر این‌که پنج درصد مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان اهر منجر به بستری در بیمارستان باقرالعلوم اهر می‌شود، گفت: خوشبختانه وضعیت دارویی در پیک چهارم شیوع ویروس کرونا مطلوب بوده و از این بابت جای نگرانی نیست.

میرزاپور؛ میانگین سنی بیماران بستری شده در بیمارستان باقرالعلوم اهر را ۵۹ سال اعلام کرد و گفت: شواهد حاکی از این است که در موج جدید شیوع ویروس کرونا در شهرستان؛ گروه‌های پُرخطر و سالمند بیشتر به کرونا مبتلا شده و نیاز به بستری در بیمارستان دارند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر از واکسیناسیون کادر درمان شاغل در بخش‌های بستری بیمارستان باقرالعلوم خبر داد و اضافه کرد: در مرحله جدید؛ پزشکان بخش خصوصی و دندانپزشکان شهرستان اهر در برابر ویروس کرونا واکسن می‌زنند و واکسن بیماران خاص نیز در حال تزریق است.

وی بیان کرد: تاکنون ۶ هزار و ۱۶۰ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در شهرستان اهر شناسایی کرده‌ایم و از این تعداد مبتلایان؛ ۲۰۹ نفر جان‌باخته‌اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۵۳۸۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان