//
کدخبر: ۳۰۰۸۴۴ //
رئیس کانون وکلای دادگستری کرمانشاه خبر داد :

ارائه ۵ هزار فقره مشاوره رایگان در کانون وکلای دادگستری کرمانشاه/ معرفی ۴۵۰ وکیل تسخیری به محاکم قضایی

رئیس کانون وکلای دادگستری کرمانشاه از ارائه ۵ هزار فقره مشاوره رایگان در کانون وکلای دادگستری و معرفی ۴۵۰ وکیل تسخیری به محاکم قضایی خبر داد.

ارائه  ۵ هزار فقره مشاوره رایگان در کانون وکلای دادگستری کرمانشاه/ معرفی ۴۵۰ وکیل تسخیری به محاکم قضایی

نشست خبری رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه در سالروز استقلال کانون وکلا دادگستری و روز وکیل امروز( هفتم اسفند) با اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش فرتاک نیوز، بهروز رستمی رئیس کانون وکلای دادگستری کرمانشاه در ابتدای این جلسه با تبریک ولادت امیر مومنان علی (ع) و روز مرد همچنین روز استقلال کانون وکلای دادگستری اظهار داشت: روز وکیل میراث معنوی و‌ یادگار دکتر مصدق است که در سال ۱۳۳۱ با توجه به اختیارات، لایحه استقلال کانون وکلا  تصویب شد.

وی افزود : در سال ۱۳۸۱ استانهای غربی از کانون وکلای مرکز منفک شدند و استانهای ایلام، کردستان و همدان با مرکزیت کانون وکلا کرمانشاه‌ به فعالیت پرداختند و پس از مدتی نیز این استان ها منفک شدند.

رستمی تعداد وکلای استان را ۷۰۰ وکیل عنوان کرد و بیان داشت: در مقطعی از زمان حضور وکیل در پاره ای از موارد دادرسی اجباری شد ولی پس از مدتی دیوان عالی کشور وکالت را اختیاری اعلام کرد و متاسفانه وکالت اجباری منتفی شد.

رئیس کانون وکلای دادگستری کرمانشاه یکی از کمیسیونهای اجرایی در این کانون را کمیسیون حقوق بشر عنوان کرد و گفت: وظیفه این کمیسیون انجام اقدامات قضایی در جهت مسائل حقوق بشری و دفاع از حقوق شهروندی در سطح جامعه است.

وی با اشاره به کمیسیون معاضدت، وظیفه این کمیسیون را ارائه مشاوره رایگان عنوان کرد و افزود: از ابتدای امسال تا کنون ۴۵۰ وکیل تسخیری به محاکم قضایی معرفی شده اند و ۵ هزار فقره مشاوره رایگان نیز ارائه شده است.

رستمی همچنین از ارائه خدمت ۱۵۰ وکیل معاضدتی برای اشخاص بی بضاعت در استان خبر داد و اظهار داشت: از ابتدای امسال تا کنون ۴۳ وکیل اتفاقی نیز خدمت رسانی نموده اند و کمیسیون معاضدت دوبار در هفته در محل کانون وکلای دادگستری مشاوره رایگان ارائه می دهد که هم اکنون به دلیل شرایط کرونا این مشاوره ها به یک روز در هفته کاهش یافته است.

ایشان در ادامه با اشاره به کمیسیون بانوان نیز گفت: این کمیسیون نیز در بند نسوان کانون اصلاح و تربیت و زندان مرکزی مشاوره رایگان ارائه می دهد و یکی دیگر از خدمات این کمیسیون خدمت به بانوان بی سرپرست و بد سرپرست است.

رئیس کانون وکلا یکی دیگر از کمیسیون های کانون وکلای دادگستری را کمیسیون تخلفات عنوان کرد و افزود: در این کمیسیون در مورد تخلفات وکلای دادگستری و موسسات غیر مجاز  تصمیم گیری می شود.

وی تعداد پرونده های شکایت از وکلای دادگستری را ۱۴۳ فقره عنوان کرد و بیان داشت: از این تعداد ۷۳ پرونده به مرحله دادگاه رسیده که ۵۷ مورد  آن در دست رسیدگی است.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به کمیسیون ورزش و رفاه نیز گفت: این کمیسیون در جهت ایجاد رفاه و آرامش اعضا خدماتی همچون خرید از فروشگاه های طرف قرارداد و استفاده از سالن های ورزشی را در نظر گرفته است همچنین کمیسیون آموزش نیز تا کنون ۶ جلسه نشست پربار برگزار کرده است و کلاسهای فن بیان و سخنوری و اخلاق حرفه ای را به وکلا  آموزش می دهیم تا وکیلی در حد و شان مردم تربیت نماییم.

رستمی معضل بزرگ در جامعه بر علیه وکلا را ساخت فیلم های کنشگر عنوان کرد و افزود: در فیلم و سریال های ایرانی وکیل هراسی و نشان دادن چهره ای در نقش وکیل که مظهر ناراستی است به وفور دیده می شود که می تواند به صورت غیر مستقیم به وکیل هراسی دامن بزند.

رئیس کانون وکلای دادگستری کرمانشاه در پایان با اشاره به‌ انجام آزمون اختبار نیز گفت: امسال این آزمون بین ۵۷ نفر از کارآموزان وکالت به صورت شفاهی و کتبی برگزار شد و کسانی که در این مرحله موفق شوند ردای وکالت را به تن خواهند کرد.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۰۸۴۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان