//
کدخبر: ۲۶۶۵۵۵ //

آیت الله علماء: برگشت همه امور و کارها برای اعتلا و اعلای توحید و حق است

در اولین روز از هفته قوه قضائیه رئیس کل دادگستری استان و اعضای شورای قضائی در ادامه برنامه های ویژه این هفته با حضور در بیت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با حضرت آیت الله علماء دیدار کردند.

آیت الله علماء: برگشت همه امور و کارها برای اعتلا و اعلای توحید و حق است
به گزارش فرتاک نیوز،

آیت الله علماء ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه و یاد و خاطره شهید بهشتی یادآور شد تمامی شهادت ها و جانفشانی ها برای اسلام است و برگشت همه امور و کارها برای اعتلا و اعلای توحید و حق است.

photo_2020-06-21_17-34-10

ایشان خاطرنشان ساخت: مقام معظم رهبری قوه قضائیه را از مهمترین ارکان حکومت می دانند و این رکن رکین در راس کارها قرار دارد چرا که در وقت مشکل مراجعه همه مردم به دستگاه قضائی است.

 

امام جمعه کرمانشاه افزود: رسالت اصلی دادگستری همان گونه که از نامش پیداست گسترش عدل و داد در میان جامعه و مردم است و به عنوان یک مرجع اصلی همه باید به آن متکی باشند چرا که آخرین نقطه ای است که مردم در مشکلات به آن مراجعه می کنن. بنابراین از این نقطه اتکا به خوبی حفاظت کنید و اعتبار آن را با انجام درست امور حفظ کنید.

 

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه کار قضا و قضاوت از ابتدا تاکنون همواره مشکل بوده است و این به دلیل اهمیت موضوع کار قضاست و اینکه نقطه اتکای مردم است یادآور شد: سلامت و صلابت در کار قضا از اهمیت بالایی برخوردار است به گونه ای که مردم به محض ورود به محاکم قضائی باید احساس آرامش کنند و چرا که دادگستری به عنوان تنها ملجا و مرجع و پناهگاه مردم است که به آن مراجعه می شود.

 

وی افزود: رسالت ملجا بودن باید به خوبی انجام شود و این مهم میسر نمی شود مگر با احقاق حق و گسترش عدالت توسط دستگاه قضائی به گونه ای که برای مردم ملموس و محسوس باشد.

 

آیت الله علماء در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امروز در راس قوه قضائیه فردی دلسوز وجود دارد  و فضای خوبی حاکم است تصریح کرد: تلاش رئیس محترم قوه قضائیه برای آرامش مردم است و با دلسوزی کارها را دنبال می کند و از آغاز تاکنون که در قوه قضائیه حضور داشته اند توانسته اند سلامت خود را حفظ کنند و این می تواند الگوی خوبی برای همکانو همکاران دستگاه قضائی باشد.

 

ایشان سلامت در کار را بسیار مهم دانست و افزود: باید در همه احوال سلامت کاری خود را حفظ کنید که اساس کار است. هر چند ممکن است اشتباهاتی سهوی نیز رخ دهد اما باید روح کار سلام و برای رضای خودا باشد.

 

پیش از سخنان امام جمعه کرمانشاه ، دکتر توسلی زاده رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه یادآور شد: خدمت به مردم و در دسترس بودن آنها از اولویت های کاری دستگاه قضائی استان است . و به تاسی از مفاد ابلاغ مقام معظم رهبری برای ریاست معظم قوه قضائیه بر آنیم مردمی کردن دستگاه قضائی ، مبارزه با فساد در درون و بیرون از دستگاه و نیز احترام به همکاران را در اولویت کارهای خود قرار دهیم.

 

رئیس کل دادگستری افزود: با وجود اینکه با حجم زیاد مراجعات مردمی و انباشت مشکلات آنها مواجهیم به گونه ای که در سال گذشته حدود سه میلیون و هشتصد هزار نفر به دادگستری مراجعه کرده اند اما  درعین حال تلاش خواهیم کرد  برای حل مشکلات مردم از حداکثر توان خود بهره گیریم.

 

وی ادامه داد صلح و سازش بین مردم در دستور کار ما قرار دارد و تمامی پرونده ها را در این راستا هدایت می کنیم و به فرموده رئیس محترم قوه قضائیه هر برنامه ای که منتهی به سازش شود از آن حمایت خواهیم کرد.

 

دکتر توسلی زاده گفت: به همه قضات و مراجع انتظامی توصیه کرده ایم که هر اختلافی را مدیریت کنند تا به اختلاف جدی تبدیل نشود و سعی کنند در بین مردم سازش را رواج دهند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۶۵۵۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان