//
کدخبر: ۲۹۴۹۱۲ //

استاندار کرمانشاه: مردمِ شهرک "پردیس" سرِسوزنی نگران نباشد

جلسه امروز (16 دی) استاندار کرمانشاه به بررسی مشکلات اراضی شهرک "پردیسِ" کرمانشاه اختصاص داشت. مشکلاتی که به دلیل اختلاف راه و شهرسازی با اوقاف ایجاد شده و حالا موجی از نگرانی میان ساکنان این شهرک ایجاد کرده است.

استاندار کرمانشاه: مردمِ شهرک "پردیس" سرِسوزنی نگران نباشد

مشکل از آنجا شروع می‌شود که اختیار اراضی شهرک «پردیس» بعد از شکایت اداره کل راه و شهرسازی، از اداره کل اوقاف گرفته شده و به راه و شهرسازی داده شده است و حالا مردم نگرانند که در پی این تغییر مالکیت مشکلی برای مالکیت واحدهای مسکونی آنها پیش آید و زمین ها و واحدهای آنها بلاتکلیف و بدون سندِ عرصه باقی بماند. نگرانی که هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در جلسه امروز آن را بی مورد خواند و به مردم این شهرک قول داد هیچ مشکلی برای واحدها و مالکیت آنها پیش نمی آید.

به گزارش فرتاک نیوز،بازوند گفت: راه و شهرسازی باید مشکلات موجود را با ارتش حل کند و نباید در راستای انجام این پروسه نگرانی برای مردم بوجود بیاید.

وی افزود: مردم این شهرک نباید سرسوزنی نگران باشند و باید بدانند که این مشکل بین بخشی است و ربطی به آنها ندارد و هیچ مشکلی برای مالکیت واحدهای آنها ایجاد نمی شود.

بازوند در ادامه با انتقاد از ضعف مدیریتی برخی مدیران استان گفت: چرا باید ضعف مدیریت یک مدیر به پای نظام نوشته شده و هزینه آن را نظام بدهد. چرا باید مدیران مسئله ای که خیلی راحت با گفت و گو میان دستگاه های مختلف قابل حل و رفع است را به دل جامعه و اجتماع کشیده و مردم را نگران کنند.

وی افزود: متاسفانه مشکلی که وجود دارد این است که یک مدیر به خاطر فرصت سوزی، ایجاد هزینه و ضعف مدیریتی محاکمه نمی شود و همه این بی تدبیری ها هزینه‌اش به نظام متحمل می شود.

بازوند با اشاره به فشارهای اقتصادی و بحث کرونا و ... گفت: همه این مشکلات فشار مضاعفی بر مردم وارد کرده و توان تحمل مشکلات دیگر را ندارند و من نمی دانم چرا برخی مدیران با اعصاب و روان مردم بازی می کنند.

وی افزود: برخی ساکنان این شهرک 30 سال عمرشان را سرمایه جمع کرده اند که یک خانه بخرند و بعد یک مدیر خیلی راحت با اعصاب و روان آنها بازی می کند که سرمایه این 30 سال ممکن است یک شبه به باد برود و آنها مالک هیچ چیزی نباشند. این بی تدبیری ها قابل قبول نیست.

استاندار کرمانشاه بار دیگر تاکید کرد: مردم شهرک «پردیس» هیچ نگرانی نداشته باشند و بدانند هیچ مشکلی ایجاد نخواهد شد و این مشکل بین بخشی بین دو دستگاه است که به زودی رفع می شود.

مهرداد سالاری معاون عمرانی استانداری کرمانشاه هم در این جلسه  با بیان اینکه مشکل شهرک "پردیس" تنها یک مشکل بین بخشی میان دو دستگاه اوقاف و راه و شهرسازی است، گفت: مشکل از آنجا شروع می شود که تمام اراضی این شهرک قبلا متعلق به اوقاف و امور خیریه بوده که به ارتش اجاره داده است و ارتش هم در آن ساخت و ساز کرده و واحدهای مسکن مهر و ... را ساخته و این واحدها تفکیک شده را به مردم واگذار کرده است و برای واحدها هم سند اعیان صادر شده است.

سالاری تصریح کرد: در ادامه اختلافی بین راه و شهرسازی و اوقاف ایجاد می شود، به اینصورت که راه و شهرسازی معتقد است اراضی این شهرک منابع طبیعی بوده و حالا که در محدوده شهر قرار گرفته باید به نام راه و شهرسازی شود و با شکایت صورت گرفته از طریق دادگاه رای می‌گیرد.

وی افزود: با تغییر مالکیت به نفع راه و شهرسازی، این‌ نگرانی میان مردم بوجود آمد که اسناد مالکیت آنها ابطال می شود، در صورتی که این مسئله جای نگرانی ندارد و مردم نباید سر سوزنی نگران باشند.

سالاری تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد راه و شهرسازی اراضی را با قیمت کم و پایه به ارتش بدهد و هزینه هم توسط ارتش پرداخت می‌شود و مشکلی این میان برای مردم پیش نمی آید.

وی افزود: بعد از انجام این اقدامات برای مردم سند عرصه و اعیان صادر می‌شود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

سالاری تصریح کرد: با ارتش هم صحبت هایی صورت گرفته تا واحدهای مسکن مهری که در مرحله سفت کاری مانده تا پایان سال کار آنها را انجام دهد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۴۹۱۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان