//
کدخبر: ۳۰۲۹۸۷ //

آمادگی ۴هزار نیروی پلیس در ایام نوروز/ رشد ۲۴ درصدی قدرت کشف پلیس آگاهی استان کرمانشاه

فرمانده نیروی انتظامی استان کرمانشاه از آمادگی ۴ هزارنیروی پلیس با ۶۱۴ تیم در ایام نوروز خبر داد و گفت: از ۲۸ اسفند ماه ۴ هزار نفر از نیروهای پلیس استان در دو شیفت ۷ و۸ روزه در جهت تامین نظم و امنیت استان تلاش خواهند کردند.

آمادگی 4هزار نیروی پلیس در ایام نوروز/ رشد ۲۴ درصدی قدرت کشف پلیس آگاهی استان کرمانشاه

نشست خبری فرمانده نیروی انتظامی استان کرمانشاه با اصحاب رسانه امروز (۲۴ اسفند ماه ۹۹) برگزار شد.

به گزارش فرتاک نیوز، سردار علی اکبر جاویدان فرمانده نیروی انتظامی استان کرمانشاه در ابتدای این جلسه شعار سال ۱۴۰۰ نیروی انتظامی را امنیت، سلامت و نشاط بهاری عنوان کرد و اظهار داشت: امنیت معقوله ای جمعی و نیاز همیشگی افراد جامعه است و به هر اندازه که جان، مال و آبرویمان مصون باشد به آن امنیت می گوییم.

باید بسترهای لازم برای جلوگیری از تخلفات را آماده نماییم و بعد به مدیریت آن بپردازیم

فرمانده نیروی انتظامی استان افزود : از آنجایی که پلیس محور نظارت، اجرا و بازدارنده پلشتی است وقتی حقوقی از افراد جامعه ضایع می شود مطالبه آنها نیز از پلیس خواهد بود ولی در واقع بسیاری از ناهنجاریها در اجتماع به دلیل ایفا نکردن نقش فرد در جامعه است، و در این زمینه افراد یک جامعه باید بعضی از مسائل را رعایت کنند و از مجازات های در نظر گرفته شده برای مسائل مختلف بیم داشته باشند همچنین باید بسترهای لازم برای جلوگیری از تخلفات را آماده نماییم و بعد به مدیریت آن بپردازیم.

یکی از موضوعات مهم و از مولفه های ایجاد امنیت در استان کاهش آمار سرقت است

سردار جاویدان در ادامه یکی از موضوعات مهم و از مولفه های امنیت در استان را بحث کاهش آمار سرقت دانست و گفت: استان کرمانشاه رتبه شانزدهم کشور را در زمینه سرقت به خود اختصاص داده است.

افزایش یک درصدی سرقت های مهم در استان

ایشان از افزایش یک درصدی سرقت های مهم در استان خبر داد و بیان داشت: سرقت منزل ۱۶ درصد، سرقت های موتور سیکلت ۳ درصد، احشام ۲۸ درصد و قاب زنی ۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است ولی سرقت خودرو طی این مدت ۳ درصد افزایش یافته است.

افزایش ۱۶ درصدی سرقت های خرد در استان

فرمانده نیروی انتظامی روند سرقت های خرد در استان را افزایشی اعلام کرد و افزود   از ابتدای سال ۹۹ تا کنون ۱۶ درصد سرقت های خرد افزایش یافته که قطعات داخل خودرو از عمده وسایل سرقت شده می باشد و در این زمینه دستگیر شدگان نیز غالبا معتادین و افراد متجاهر بوده اند.

دستگیری ۱۱ هزار سارق در استان

وی همچنین میزان افزایش سرقت های خرد و مهم در استان کرمانشاه را نیز جمعا ۱۰ درصد عنوان کرد و بیان داشت: تاکنون ۱۱ هزار سارق در استان دستگیر شده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶ درصد افزایش مشاهده می شود و  بالاترین ترکیب سنی آنها بین ۲۵ تا ۳۵ سال، غالبا متاهل با تحصیلات دیپلم و زیر دیپلم هستند.

افزایش ۲ درصدی تماس ها با پلیس ۱۱۰

سردار جاویدان در گوشه دیگری از سخنانش میزان تماس های گرفته شده از سوی شهروندان با پلیس از طریق شماره ۱۱۰ را در زمینه عملیاتی ۴۹۹ هزارو ۳۳۰ مورد با رشد (۱۴ درصدی) و راهنمایی و ارشاد را ۷۵۵ هزار تماس با رشد (۴درصدی) عنوان کرد و افزود: این تماس ها نسبت به مدت مشابه سال قبل جمعا ۲ درصد افزایش یافته است.

در بحث پیشگیرانه نتوانستیم میزان تقاضا و علاقمندی به مواد مخدر را در استان کاهش دهیم

این مقام مسئول اعتیاد را یکی از عمده آسیب های اجتماعی که دنیای امروز را تهدید می کند دانست و تصریح کرد: به دلیل افزایش نرخ بیکاری اینگونه آسیب های اجتماعی نمودشان در استان بیشتر است و اعتیاد، قشر جوان و نوجوان استان را هدف قرار داده و در این زمینه هر چند تلاش هایی انجام گرفته است ولی صراحتا باید اعلام کنم که در بحث پیشگیرانه در نهادهادی زی ربط نتوانستیم میزان تقاضا و علاقمندی به مواد مخدر را در استان کاهش دهیم و در حوزه درمان نیز چرخه ما چرخه باطلی است که اقدامات هدفمندی در آن انجام نشده تا بتواند اصلاحی در پی داشته باشد.

افزایش ۱۲ درصدی کشفیات مواد مخدر در استان

وی از افزایش ۱۲ درصدی کشفیات مواد مخدر در‌ استان خبر داد و خاطر نشان کرد: از ابتدای سال تا کنون حدود ۳ تن انواع مواد مخدر در استان کشف شده است و در این زمینه ۳۳۰۰ نفر خرده فروش، ۳۷ باند توزیع کننده و ۳۲۱ دستگاه خودرو دستگیر و توقیف شده اند.

 افزایش ۲۱۹ درصدی کشفیات قرص های روانگردان

سردار جاویدان همچنین از کشف ۲۰۰ هزار قرص روانگردان خبر داد و گفت:این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱۹ درصد افزایش داشته است و۱۳۰۴ معتاد متجاهر نیز از ابتدای سال ۹۹ تا کنون دستگیر شده اند.

کاهش ۹ درصدی قتل نسبت به سال ۹۸

این مقام مسئول همچنین تعداد قتل های صورت گرفته در استان از ابتدای سال تا کنون را ۷۵ مورد اعلام کرد و گفت: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۹ درصد کاهش یافته است  و در زمینه کشفیات قتل نیز رشد ۱۰۴ درصدی مشاهده می شود که مربوط به پرونده های قدیمی نیز می باشد.

افزایش ۱۱ درصدی خودکشی منجر به فوت در استان

سردار جاویدان همچنین از افزایش یازده درصدی خودکشی منجر به فوت در استان خبر داد و گفت: ۸۰ درصد جرائم در مرکز استان و در شهرستان کرمانشاه انجام می گیرد.

رشد ۲۴ درصدی قدرت کشف در پلیس آگاهی استان

وی در ادامه با اشاره به عملکرد پلیس آگاهی استان از ابتدای سال ۹۹ تا کنون نیز اظهار داشت: قدرت کشف پلیس آگاهی استان طی سال گذشته حدود ۲۴ درصد افزایش داشته است و در این زمینه ۲۲۱۸ سرقت مهم، ۴۷۵۱ مجرم حرفه ای و سابقه دار و ۸۳ مالخر دستگیر شده اند همچنین ۸۰ باند سرقت با ۱۴۸۵ فقره کشفیات و ۲۱۴ نفر نیز شناسایی و به مقامات قضایی تحویل داده شدند.

فرمانده نیروی انتظامی استان همچنین میزان درصد کشف پرونده ها در پلیس فتای استان را ۹۵ درصد اعلام کرد و افزود: پلیس فتا استان کرمانشاه با مرکزیت غرب کشور تیم تخصصی و حرفه ای را با بکارگیری از تجهیزات کامل در خود جای داده است  و  در زمینه کلاهبرداری های اینترنتی تا کنون بیش از ۳۹ میلیاردو ۶۰۰ میلیون ریال به مالباختگان عودت داده است.

photo_2021-03-14_16-39-13

ایشان کشفیات حوزه جرائم اقتصادی در زمینه کالای قاچاق را ۱۹۸۶ میلیارد ریال و حوزه جرائم اقتصادی را ۱۲۸۹ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: عمده قاچاق های انجام شده سوخت،فرآورده های سوختی، لوازم خانگی و کالاهای ممنوعه بوده است.

دستگیری ۸۷۰ نفر از ارازل و اوباش از ابتدای سال تا کنون

سردار جاویدان در ادامه یکی از الویت های نیروی انتظامی در بحث امنیت اجتماعی را مقابله با ارازل و اوباش دانست و اظهار داشت: از مرداد ماه ۹۹ تا کنون ۸۷۰ نفر از ارازل و اوباش استان شناسایی سطح بندی و دستگیر شده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲۰۰ درصد افزایش یافته است.

دستگیری ۲۷۶۴ نفر در حوزه پلیس اطلاعات

وی از دستگیری ۲۷۶۴ نفر در حوزه پلیس اطلاعات و در زمینه مزاحمت های نوامیس و مزاحمت های خیابانی خبر داد و خاطر نشان کرد: ۹۵ نفر از اتباع بیگانه بدون مجوز و ۷۴۴۹ واحد صنفی متخلف نیز در استان پلمب شده اند.

افزایش ۱۴ درصدی تیراندازی ها در استان/دستگیری ۱۱۷ درصدی مجرمین تیراندازی

سردار جاویدان با اشاره به تیراندازی های شکل گرفته در سطح استان نیز گفت: تیراندازی ها از لحاظ وقوع ۱۴ درصد و از جهت دستگیری حدود ۱۱۷ درصد افزایش داشته و غالبا منجر به کشف سلاح نیز شده است.

هر شبانه روز یک نفر در اثر تصادف در استان فوت می کند

وی مجموع تصادفات برون شهری و درون شهری استان را نیز ۱۳ هزار و ۱۷۶  فقره عنوان کرد و یادآور شد: از این تعداد ۷۴۵۴ مورد خسارتی،۵۳۸۸ مورد جرحی و ۳۳۴ فقره نیز فوتی بوده اند که در این زمینه تعداد مجروحین ۲۱ درصد،تعداد متوفیان ۱۹ درصد کاهش داشته است که در مجموع ۴۸ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش مشاهده می شود و نشانگر اینست که در هر شبانه روز یک نفر در اثر تصادف در استان فوت می کند.

پلیس هیچگونه موضع گیری نسبت به مسافرت های نوروزی ندارد و تابع مصوبات ستاد کرونا هستیم

فرمانده نیروی انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به نزدیک شدن ایام نوروز و تعطیلات پیش رو نیز اظهار داشت: پلیس هیچگونه موضع گیری نسبت به مسافرت های نوروزی ندارد و تابع مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا هستیم و در این زمینه به وظایف خود عمل  و مصوبات را اجرا خواهیم کرد.

والدین در شب چهارشنبه آخر سال فرزندانشان را مدیریت کنند

ایشان همچنین گفت:در شب چهارشنبه آخر سال از شادی و جشن مردم ممانعت نمی کنیم ولی اگر امنیت، حقوق شهروندی و پروتکل های بهداشتی رعایت نشود با افراد خاطی و هنجار شکنان به طور جدی برخورد خواهیم کرد و از والدین درخواست می کنیم تردد و رفتارهای فرزندانشان را مدیریت نمایند و شادیهایشان را در فضایی به صورت خانه محور، محله محور و کوچه محور  فراهم نمایند.

آمادگی ۴ هزار نفر نیروی پلیس استان در دو شیفت ۷ و ۸ روزه و ۶۱۴ تیم در ایام نوروز

فرمانده نیروی انتظامی استان کرمانشاه در پایان  گفت: از ۲۸ اسفند ماه ۴ هزار نفر از نیروهای پلیس استان در دو شیفت ۷ و۸ روزه و ۶۱۴ تیم (با ۳۸۷ گشت خودرویی انتظامی، ۱۰۰ گشت خودرویی حوزه پلیس راه و ۹۰ گشت خودرویی پلیس راهور) در طول شبانه روز در جهت تامین نظم و امنیت استان تلاش خواهند کردند.

خبرنگار :طیبه دولت آبادی

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۲۹۸۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان