//
کدخبر: ۲۷۷۹۲۸ //
معاون وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی؛

احیای باغ راه ها، گردشگری شهری سمنان را متحول خواهد نمود

معاون میراث وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری وصنایع دستی با حمایت و تمجید از فعالیتهای و اقدامات با پیوست میراثی شهرداری سمنان گفت: محور توسعه مرکز تاریخی این شهر به سوی انسان‌محوری حرکت می‌کند که این در جای خود قابل تقدیر است.

احیای باغ راه ها،  گردشگری شهری سمنان را متحول خواهد نمود

به گزارش فرتاک نیوز، محمد حسن طالبیان  اظهار داشت: با توجه به اشتراکات خوبی که میان کار وفعالیتهای میراث‌فرهنگی و شهرداری ها وجود دارد امیدوارم بتوانیم در حوزه‌هایی همچون ادامه عملیات بازآفرینی شهری، احیاء باغ راه ها ، همکاری در ساخت و راه‌اندازی موزه‌ سمنان  همچنین حفاظت،  نگهداری و مرمت میراث کهن این شهر تاریخی  با هماهنگی  و همکاری دو نهاد میراث‌فرهنگی و شهرداری سمنان  همچنین دستگاه های ذی ربط به نیکی از هویت اصیل تاریخی سمنان حفاظت کنیم.

 

معاون میراث‌فرهنگی کشور در بخش دیگری از سخنانش  با اشاره به این مهم که فعالیتهای میراثی شهرداری سمنان  در بین  شهرهای کشور یکی از شهرداریهای پیش رو در کار مرمت آثار تاریخی  به شمار می رود اذعان داشت:احیای باغ‌راه‌ها گردشگری شهری سمنان را متحول خواهد نمود و قطعا این شهر تاریخی در آینده ای نزدیک به یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری تبدیل خواهد شد

طالبیان اظهار داشت: در احیاء و بازآفرینی باغ راه‌های شهر سمنان اقدامات خوبی  چون سنگفرش کردن معابر، جدول‌گذاری، ساماندهی جوی و انهار، ساماندهی استخرهای تقسیم آب، مبلمان کردن فضای باغ‌ها و استفاده از نورپردازی سنتی انجام شده است.

وی با بیان این مهم که ایجاد باغ راه‌ها و بازپیرایی آن‌ها باعث جلب توجه شهروندان و گردشگران می‌شود، تاکید کرد: وقتی گردشگران مشاهده می‌کنند که در دل شهر کویری سمنان باغات با فضایی سرسبز و دلنشین و با نهرهای آب وجود دارد، ترجیح می‌دهند برای گردش و تفریح از فضای باغ‌های شهر سمنان استفاده کنند.

طالبیان گفت: در احیا و بازپیرایی باغ راه‌ها باید کار به صورت کارشناسی شده و با شیوه‌های عالمانه انجام شود، البته سایر دستگاه‌ها نیز در این زمینه سهیم هستند.

معاون وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری  وصنایع دستی با اشاره به باغ راه های زیبای سمنان گفت: این مسیر ، مسیرحقی بوده که بزرگان ما آن را  در گذشته ای دور ایجاد نموده وامروز دیگر نیستند

وی گفت:  باید اذعان کنیم آنها  از بهره هوشی  بالایی برخوردار بوده و کارها را با خرد جمعی و روش های علمی انجام دادند و در تقسیم آب که در این شهر کویری حکم طلا را دارد نیز عدالت محور بودند و تقسیم آب را به صورت کاملا علمی و دانش محور انجام دادند.

طالبیان افزود:وظیفه ملی و اجتماعی ماست که در احیا  و باز زنده سازی این مسیر باغ راهی کمک کنیم و این کار را به صورت کارشناسی شده و با شیوه های عالمانه انجام  دهیم.

وی  تصریح نمود : انجام این مهم با همدلی و همراهی همه دستگاه های ذیربط امکان پذیر است

محمد حسن طالبیان به مسئولین شهر به ویژه شهردار  تاکید کرد : به سخن پراکنی ها و حاشیه ها توجهی نداشته باشید و کار را به صورت علمی و منطقی دنبال کنید.

وی با اشاره به توجه ویژه دولت تدبیر و امید به باز آفرینی شهری ، مرمت و احیاء بافتهای تاریخی و احیاء میراث کهن مناطق مختلف کشور  اظهار داشت: دولت تسهیلات خوبی برای احیا بافت فرسوده و رونق ساخت و ساز ارائه می دهد  که قطعا رونق ساخت و ساز اشتغالزایی در کشور را در بردارد.

 

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۷۹۲۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان