//
کدخبر: ۲۹۹۰۷۶ //
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم تجلیل از صادرکنندگان کرمانشاه عنوان کرد:

۴۰ درصد از صادرات کشور از مرزهای استان کرمانشاه صورت می‌گیرد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم تجلیل از صادرکنندگان کرمانشاه گفت:40 درصد صادرات کشور از مرزهای استان کرمانشاه صورت می‌گیرد.


40 درصد از صادرات کشور از مرزهای استان کرمانشاه صورت می‌گیرد

دکتر عباس قبادی؛ معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه ازلحاظ ویژگی‌های جغرافیایی و منطقه‌ای در شرایط ویژه‌ای قرار دارد و پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های خوبی برای توسعه دارد.

قبادی در ادامه تصریح کرد: دولت همه تلاش خود را در جهت تسهیل صادرات انجام می‌دهد به‌طوریکه در این خصوص دست صادرکنندگان را در بازگرداندن ارز به کشور باز گذاشته و به طریق ممکن بتوانند تعهدات ارزی خود را انجام دهند.

معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت تصریح کرد: کالاهایی که با ارز 4200 تومانی به کشور واردشده، صادرات آن ممنوع است، زیرا این کالاها برای تنظیم بازار داخلی است.

 در ادامه مهندس  محسن دارابی؛ رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز بابیان این مطلب که از ابتدای سال تاکنون 4500 میلیارد تومان پروژه صنعتی و معدنی افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است، افزود: بر اساس اهداف تعیین‌شده برای سازمان‌های استانی و نیز در چارچوب و حول محور جهش تولید و اقتصاد مقاومتی بر روی چند محور اصلی تکیه کردیم که از عمده این محورها بهبود فضای کسب‌وکار،راه‌اندازی پنجره واحد، اعطای مشوق‌های معنی‌دار در حوزه زیرساخت‌ها و اختصاص کمک‌های فنی و اعتباری و تمرکز برجذب و جلب سرمایه‌گذاری خارجی می‌توان اشاره کرد.

photo_2021-02-09_18-45-50

 

به گزارش فرتاک نیوز، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در ادامه تصریح کرد: در سال 98، 110 میلیون یورو سرمایه‌گذاری خارجی در استان جذب ‌شده و براین اساس رتبه سوم کشور را کسب نمودیم و امسال نیز از ابتدای سال تاکنون 92.5 میلیون یورو در منطقه اورامانات جذب‌شده که رتبه چهارم کشور را به دست آوردیم.

 مهندس دارابی در پایان یادآور شد: از ابتدای سال تاکنون، 99 جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برگزارشده است که نتیجه آن 49 پروژه صنعتی و معدنی راکد به چرخه کار و فعالیت بازگشته‌اند.

photo_2021-02-09_18-45-57

photo_2021-02-09_18-46-03

مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان با حضور مهندس بازوند؛ استاندار کرمانشاه، دکتر قبادی؛ معاون امور بازرگانی وزارت صمت، دکتر حیدری؛ نماینده مردم سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلان‌غرب در مجلس شورای اسلامی، دکتر حاتمی؛ معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه، مهندس دارابی؛ رییس سازمان صمت استان کرمانشاه و تنی چند از صادر کنندگان استان در روز سه‌شنبه، بیست و یکم بهمن‌ماه سال جاری در سالن جلسات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان برگزار شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۹۰۷۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان