//
کدخبر: ۲۹۹۷۸۶ //

انهدام باند "کلاهبرداری" در کرمانشاه

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از انهدام یک باند کلاهبرداری در استان که سردسته آنها اقدام به درج آگهی‌های جعلی و اخاذی میلیاردی از مردم شهرهای مختلف کشور کرده بود، خبر داد.

انهدام باند "کلاهبرداری" در کرمانشاه

 سردار علی اکبر جاویدان اظهار کرد: پس از اعلام شکایت دو نفر مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنها، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا کرمانشاه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در تحقیقات ابتدایی مشخص شد مبالغ مختلفی به حساب افراد شاکی واریز و سپس برداشت شده است، افزود: تحقیقات تکمیلی نشان می داد، این دو نفر پس از افتتاح حساب در یکی از بانک های شهر کرمانشاه به علت ناقص بودن مدارک، موفق به دریافت عابر بانک خود نشده و کارت آنها در همان شعبه باقی مانده است.

به گزارش فرتاک نیوز،فرمانده انتظامی استان کرمانشاه ادامه داد: پس از بدست آمدن این سرنخ، ماموران در تحقیقات تخصصی خود به یکی از کارمندان خدماتی بانک مشکوک و در نهایت مشخص شد، این شخص در فرصت مناسب کارت های بانکی مشتریانی که به علت نقص مدارک در شعبه مانده بود را همراه با پاکت رمز آن سرقت می کرده است.

جاویدان با اشاره به دستگیری کارمند خدماتی بانک، افزود: این فرد در بررسی های پلیس به جرم خود اعتراف و عنوان کرد، کارت های سرقتی را به شخصی دیگر تحویل داده و در ازای هر کارت نیز 10 میلیون ریال دریافت کرده است.

وی تصریح کرد: ماموران در گام بعدی به سراغ این شخص رفته و او هم پس از دستگیری عنوان کرد کارت های خریداری شده را به ازای هر کارت 15 میلیون ریال به فرد دیگری تحویل داده است.

رئیس پلیس استان کرمانشاه با بیان اینکه بررسی ها نشان می داد متهم سوم از چندی قبل و به جرم فروش مال غیر در زندان به سر می برد، گفت: با هماهنگی قضایی این فرد در اختیار پلیس قرار گرفت و عنوان کرد کارت های خریداری شده را در اختیار شخصی به نام "ا. پ" قرار داده است.

وی افزود: ماموران پس از دستگیری این شخص که سردسته باند نیز بود در تحقیقات انجام شده دریافتند که وی ماه هاست در فضای مجازی اقدام به درج آگهی های جعلی فروش اثاثیه منزل خصوصا مبلمان در شهرهای مختلف کشور می کند.

جاویدان ادامه داد: سردسته باند پس از اقرار به رفتار مجرمانه خود اذعان کرد پس از تهیه چند سیم کارت بدون نام و نشان و تهیه کارت های بانکی به نام افراد دیگر، اقدام به درج آگهی جعلی در فضای مجازی کرده و از این طریق مبالغی بین دو تا 12 میلیون ریال به عنوان بیعانه از مردم دریافت کرده است.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه تاکنون 250 نفر در شهرهای مختلف کشور از سردسته باند اعلام شکایت کرده اند، عنوان کرد: طبق بررسی های انجام شده میزان کلاهبرداری این فرد به حدود چهار میلیارد ریال می رسد.

وی در پایان با بیان اینکه شناسایی شاکیان دیگر در دستور کار قرار دارد، از شهروندان خواست در خریدهای اینترنتی خود دقت بیشتری به عمل آورده و تا زمان دریافت کالای مورد نظر خود از پرداخت وجه خودداری کنند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در پایان یادآور شد: هر چهار عضو این باند دستگیر شده اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۹۷۸۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان