//
کدخبر: ۲۹۷۴۰۷ //
شهردار سمنان:

بازسازی کاروانسرای عباسی آغاز شد

شهردار سمنان گفت: اولین مرحله از بازسازی کاروانسرای عباسی مرکز این شهر، پس از واگذاری آن به شهرداری، آغاز شد و با جدیت دنبال می‌شود.

بازسازی کاروانسرای عباسی آغاز شد

سیدمحمد ناظم‌رضوی روز شنبه در حاشیه آیین آغاز بازسازی و مرمت کاروانسرای عباسی سمنان در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: نوروز ۱۴۰۰ فضای داخلی کاروانسرای عباسی سمنان برای بازدید مردم آماده و اگر شرایط کرونا اجازه دهد یک نمایشگاه فرهنگی برای نوروز برپا می‌شود.

photo_2021-01-23_18-39-05

photo_2021-01-23_18-39-12

به گزارش فرتاک نیوز، وی یادآور شد: در خصوص اعتبار مورد نیاز برای مرمت این بنا، همچنان به مطالعات کامل تر و بررسی بیشتر کارشناسان میراث فرهنگی نیاز است.

وی با اشاره به برخی انتقادها نسبت به لزوم فراهم کردن زمینه برای قابل مشاهده شدن فعالیت ها در زمینه بازسازی کاروانسرای مرکز شهر سمنان تاکید کرد: این امکان در ایام دهه فجر در کاروانسرای عباسی سمنان برای مردم فراهم می‌شود.

وی با تقدیر از پیگیری‌های وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و مکاتبه او با رئیس قوه قضائیه افزود: با دستور رئیس قوه قضائیه و همکاری اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان سمنان واگذاری این مجموعه برای تبدیل به مرکزی فرهنگی به همت شهرداری سمنان مهیا شد.

شهردار سمنان با اشاره به رویکرد این نهاد در بازسازی کاروانسرای مرکز شهر متناسب با نظر کارشناسان میراث فرهنگی گفت: الحاقات چند سال اخیر و قسمت‌های زائدی که به اصل بنا آسیب می‌زند در ابتدا با نظارت کارشناسان میراث فرهنگی حذف می‌شود سپس مکان‌هایی که نیاز به استحکام بخشی و ترمیم دارد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

ناظم‌رضوی با اشاره به اینکه این بنا نشانه پیشینه تاریخی و اصالت شهر سمنان است ادامه داد: در نهایت این بنا تبدیل به یک مرکز فرهنگی ‌برای بازدید مردم و گردشگران می‌شود.

وی بیان کرد: استخر ناسار، موزه سلامت استخر باغ فیض و امام‌زاده علی بن جعفر (ع) به این بنا متصل و یک مجموعه یکپارچه فرهنگی در مرکز شهربه عنوان پاتوق فرهنگی در سطح ملی ایجاد می‌شود و و تراز گردشگری و تاریخی شهر سمنان تا حد شهرهای مطرح کشور ارتقا می‌یابد.

شهردار سمنان گفت: حاشیه و حریم امن اطراف این آثار تاریخی باید درنظر گرفته شود تا عبور خودروها به آن  ضربه نزند.

وی بیان کرد: مطالبه و استقبال مردم مشوقی برای مدیران  شهر سمنان است زیرا به زنده سازی اماکن تاریخی شهر سمنان اهمیت داده می شود و این روند نیز در مدیریت شهری لحاظ می شود.

کاروانسرای عباسی واقع در مرکز شهر سمنان در اختیار سازمان زندان‌ها بود و تا چند ماه پیش به عنوان زندان سمنان استفاده می‌شد، با انتقال زندان به خارج از سمنان ، اکنون با دستور رئیس قوه قضائیه این بنا در اختیار شهرداری قرار گرفت تا به مکانی فرهنگی برای بهره مندی مردم سمنان تبدیل ‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۷۴۰۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان