//
کدخبر: ۲۹۵۱۹۹ //
آیت الله رییسی:

فعال شدن بازارچه های مرزی میتواند کولبری را ساماندهی کند/ امروز فشار حداکثری کشورهای غربی شکسته و این فشارها بر ملت ایران کارساز نیست

رئییس قوه قضاییه در نوزدهمین سفر استانی خود به کرمانشاه فعال شدن بازارچه های مرزی را کاری در جهت ساماندهی کولبری عنوان کرد.


فعال شدن بازارچه های مرزی میتواند کولبری را ساماندهی کند/ امروز فشار حداکثری کشورهای غربی شکسته و این فشارها بر ملت ایران کارساز نیست

در جلسه شورای اداری که امروز (۱۸دی ماه ) در کرمانشاه برگزار شد آیت الله ابراهیم رئیسی ریاست محترم قوه قضاییه در شورای اداری استان کرمانشاه اظهار داشت: انسجام دولت و ملت در استان مهم است و علیرغم حضور اقوام و مذاهب و گویش های مختلف از جمله شیعه سنی و اهل حق  با محوریت نمایندگی ولی فقیه و به همت مدیران وحدت، انسجام و یکپارچگی خوبی در استان کرمانشاه برقرار است.

آیت الله رییسی افزود: تفاوت مدیریت در نظام اسلامی با سایر نظام ها خود را در محضر خدا دیدن است و در سلسه مراتب مدیریتی مدیران قبل از هر چیز باید پاسخگوی محضر خدا باشند و هر مدیری باید خود را موظف به عمل صالح و کارآمدی بداند و از غفلت دوری نماید.

ایشان در ادامه گفت:  همت و مجاهدت"شما همچنان که کارخانه های تعطیل و نیمه تعطیل را به چرخه تولید بازگردانده است بازهم میتواند کارساز باشد و امسال در سال جهش تولید در کشور کارهای خوبی انجام گرفته است و تولید در کشور جهش پیدا کرده است.

آیت الله رئیسی قاچاق کالاها را یکی از موانع بر سر راه تولید دانست و بیان داشت: باید بر قاچاق کالای سازمان یافته نظارت شود و کولبری در مرزها نیز سامان یابد و با فعال کردن بازارچه های مرزی مسئله اشتغال و صادرات و واردات در مرزها سامان گیرد.

ایشان در ادامه خصوصی سازی را یک ضرورت دانست و اظهار داشت: اقتصادی که ۷۰ درصد آن دولتی باشد مشکلات و مسائل زیادی ایجاد می کند اما خصوصی سازی باید منضبط و به افراد دارای اهلیت و توانایی واگذار شود و دولت هم در این زمینه حمایت مالی و تسهیلاتی داشته باشد

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به پرونده های خصوصی سازی پالایشگاه و سیلوی کرمانشاه نیز گفت: مجموعه گزارشات در دست بررسی است ولی در تولیدات این مراکز نباید وقفه ای ایجاد شود و چراغ تولید باید روشن باشد.

وی بیکاری را یکی از دغدغه های مهم واساسی در استان دانست و خاطر نشان کرد: هر چند نرخ بیکاری در استان کرمانشاه کاهش یافته ولی برای مردم کرمانشاه که مردمی با غیرت و همت هستند این میزان هم زیاد است زیرا بیکاری، سبب بروز جرم و جدایی از اخلاق و معنویت می شود که زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست.

رئیس دستگاه قضا گفت: در استان کرمانشاه همت وجود دارد که دستاورد تلاشهای کارآمد نیروهای استان است ولی باید زیر ساخت ها کشاورزی ،صنایع و معادن و گردشگری استان به نحوی استفاده شود که بیکاری در استان نباشد و رونق تولید رونق فزاینده ای شود.

ایشان خاطر نشان کرد: با مجموعه تلاش مدیران کشوری و استانی و با استفاده از ذخائر معنوی و سرمایه های کشور می توانیم بسیاری از گره ها را با اتکال به خدا و اعتماد به نفس از جلوی پا برداریم.

آیت الله رئیسی حاج قاسم سلیمانی را جلوه "ما میتوانیم" دانست و گفت: تجلیل از حاج قاسم به معنای فردی است که ثابت کرد ما میتوانیم علیرغم شیطنت های داعش و القاعده امنیت منطقه را تثبیت کنیم.

او گفت:امروز فشار حداکثری شکسته است و آمریکا و کشورهای غربی از فشار حداکثری بر ایران شکست خورده اند و فشار به ملت ایران کارساز نیست.

آیت الله رئیسی در ادامه ترک فعل مدیران را به مراتب بیشتر از فعل ها دانست و افزود : برای ترک فعل مدیران باید در همان زمان اقداماتی انجام داد زیرا خسارات ناشی از آن را با گذشت زمان نمی توان جبران کرد پس در این زمینه هیچگونه کوتاهی پذیرفته نیست.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۵۱۹۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان