//
کدخبر: ۳۰۳۱۱۹ //
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه:

بخشش قاتل پس از ۵ سال با برگزاری آیین «خون صلح»/ در سال ۹۹، ۲۳ فقره پرونده قتل که آماده اجرا بود به سازش ختم گردید

مراسم خون صلح در رابطه با یک پرونده قتل که در سال ۹۴ رخ داده بود، با حضور رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه و رئیس شورای حل اختلاف استان و امام جمعه هرسین برگزار شد.


بخشش قاتل پس از ۵ سال با برگزاری آیین «خون صلح»/ در سال ۹۹، ۲۳ فقره پرونده قتل که آماده اجرا بود به سازش ختم گردید

در این مراسم دکتر توسلی زاده رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه، گفت: حدود شش سال پیش به واسطه یک اختلاف ناچیز و کم اهمیت، متاسفانه جوانی فوت می‌کند و عده‌ای مجروح می‌شوند و در پی اختلافات صورت گرفته تعدادی زیادی ار خانه‌های مردم تخریب و تعداد زیادی از مردم به نقاط دیگر مهاجرت کردند و زیان‌های مادی و معنوی زیادی بر مردم وارد شد.

وی با بیان اینکه امروز شاهد بودیم که این اختلافات کنار گذاشته شد، گفت: استان کرمانشاه ظرفیت بزرگی برای صلح و سازش دارد و کرمانشاه استانی است که مردم در کمال آرامش زندگی می‌کنند و می‌توانند در صلح و سازش برای کل کشور الگو باشند، لذا می‌طلبد مردم استان کرمانشاه پا جلو بگذارند و برای سازش تلاش کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه تاکید کرد: امروز در قوه قضاییه صلح و سازش یکی از مباحثی است که ریاست دستگاه قضا به آن توجه دارد و معتقد است که منجر به آرامش در جامعه می‌شود.

وی ادامه داد: بحث توسعه صلح و سازش یکی از مباحثی است که در استان کرمانشاه به دنبال آن هستیم و مردم نیز باید کمک کنند. در هر روستایی پیگیری کردیم تا همکاران قضایی، اعضای ستاد مصلحین را به ما معرفی کنند؛ چراکه اعتقاد داریم تمام پرونده‌ها و اختلافاتی که مردم دارند در ستاد مصلحین مطرح و به سازش ختم شود.

به گزارش فرتاک نیوز، دکتر توسلی زاده تاکید کرد: مجازات آخرین راه چاره است، ولی اگر برخی مجازات نشوند دست از هنجارشکنی بر نمی‌دارند، اما برخی اختلافات نیز با حکم قضایی حل نمی‌شود. امروز در دادگستری‌ها پرونده‌هایی داریم که اگرچه حکم قضایی داده شده، اما بازهم طرفین دعوای جدیدی را مطرح می‌کنند، چون اختلاف از بین نرفته است در هر حال امید است استان کرمانشاه به عنوان یک الگوی ملی معرفی شود.

در ادامه تجری رئیس شورای حل اختلاف استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه همواره در حوزه صلح و سازش پیشتاز بوده تا جایی که با رویکرد دستگاه قضایی در یازده ماه سال ٩٩، بیش از ٢٣ فقره پرونده قتل که آماده اجرا بود به سازش ختم گردید و از بیش از ١٠٢ هزار فقره پرونده‌ای که به شورای حل اختلاف وارد شده بود بیش از ٣٥ درصد آن به صلح و سازش رسید.

وی ادامه داد: ستاد مصلحین استان کرمانشاه حدود ٦٠٠ نفر عضو دارد و بر اساس آن ما این ظرفیت را داریم که در هر روستا پرونده‌ها را به صلح و سازش برسانیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۳۱۱۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان