//
کدخبر: ۲۹۸۸۶۳ //
مدیر عامل شرکت مخابرات منطقه کرمانشاه:

صرف هزینه بالغ بر ۹۳۸ میلیارد ریال در پروژه های اجرایی مخابرات طی ۱۰ ماهه سال جاری / ۵۷ هزار مشترک استان از اینترنت مخابرات استفاده می کنند

مدیر عامل شرکت مخابرات منطقه کرمانشاه از صرف هزینه ۹۳۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریالی در پروژه های اجرایی مخابرات طی ۱۰ ماهه سال جاری خبر داد.

صرف هزینه بالغ بر ۹۳۸ میلیارد ریال در پروژه های اجرایی مخابرات طی ۱۰ ماهه سال جاری / ۵۷ هزار مشترک استان از اینترنت مخابرات استفاده می کنند

نشست خبری مدیر عامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه با اصحاب رسانه امروز (۱۹ بهمن ماه ۹۹) برگزار شد.

به گزارش فرتاک نیوز، مسیب قبادیان مدیر عامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه در ابتدای این جلسه با تبریک ایام الله دهه فجر اظهار داشت: حوزه ارتباطات شرکت مخابرات ایران به عنوان متولی ارتباطات کشور بیش از ۸۰ درصد ظرفیت ارتباطی را در سه حوزه تلفن همراه،تلفن ثابت و دیتا فراهم می کند.

photo_2021-02-07_15-41-34

۶۵ درصد ارتباطات کشور بر عهده اپراتور همراه اول است

مدیر عامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه افزود: از سال ۷۳ ارتباطات سیار با برند همراه اول شروع به کار کرد و تا سال ۸۵ تنها اپراتور کشور همراه اول بود که پس از آن در سال ۸۵ اپراتور ایرانسل و در سال ۹۲ نیز اپراتور رایتل به این حوزه اضافه شد و در حال حاضر این ۳ اپراتور اصلی در کشور فعالیت دارند که همراه اول به عنوان اپراتور غالب ۶۵ درصد فعالیت اصلی را بر عهده دارد.

بیش از ۲ میلیون و ۷۰ هزار سیم کارت همراه اول در استان فعال هستند

مهندس قبادیان ضریب نفوذ اپراتور همراه اول در  استان را ۱۰۶ درصد عنوان کرد و گفت: بر اساس شاخص ها تا پایان آذر ماه ۹۹ بیش از ۲ میلیون و ۸۳۰ هزار سیم کارت همراه اول در شبکه موبایل استان واگذار شده است که از این تعداد بیش از ۲ میلیون و ۷۰ هزار مورد آن فعال هستند.

۵۰۸ هزار شماره ثابت فعال در استان کرمانشاه

این مقام مسئول همچنین تعداد شماره های منصوبه در حوزه تلفن ثابت در استان کرمانشاه را  ۵۰۸ هزار شماره فعال عنوان کرد و بیان داشت: با توجه به تمایل مردم در استفاده از شبکه های موبایلی در حوزه تلفن ثابت تعداد متقاضیان کاهش یافته بود ولی در مدت شیوع ویروس کرونا به دلیل تعرفه کم اینترنت در تلفن های ثابت تعداد متقاضیان افزایش یافته است.

ضریب نفوذ استفاده از تلفن ثابت در استان  ۲۶ درصد ودر شهر کرمانشاه  ۲۹ درصد است

مدیر عامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه همچنین ضریب نفوذ استفاده از تلفن ثابت در استان را ۲۶ درصد و شهر کرمانشاه را ۲۹ درصد عنوان کرد.

قبادیان در ادامه خاطر نشان کرد: در سال ۹۵ تکنولوژی فیبر نوری در ۸ استان به عنوان پایلوت انجام شد که یکی از این استان ها کرمانشاه بود و در این زمینه برای شهر کرمانشاه بیش از ۲۰ هزار فیبر خانگی در بخش هایی با پتانسیل تجاری  و دارای ظرفیت، اجرا شد ولی به دلیل شرایط اقتصادی و میزان تعرفه، مردم از این طرح استقبال نکردند.

باید با گسترش شبکه ADSl به شبکه VDSLظرفیت را از تلفن های همراه به سمت تلفن های ثابت ببریم

ایشان با اشاره به محدودیت های موجود در پهنای باند شبکه های بی سیم نیز گفت: باید با گسترش شبکه ADSl به شبکه VDSLظرفیت را از تلفن های همراه به سمت تلفن های ثابت ببریم

۵۷ هزار مشترک استان از ADSLمخابرات استفاده می کنند

مدیر عامل شرکت مخابرات استان تعداد کل مشترکینی که در استان از اینترنت خانگی استفاده می کنند را ۱۳۰ هزار مشترک عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۵۷ هزار مشترک ADSL مخابرات و ۶۷ هزار مشترک دیگر نیز از اینترنت سایر شرکت ها استفاده می کنند.

photo_2021-02-07_15-41-39

بیش از ۹۰ درصد روستاهای استان با جمعیت بالای ۲۰ خانوار از نعمت اینترنت برخوردارند

وی در ادامه تعداد روستاهای دارای دسترسی به اینترنت در استان را ۲ هزارو ۴۳۴ روستا اعلام کرد و اظهار داشت: با این وصف بیش از ۹۰ درصد روستاهای استان با جمعیت بالای ۲۰ خانوار از نعمت اینترنت برخوردار هستند.

طراحی ۱۱ سایت جدید برای روستاهای منطقه اورامانات

او در مجموع تعداد روستاهای فاقد دسترسی به اینترنت در استان را ۱۹۰ روستا عنوان کرد و گفت: تامین اینترنت در بخشی از روستاها تحت تعهد سایر اپراتورها است ولی برای روستاهای تحت تعهد مخابرات طراحی ۱۱ سایت جدید ابلاغ شده است که قرار است در منطقه اورامانات استفاده شود.

شهرهای استان دارای پوشش ۱۰۰ درصدی اینترنت هستند

مدیر عامل مخابرات استان همچنین از پوشش صددرصدی شبکه اینترنت و توسعه ۵۳۸ سایت به نسل ۳ و۴ در شهرستان های استان خبر داد و بیان داشت:  بیش از ۹۴ درصد جاده های استان که در تعهد اپراتور همراه اول هستند دارای اینترنت نسل ۲ ، ۸۰ درصد اینترنت نسل ۳ و ۶۰ درصد به اینترنت نسل ۴ متصل می باشند.

۴۳۴ میلیارد تومان سرمایه گذاری دولت تدبیر و امید در بخش ارتباطات /۲۷۸میلیارد تومان سهم همراه اول

قبادیان میزان سرمایه گذاری ریالی شرکت مخابرات ایران در حوزه ارتباطات ( تلفن ثابت و همراه ) از ابتدای دولت تدبیر و امید را بیش از ۴۳۴ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت:‌ بیش از ۲۷۸ میلیارد تومان سهم همراه اول بوده که به توسعه زیر ساخت های فیبر نوری، توسعه پورت های ADSL، نصب و راه اندازی تجهیزات و ....در جهت تقویت زیر ساخت های ارتباطی در سطح استان استفاده شده است.

 

۹۳۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال هزینه پروژه های انجام شده در ۱۰ ماهه سالجاری

این مقام مسئول هزینه پروژه های انجام شده در ۱۰ ماهه سالجاری را ۹۳۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: مهمترین دستاوردهای دولت در حوزه ارتباطات انجام شده است که تاثیر آن امروز در روند کار مشاغل خانگی مشاهده می شود.

ارتباطات بخش پیشران در سایر بخش ها است

وی خاطر نشان کرد: مخابرات نه تنها در حوزه ارتباطات رشد کرده بلکه باعث رشد سایر بخش ها نیز شده و در واقع ارتباطات بخش پیشران در سایر بخش ها شده است.

 از سال ۸۲ تا کنون تعرفه های مخابرات گران نشده است

مهندس قبادیان تصریح کرد:با وجود تحریم های ایجاد شده و بالا رفتن نرخ ارز در کشور  مشکلاتی وجود داشته اما مردم هیچ گاه از خدمات محروم نشده اند هرچند هزینه این خدمات بیشتر شده ولی از سال ۸۲ تا کنون تعرفه های مخابرات نه تنها گران نشده بلکه تعرفه های ارزانتر هم ارائه شده است.

متصل شدن ۲ هزار مدرسه استان به اینترنت رایگان طی مدت شیوع ویروس کرونا

وی همچنین از متصل شدن ۲ هزار مدرسه به اینترنت رایگان طی مدت شیوع ویروس کرونا در استان خبر داد.

بدهی ۲۷ میلیارد تومانی دستگاههای دولتی به شرکت مخابرات استان کرمانشاه

قبادیان همچنین میزان مطالبات شرکت مخابرات استان کرمانشاه از دستگاههای دولتی را ۲۷ میلیارد تومان و مطالبات مشترکین حقیقی را ۱۱ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: بدهی مشترکین حقیقی مربوط به دوران گذشته است و هم اکنون تمام مطالبات مردم به روز پرداخت می شود.

مدیر عامل مخابرات استان کرمانشاه با اشاره به اینکه استفاده از فویل های آلومینیومی در ایزوگام ساختمانها با انعکاس نور باعث  کاهش سرعت اینترنت می شود نیز گفت: در این زمینه با افزایش سرعت اینترنت و ارتقا سطح آن از کاهش سرعت جلوگیری می کنیم.

  خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۸۸۶۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان