//
کدخبر: ۳۰۰۵۴۴ //

استفاده از رسیدساز جعلی شیوه کلاهبردار کرمانشاهی

رییس پلیس فتا استان از دستگیری فردی خبر داد که برای جلب اعتماد فروشندگان سایت‌های واسطه‌گر از فرزندانش سوءاستفاده می‌کرد.

استفاده از رسیدساز جعلی شیوه کلاهبردار کرمانشاهی

 سرهنگ "علی عباسی کسانی" اظهار داشت: اخیرا جمعی از شهروندان با مراجعه به پلیس فتا مدعی شدند با رسیدساز جعلی از آن‌ها کلاهبرداری شده است، بر همین اساس مراتب به‌صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: طی تحقیقات و بررسی‌های انجام‌شده مشخص شد شاکیان در وب‌سایت‌های واسطه‌گر، آگهی فروش گوشی تلفن همراه درج کرده سپس شخصی با مراجعه به درب منزل فروشندگان و بررسی گوشی تلفن همراه، یک رسید بانکی جعلی در تلفن همراه به فروشندگان ارائه و مدعی می‌شود که وجه کالا به‌حساب فروشندگان واریز و کالای موردنظر را دریافت می‌کند در ادامه قربانیان پس از گذشت چند ساعت متوجه می‌شوند پولی به حسابشان واریز نشده است.

به گزارش فرتاک نیوز،سرهنگ عباسی ادامه داد: در بیش از 10 مورد شکایت مطرح‌شده تمامی شاکیان بابیان اینکه فرد کلاهبردار به همراه 2 فرزند خود مراجعه و اعتماد آن‌ها را جلب کرده است، کارشناسان را به‌یقین رساندند که در تمامی پرونده‌ها متهم یک نفر است.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: با اقدامات فنی و شگردهای خاص پلیسی متهم شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضایی طی عملیاتی در مخفیگاهش دستگیر کردند.

وی همچنین به کاربران سایت‌های واسطه‌گر توصیه کرد: کاربران حتماً سرویس پیامکی بانک خود را فعال کرده  تا در صورت واریز وجه پیامک انتقال را دریافت کنند همچنین به سرشماره واریز نیز توجه نمایند تا جعلی نباشد، یکی از راه‌های مطمئن دریافت وجه بررسی موجودی از طریق برنامه مربوط به بانک و یا دستگاه خودپرداز است، فروشندگان توجه داشته باشند تنها هنگامی‌که از واریز وجه اطمینان حاصل کنند و سپس کالای مربوطه را می‌بایست تحویل دهند.

سرهنگ کسانی در پایان خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایند. همچنین در صورت نیاز می‌توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری با همکاران ما در میان بگذارند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۰۵۴۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان