//
کدخبر: ۷۹۳۲۹ //

تندیس مهر حقوق بشر به "جواد خیابانی" اهدا می‌شود

رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه از اهداء تندیس مهر حقوق بشر به "جوادخیابانی"و خانواده دو سربازی که در جریان کمک رسانی به زلزله زدگان کرمانشاه جان خود را از دست دادند، خبر داد.

تندیس مهر حقوق بشر به "جواد خیابانی" اهدا می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

روح الله وکیلی از برگزاری جشن روز استقلال کانون وکلای استان کرمانشاه در روز 17 اسفند خبر داد و اظهار کرد: این مراسم امسال با 10 روز تاخیر همزمان با گرامیداشت روز زن برگزار خواهد شد.

 

 وی ادامه داد: در این مراسم تندیس مهر حقوق بشر کانون وکلای دادگستری استان به جواد خیابانی به دلیل فعالیت های بشر دوستانه او در مناطق زلزله زده و نیز خانواده دو تن از سربازانی که پس از زلزله در جریان کمک رسانی به آسیب دیدگان جان خود را از دست دادند، اهداء می شود.

 

رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه تاکید کرد: این مراسم قرار است با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، معاون پارلمانی رئیس جمهور، رئیس کمیسیون قضایی مجلس، استاندار کرمانشاه، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، فرماندهان نظامی و انتظامی استان و وکلای کرمانشاهی برگزار شود.

 

وی در ادامه با بیان اینکه تا سال 1333 نهاد وکالت جزیی از وزارت دادگستری بود، گفت: در این سال لایحه استقلال کانون های وکلای دادگستری ایران مورد تصویب مجلس وقت قرار گرفت و کانون وکلا به عنوان یک نهاد مستقل تشکیل شد، زیرا وکیلی که حاکمیتی باشد و حاکمیت وی را انتخاب کند و به وی پرونده دهد، وکیل مستقلی نیست.

 

وکیلی با تاکید بر اینکه جشن استقلال وکلا در واقع پاسداشت حکومت قانون و تضمین حقوق شهروندی است، گفت: اگر می خواهیم این حقوق تضمین و اجرایی باشد، باید به بال دوم فرشته عدالت که همانا وکیل دادگستری است اعتبار بیشتری ببخشیم، زیرا فرشته عدالت دو بال دارد که با نبود یک بال دیر یا زود فرشته عدالت سقوط خواهد کرد.

 

وکیلی ادامه داد: براساس قانون در شهری که بیش از 60 وکیل دادگستری داشته باشد می توان کانون وکلا تشکیل داد تا عهده دار آموزش، جذب وکیل، صدور پروانه و ناظر بر اعمال و رفتار وکلا باشد.

 

وی همچنین درخصوص شیوه برخورد دستگاه قضا با جامعه وکلا اظهار کرد: یکی از گلایه های وکلا برخوردهای نامناسبی است که گاها در دستگاه قضا با وکلا می‌شود، البته مسئولین دستگاه قضایی استان تاکید دارند که حرمت و شان وکلا باید حفظ شود و در نشست های مختلف عنوان کرده اند که در صورت مشاهده چنین برخوردهایی وکلا آن را گزارش دهند.

 

رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه با تاکید براینکه وکلا در ازاء خدمت صادقانه از دستگاه قضایی تنها انتظار حرمت دارند، گفت: انتظار ما از دستگاه قضایی اعتبار بخشی به جایگاه وکلا است.

 

وی همچنین به فعالیت کمیسیون آموزش کانون وکلای استان اشاره کرد و تصریح کرد: این کمیسیون علاوه بر برگزاری دوره های آموزشی در راستای تقویت بنیه علمی وکلا و کارآموزان، کلاس هایی را برای تقویت آموزه های حقوقی مردم برگزار می کند.

 

وکیلی یادآورشد: این کلاس ها هر 15 روز یکبار توسط این کمیسیون برگزار می شود.

index

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۹۳۲۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان