//
کدخبر: ۲۸۰۴۱۳ //

رئیسی: روضه قلب و دین ماست؛علم روضه باید بر پا بماند

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه دشمن می‌خواست عاشورا روز پایان عاشوراییان باشد، اما خواست خدا این بود که عاشورا آغاز عاشوراییان باشد، گفت: عاشورا روز آغاز و تولد است و تا زمانی که زمین، زمین است و زمان، زمان، عاشورا باقی می‌ماند.

رئیسی: روضه قلب و دین ماست؛علم روضه باید بر پا بماند

آیت الله سید ابراهیم رییسی پنجشنبه شب در مراسم مجمع‌الذاکرین اردبیل افزود:  عده‌ای می‌خواستند در عاشورا وجود مبارک اباعبدالله الحسین (ع) باقی نماند و برای همیشه تاریخ از بین برود،  دشمنان می‌خواستند نام و یاد و کربلای حسین (ع) نه بر زبان‌ها بماند نه در دل‌ها باشد و نه در جامعه حکمفرما باشد.

وی بیان کرد:  رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت‌های امام علی (ع)، حضرت زهرا (س) و امام حسن (ع) اربعین ندارند، اما به راستی چرا شهادت امام حسین (ع) اربعین دارد؟ چون دشمنان می‌خواستند نامی از حسین (ع) باقی نماند.

به گزارش فرتاک نیوز،آیت الله رییسی گریه برای حضرت سیدالشهدا (ع) را یکی از راه‌های تقرب به پروردگار و افضل قربات الی الله دانست و عنوان کرد: باید نام، یاد و هدف حسین (ع) در همه جوامع بشری طنین‌افکن شود.

رییس قوه قضاییه افزود: تا آدم قلبش نسوزد و دلش آتش نگیرد، اشک بر گونه‌های او پیوند نمی‌زند و اشک بر اباعبدالله الحسین (ع) به معنای پیوند حسین ابن علی (ع) با قلب آدمی است.

آیت الله رییسی مکتب شهید سلیمانی و شهید ابومهدی را جلوه‌هایی از مکتب عاشورای حسینی دانست گفت: مکتب شهید سلیمانی، چون متصل به امتداد جریان عاشوراست ماندگار می‌ماند.

وی با بیان اینکه هیچکس نمی‌تواند مکتب شهید سلیمانی را از بین ببرد همانطور که مکتب اباعبدالله الحسین (ع) تا امروز از بین نرفته است، اظهار کرد: جرم مدافعان حرم چه بود؟ آیا مدافعان حرم جز دفاع از حق و دین و ناموس اسلام، کاری می‌کردند؟

او  با تاکید بر لزوم زنده نگه داشتن روضه اباعبدالله الحسین (ع) و گریه برای شهدای کربلا، گفت: علم روضه باید بر پا بماند، چون روضه همه چیز ماست؛ روضه قلب و دین ماست؛ درست است که امسال به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی نمی‌توانیم خودمان را به کربلا برسانیم، اما می‌توانیم به پشت بام خانه‌ها برویم و از همانجا به اباعبدالله الحسین (ع) سلام دهیم.

رییس قوه قضاییه  وجود سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل در دفاع مقدس را نشانه‌ای از دلدادگی مردم این خطه به حضرت سیدالشهدا (ع) و مکتب عاشورا دانست.

در این مراسم جمعی از شعرا و مادحین اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به شعرخوانی و مرثیه سرایی به گویش‌های فارسی و آذری پرداختند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۰۴۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان