//
کدخبر: ۲۱۱۱۸۲ //

وکلا ماموریت خود را فراتر از خدمت حرفه ای بدانند

معاون حقوقی رییس جمهور با بیان اینکه وکلا یکی از گروه های مرجع جامعه هستند تاکید کرد: کانون وکلا فراتر از مطالبات حرفه ای،دنبال کننده اهداف کلان و ماموریت های بزرگ برای کشور باشند.

وکلا ماموریت خود را فراتر از خدمت حرفه ای بدانند
به گزارش فرتاک نیوز،

خانم لعیا جنیدی در نشست با اعضای کانون وکلای استانهای کرمانشاه، ایلام،کردستان،لرستان اظهارداشت: وکلا گروههای مرجع اند که توفقی از نوع معنوی دارند. کانون وکلا یک نهاد مامور به خدمت عمومی است این ماموریت فراتر از خدمت حرفه ای است.

دکتر جنیدی افزود: اولین ماموریت ما برای کشور وحدت ملی است. شما گروه مرجع هستید این ماموریت برای استان کرمانشاه به طور خاص مورد تاکید است البته اقلیت به معنی گوناگونی و تنوع است،ما ملتی هستیم به معنای واقعی کلمه و تصمیم واحد ما تاریخی بوده است،این ملت استوار تصمیم گرفته یکی باشد.

وی افزود: کانون وکلا نمیتواند نسبت به این هدف بزرگ بی توجه باشد یک مرام نامه ای تنظیم کنند که اهداف کلان آن را بیاورند. مشکلات صنفی مارا غافل از ماموریت مهم نکند. اگر قرار باشد به تمامیت ارضی و وحدت ملی محل آسیب باشد جزییات اهمیتشان را ازدست میدهند.

مشاور حقوقی ربیس جمهور تصریح کرد: بخشی از وقت کانون وکلا به عنوان یک ایرانی مسیول وظیفه تعریف کنید و اهداف کلان را تعیین کنید. حقوق مردم در مقابل حکومت و متقابل هم باید در نظر گرفته شود و بعد هم حقوق مردم در برابر مردم که در کشور ضعیف است.

جنیدی بیان داشت: نگران مباحث فساد و اختلاس بوده ایم ولایحه شفافیت به این دلیل تهیه شد و روی آن کار کرده ایم و لایحه نهاد ملی و حقوق شهروندی و لایحه ای به رییس جمهور در مورد شادمانی و حق شادی مردم داده ایم و لایحه ای برای حقوق سالمندان داده ایم.

این مسئول افزود: شما رهبری برخی از حقوق و منافع مردم ایران را برعهده دارید. احساس دادگستر کردن برای مردم مهم تر از ایجاد عدالت است. در عین پیگیری مطالبات صنفی اهداف بزرگ را فراموش نکنید.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: یکی از انتظارات از وکلا همگرایی درونی است البته رقابت سالم باید باشد رقابت سالم سنگ بنای مدیریت است.رقابت سلامت و توسعه با خودش دارد.  

جنیدی بیان داشت: زمان همگرایی است و به نظر می رسد که همگرایی در کانون وکلا نیست. مشکل پراکندگی دارید ما هم از ماده ۱۸۷ نظر داریم و می گوییم که ضرورتی نداشت. اگر طرح یکپارچگی لحاظ شد آمادگی آنرا پیدا کنید. اهمیت یکپارچگی در بودن ارزش هایی است که شما دهه ها دنبال آن بوده اید.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۱۱۸۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان