//
کدخبر: ۲۹۵۸۸ //

پیروزی، مزد ایثار و مقاومت

ایران اسلامی، شکست ناپذیر است و پیروزی، مزد ایثار و مقاومت می‌باشد.

پیروزی، مزد ایثار و مقاومت

 «مقاومت» و «ایثار» دو واژه‌ای است که در ادامه آن، نتیجه‌ای قطعی به نام «پیروزی» رقم می‌خورد.

روز مقاومت، ایثار و پیروزی که با سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر همراه شده، معرف رویداد شگرفی است که دوست و دشمن از آن یک نتیجه را دریافت کردند: ایران اسلامی، شکست ناپذیر است!

برای درک اهمیت سوم خرداد و فتح خرمشهر و نقش ایثار و ایثارگران در خلق این حماسه شاید مناسب باشد به اهداف دشمنان از تحمیل جنگ به ایران در سال 1359 و بلکه قبل از آن در فتنه‌ها و دسیسه‌های مختلفی که نظام نوپای اسلامی از بدو پیروزی انقلاب اسلامی در نقاط مختلف کشور با آن رو به رو بوده است اشاره‌ای داشته باشیم.

در واقع از همان ابتدای پیروزی انقلاب، دشمنان نظام نوپای اسلامی که منافع خودشان را در خطردیده بودند توطئه‌های بسیاری را طراحی کردند تا بلکه بتوانند این نظام را که امیدهای بسیاری در دل مستضعفان عالم ایجاد کرده بود از پای در بیاورند و یا حداقل از پیگیری اهداف انقلابی و اسلامی منحرف نمایند.

از برساختن و پشتیبانی از گروه‌های سیاسی و اختلاف افکنی بین مردم و آشوب‌های خیابانی تا حرکت‌های تجزیه‌طلبانه در استان‌های حساس مرزی و بالاخره کودتای نظامی، که بحمدالله با قدرت رهبری امام (ره) هیچکدام از این توطئه‌ها به رغم تلاش‌های زیاد عوامل خارجی و داخلی و بازیخورده‌های استکبار جهانی به نتیجه‌ای نرسید.

حمله عراق تحت حکومت صدام در 31 شهریور 1359 را شاید بتوان بالاترین این توطئه‌ها نام برد که ناجوانمردانه به کشور ما تحمیل شد.

البته در کنار این جنگ، باید فهرستی از ترورهای کور را هم افزود و همه این‌ها در چنان مقیاس وسیعی علیه انقلاب به کار گرفته شد که در هیچ نقطه جهان همانند و نظیر نداشت.

توجه به این توطئه‌های گسترده و زنجیره‌ای دشمنان در ماه‌های اول انقلاب می‌تواند ما را به این حقیقت واقف سازد که چگونه این توطئه‌های ناجوانمردانه که می‌توانست در مدت کوتاهی هر نظام نوپایی را از پای درآورد، در ایران اسلامی بلااثر ماند و حتی در نتیجه و در کوتاه مدت به قدرت بیشتر نظام اسلامی هم انجامید؟

 بی‌تردید آنچه ایران اسلامی و انقلاب اسلامی را در این کوران‌های سخت حوادث حفظ کرد، بعد از وجود رهبری آگاه و فرماندهی شجاع، چیزی نبود جز ایثار و از خودگذشتگی و مقاومت دلیرمردانی که با شور و شــوقی وصف ناپذیر، به استقبال خطر رفتنــد و با همت و شجاعت، ماندگارترین و حماسی‌ترین لحظه‌های تاریخ را به نام خود ثبت کردند.

سوم خرداد و خرمشــهر، تاریخ مجسم و نمونه زنده و روشــن صلابت و استواری جوانان جان برکفی اســت که  صادقانه و بی‌ریا و گمنام، به استقبال شهادت رفتند و از همه چیز خود گذشتند تا انقلاب و ایران و اسلام زنده بماند. درحقیقت، آزادی خرمشهر، نماد و رمز جاودانگی ایران اسلامی و انقلاب است که با ایثار ایثارگران ما مجسم شده است.

این روز یکی از باشکوه‌ترین و به یادماندنی‌ترین روزها در حاظفه تاریخی مردم سلحشور و قهرمان ایران اسلامی و یادآور فتح‌الفتوح رزمندگان و مرهون ایثار کسانی است که لباس غیرت و شرف به تن کردند و تا آخرین نفس و تا پای جان جنگیدند.

فرمایش قاطع بنیان‌گذار انقلاب اسلامی با جمله طلایی «خرمشهر را خدا آزاد کرد» به زیبایی وصف این فتح بزرگ و برآمده از نیت خالص و پاک ایثارگران طریق حق است و هنوز پس از سال‌ها، خاطره شیرین و دلچسب آزادسازی خرمشهر در اذهان ملت ایران، همچنان غرورانگیز و باشکوه، جلوه می‌نماید.

حماسه سوم خرداد و پیروزی و فتح خرمشهر، در حقیقت، مزد ایثار و مقاومت مردم و رزمندگان ماست.

امروز نیز بیش از هر زمان دیگری، باید متوجه درس‌هایی باشیم که از سوم خرداد فراگرفته‌ایم.

 اگر در راه تحقق اهداف بزرگ ملی و آرمان‌های اسلامی خود، همت و تلاش‌هایمان را به عناصر تعیین کننده مقاومت و ایثار بیاراییم، شاهد پیروزی را بار دیگر و بارهای دیگر در آغوش خواهیم گرفت.

یادداشت: سامان صفری

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۵۸۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان