//
کدخبر: ۲۹۹۲۸۵ //

آشنایی با شگردهای کلاه‌برداری از حساب بانکی

رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: عامل دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری همراه‌بانک افراد شناسایی و دستگیر شد، بنابراین کاربران در هنگام استفاده از همراه‌بانک ضمن رعایت نکات امنیتی، به لینک‌های ارسالی از منابع ناشناس اعتماد نکنند.

آشنایی با شگردهای کلاه‌برداری از حساب بانکی

سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار، در رابطه با ماجرای برداشت غیرمجاز از حساب بانکی، اظهار کرد: با مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا و اظهارات وی مشخص شد شخص یا اشخاصی با دسترسی به اطلاعات حساب بانکی او، اقدام به برداشت غیرمجاز کرده‌اند، بنابراین با توجه به حساسیت پرونده و احتمال وجود قربانیان متعدد، موضوع به ‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

به گزارش فرتاک نیوز،وی در رابطه با دستگیری عامل برداشت غیرمجاز از حساب بانکی، افزود: در بررسی‌های فنی و پلیسی، متهم به هویت‌ معلوم در استان‌ زنجان، شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی به همراه تجهیزات و ادله‌های دیجیتالی به پلیس فتای استان انتقال داده شد.

این مقام انتظامی در رابطه با اظهارات متهم برداشت غیرمجاز بانکی، تصریح کرد: متهم در تحقیقات اولیه منکر بزه‌ارتکابی شد ولی پس از مواجه شدن با مستندات و مدارک موجود، ضمن اعتراف به جرم خود، اقرار کرد با ارسال لینک‌های جعلی، قربانیان را به صفحات جعلی اینترنت بانک هدایت کرده و پس از اخذ نام کاربری و رمز عبور، اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب آن‌ها کرده است.

رئیس پلیس فتای استان در رابطه با شگرد کلاه‌برداری از حساب بانکی، ادامه داد: در روش فیشینگ، کلاه‌برداران با ایجاد صفحه جعلی درگاه بانکی (Fake Page) با ترفندهای مختلف، کاربران در راستای انجام عملیات بانکی به آن درگاه هدایت می‌شوند، به طوری که با ورود به درگاه جعلی و درج اطلاعات حساب کاربری توسط شهروندان، اطلاعات حساب مورد سرقت سارقان قرار گرفته و در فرصت مناسب منجر به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی می‌شود.

آدینه‌لو با بیان اینکه کاربران در راستای جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی مجرمان سعی کنند اپلیکیشن‌های مورد نیاز را از منابع معتبر دانلود کنند، اظهار کرد: کاربران به هنگام استفاده از اپلیکیشن‌های بانکی و درگاه‌های پرداخت به نکات امنیتی توجه کنند و به لینک‌های ارسالی افراد ناشناس برای پرداخت وجه اعتماد نکنند.

وی با اشاره به اینکه پلیس فتا کسانی را که به‌ صورت غیرمجاز اقدام به برداشت از حساب افراد می‌کنند، در اسرع وقت مورد شناسایی قرار می‌دهد و برابر قانون با آن‌ها برخورد خواهد کرد، خاطرنشان کرد: از شهروندان زنجانی درخواست می‌کنم در صورت مواجهه با موارد مشکوک، موضوع را از طریق ۱۱۰ با سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir با پلیس فتا در میان بگذارند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۹۲۸۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان