//
کدخبر: ۲۱۱۰۶۰ //
معاون حقوقی رییس جمهور:

فرآیند های غیرضرور و سنگین اداری اشتباه است

معاون حقوقی رییس جمهور گفت:ترویج زبان حقوق در سطح بین‌الملل و ملی بخش مهمی از قدرت نرم ماست

فرآیند های غیرضرور و سنگین اداری اشتباه است
به گزارش فرتاک نیوز،

 لعیا جنیدی در نشستی که با مدیران کل ادارات استان کرمانشاه برای پیگیری امور حقوقی برگزار شد اظهار داشت: در تمدن ما هنجارها و ساختارهایی وجود دارد که ایجاد آن یعنی حقوق، و هرجا اسم مدنیت باشد ردپای حقوق هم هست.

دکتر جنیدی افزود: در دولت یازدهم و دوازدهم بیشتر از زبانهای دیگر زبان حقوق ترویج داده شد و نیاز بشر نشان می دهد که این زبان،زبان موجه بشر است.

 معاون حقوقی رییس جمهور تصریح کرد: ترویج زبان حقوق در سطح بین‌الملل و ملی بخش مهمی از قدرت نرم ماست.

جنیدی افزود: امروز در سطح بین‌الملل هم با زبان معاهدات ارتباط برقرار می‌کنیم و این زبان از مظاهر مدنیت است و باید این زبان باید در بین شهروندان هم رواج پیدا کند رقابت جهانی این دعوت ضرورت دارد.

وی فصل سوم قانون اساسی را از نظر فلسفه و هدف برتر از بقیه فصول دانست و گفت: فلسفه وجودی قانون اساسی هم تأمین فصل سوم آن یعنی حقوق شهروندی است و هدف از همه این قوانین شکوفایی استعدادهای مردم و برخورداری از حقوق و آزادی هایشان است.

جنیدی در ادامه از ایجاد فرصت‌های برابر برای حضور بانوان در پست‌های مدیریتی در استان اظهار امیدواری کرد و افزود: برنامه‌های حوزه توانمندی‌های بانوان را در سال آینده پیگیری خواهیم کرد.

این مسئول با انتقاد از فرآیندهای غیرضرور سنگین اداری در کشور گفت: ماهم دست به گریبان این بوروکراسی ها هستیم  که اشتباه است و دلم میخواهد اصلاح شود.

معاون حقوقی رییس جمهور در پایان  از تدوین دعوای مسئولیت مدنی برای کشور خبر داد و افزود:  نیازمند مستندسازی خسارت‌ها هستیم که دستگاه‌های اجرایی خسارات را با مستندات ارائه دهند تا ارزیابی صحیحی از خسارت‌ها داشته باشیم.

این مسئول در پایان به جنگ جهانی اول و کشته‌های ایرانیها در این جنگ اشاره کرد و اظهار داشت: ما در این زمینه هیچگونه مستند سازی انجام نداده‌ایم و باید آن را پیگیری کنیم.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

 

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۱۰۶۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان