//
کدخبر: ۲۶۵۸۷۹ //
رئیس کل دادگستری کرمانشاه:

در تمام پرونده‌ها سازش را در اولویت قرار داده‌ایم

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: از تمام ظرفیت‌ها استفاده خواهیم کرد تا میزان سازش در پرونده‌های قضایی استان را افزایش دهیم.

در تمام پرونده‌ها سازش را در اولویت قرار داده‌ایم
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از دادسرای عمومی و انقلاب استان کرمانشاه، توسلی زاده تصریح کرد: انتظار می‌رود برای رسیدن به این هدف مطلوب، شعب دادسرا با تلاش مضاعف تعداد بیشتری از پرونده‌ها را مورد رسیدگی قرار دهند.

رئیس کل دادگستری استان اعلام کرد: البته برای رسیدگی سریعتر به پرونده‌های دادسرا 15 قاضی جدید را طی هشت ماه گذشته به این مرکز اضافه کردیم و برنامه داریم تا چند ماه آینده هم تعدادی دیگری را اضافه کنیم.

وی گفت: علاوه بر لزوم کاهش پرونده‌های موجود، تعداد پرونده‌های ورودی به دادسرا هم باید سیر نزولی داشته باشد که برای این منظور در بحث پیشگیری و سازش بیشتر کار خواهیم کرد.

 وی با بیان اینکه سازش باید در تمام پرونده‌های دادسرا مورد تاکید قرار گیرد، گفت: باید این نگاه و رویکرد را در میان قضات ایجاد کنیم که زندانی کردن نباید به راحتی انجام گیرد و توجه به این مسئله را در تک تک پرونده‌ها داشته باشیم.

رئیس کل دادگستری با تاکید براینکه مجازات کردن هزینه‌های زیادی را بر جامعه، فرد بزهکار، خانواده و دستگاه قضا تحمیل می‌کند، اعلام کرد: قضات تلاش کنند تا میزان سازش در پرونده‌ها را به حداکثر رسانده و از کمک بزرگان و متنفذین در این راه استفاده کنند و به جامعه و مردم آرامش ببخشند.

توسلی زاده تاکید کرد: طبق آمارها حدود 10 درصد جرائمی که در استان رخ می‌دهد، در حوزه جرائم مهم قرار می‌گیرند، لذا قضات ما باید بیشتر به این پرونده‌ها تمرکز کنند و سایر پرونده‌ها را به سمت سازش و قرار نهایی سوق دهند.

رئیس کل دادگستری استان با تاکید بر لزوم کاهش تعداد بازداشتی‌ها، اظهار کرد: در ماه‌های گذشته یکی از سیاست‌هایی که در استان آن را اجرایی کردیم کاهش تعداد بازداشتی‌ها بود که خوشبختانه منجر به نتیجه شده و آمار زندانیان ورودی ما کاهش یافته است.

وی در ادامه از قضات دادسرای استان خواست تا به مدیریت پرونده‌ها و اختلافات بپردازند و گفت: متاسفانه گاها برخی منازعات و اختلافاتی که چندان جدی نیست، منجر به جرائم مهمتری شود که برای جلوگیری از این مسئله باید آنها را مدیریت کرد.

 توسلی زاده همچنین با تاکید بر لزوم مردمی کردن دادگستری، افزود: این موضوع نیز مورد توجه رئیس قوه قضاییه است که کار ما باید منجر به آرامش مردم شود و ما نیز  بدنبال اجرایی شدن آن هستیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۵۸۷۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان