//
کدخبر: ۲۹۴۹۱۶ //
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه پیش بینی کرد:

تولید ۱۵۶هزار تن نخود در استان کرمانشاه/اختصاص ۶۰ هزار هکتار از اراضی استان به کشت نخود پاییزه و انتظاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به پیش بینی تولید ۱۵۶هزار تن نخود برای سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در استان گفت: در سال زراعی جاری کشت ۱۸۱هزار هکتار نخود در استان پیش بینی شده که از این سطح ۶۰ هزار هکتار به کشت نخود پاییزه و انتظاری و ۱۲۱هزار هکتار به نخود بهاره اختصاص خواهد یافت.


 تولید ۱۵۶هزار تن نخود در استان کرمانشاه/اختصاص ۶۰ هزار هکتار از اراضی استان به کشت نخود پاییزه و انتظاری

 مهندس نوربخش حاتمی با بیان اینکه برنامه کاهش کشت نخود بهاره یکی از سیاستهای سازمان جهاد کشاورزی است افزود: سال زراعی گذشته ۱۴۰هزار هکتار به کشت نخود بهاره استان اختصاص داشت که جهت انتقال کشت از بهاره به پاییزه و انتظاری این سطح کاهش خواهد یافت.

وی سطح زیر کشت نخود پاییزه در سال زراعی گذشته را ۴۱ هزار هکتار برشمرد که امسال با کشت نخود انتظاری این سطح به ۶۰هزار هکتار خواهد رسید.

حاتمی خاطرنشان کرد: سال زراعی گذشته حدود ۱۵۰هزار تن نخود در استان تولید شد.

به گزارش فرتاک نیوز،حاتمی هدف از توسعه کشت نخود پاییزه و انتظاری را استفاده از نزولات جوی در پاییز، افزایش تولید محصول، استفاده از ارقام اصلاح شده و مقاوم به بیماری، استفاده و بهره گیری از دستگاههای برداشت و کاهش هزینه های تولید و افزایش درآمد کشاورزان برشمرد.

وی بیشترین سطح زیر کشت نخود را مربوط به شهرستانهای کرمانشاه، سنقر،اسلام آبادغرب، دالاهو،روانسر،گیلانغرب و هرسین اعلام نمود.

وی سپس به ارقام سازگار نخود در استان اشاره و گفت؛ مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان ارقام هاشم،آرمان، آزاد و عادل که جزء ارقام دانه ریز و بازار پسند هستند و ارقام دانه درشت از جمله منصور،سعید، آنا، نصرت و آتا را جهت کشت معرفی نموده است.

توزیع تجهیزات و ادوات مورد نیاز کشت نخود پاییزه، توزیع بذر مرغوب، ارائه تسهیلات کم بهره و یارانه دار طی سالهای گذشته از جمله اقدامات سازمان در راستای توسعه کشت نخود بود که مهندس حاتمی به آنها اشاره نمود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۴۹۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان