//
کدخبر: ۲۹۲۱۷۳ //
مدیرکل میراث فرهنگی وگردشگری ایلام خبرداد:

اتمام عملیات مرمت و بازسازی قلعه والی ایلام

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از آغازعملیات مرمت و بازسازی قلعه والی توسط استادکاران سنتی و با نظارت کارشناسان این اداره ‌کل خبر داد

اتمام عملیات مرمت و بازسازی قلعه والی ایلام

به‌گزارش فرتاک نیوز، عبدالمالک شنبه‌زاده  با اعلام این خبر اظهار کرد: با اختصاص ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبار ملی، عملیات اجرایی مرمت و بازسازی بخش‌هایی از قلعه تاریخی والی که دچار فرسودگی شده بود، توسط استادکاران سنتی و با نظارت کارشناسان این اداره‌کل پایان یافت.

او افزود: عملیات اجرایی که در مرمت و بازسازی قلعه والی شهر ایلام انجام شد، شامل تعمیرات موضعی بخش‌های آسیب ‌دیده معماری بنا، بندکشی دیوار‌ها، آجرفرش پشت‌بام، سفیدکاری، نازک‌ کاری، عایق کاری، رنگ‌آمیزی در و پنجره و‌…است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام تصریح کرد: «قلعه والی یکی از مهم‌ترین آثار تاریخی استان ایلام و مربوط به دوران قاجار است و مهم‌تر از همه اینکه این قلعه محل موزه مردم‌شناسی و نمادی از فرهنگ و هنر استان است.»

او اضافه کرد: قلعه والی در زمینی به مساحت ۴۶۸۷ مترمربع احداث شده است که از این مقدار زمین، فضای سبزی به‌مساحت ۱۷۹۲ مترمربع در ضلع جنوبی باقی مانده است.

شنبه‌زاده گفت: بنای قلعه والی به شماره ۱۷۹۸ در تاریخ ۷۶/۹/۳ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است و هم‌اکنون موزه مردم ‌شناسی در‌این بنا دایر است و مورد بازدید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

 

 

 
 

 

 
 

 

 

 
 
 
 
 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۲۱۷۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان