//
کدخبر: ۲۲۹۴۱۰ //

سراب قره بلاغ سرپل ذهاب به منطقه توریستی تبدیل می شود

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه از تدوین طرح گردشگری سراب زیبای قره بلاغ سرپل ذهاب به عنوان یک اثر طبیعی منحصر به فرد در آینده ای نزدیک خبر داد.

سراب قره بلاغ سرپل ذهاب به منطقه توریستی تبدیل می شود
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر امید قادری مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه در سفر یک روزه خود به شهرستان سرپل ذهاب و بازدید از سراب زیبایی قره بلاغ گفت: برخی از ظرفیت های گردشگری منحصر به فردی در نقاط مختلف کشور و استان وجود دارد که تا کنون مغفول مانده و با بازدید های میدانی اینگونه ظرفیت ها شناسایی می شوند.

او ادامه داد: سراب زیبای منطقه قره بلاغ سرپل ذهاب از جمله پتانسیل های کم نظیر طبیعی است که با داشتن طبیعتی دست نخورده و نیلوفرهای آبی و زرد و همچنین مجموعه تاریخی قلعه مریم به عنوان مکمل گردشگری این منطقه زیبا تلالویی از زیبایی های خدادادی و هویت ملی را به نمایش گذاشته است.

photo_2019-12-06_11-27-55

مدیر کل میراث فرهنگی استان در ادامه با اشاره به بازدید از مسیر گازرسانی گردنه پاطاق به سمت ریجاب اظهار کرد: با توجه به نزدیکی این مسیر به طاق گرا کارشناسان نیز از محل بازدید کردند و نظرات کارشناسی و نهایی را در شورای فنی اداره کل میراث فرهنگی استان مطرح خواهند کرد.

قادری با اشاره به بازدید از محل جانمایی مستاجرین زلزله زده روستای پاطاق و دغدغه مردم و همچنین ساکنین پیرامون منطقه ترابی با توجه به نزدیکی قلعه گبری و عرصه و حریم این مجموعه و محدودیت های ساخت و ساز خاطرنشان کرد: در اسرع وقت شورای فنی استان تشکیل و تصمیمات لازم اخذ خواهد و امیدواریم با ارایه راهکارهای کارشناسانه به زودی مشکلات مردم حل شود.

photo_2019-12-06_11-27-57

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۹۴۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان