//
کدخبر: ۲۶۶۵۱۵ //

رفتار عجیب کرمانشاهی ها با ویروس کرونا صدای استاندار را هم در آورد!

ویروس "کرونا" ته تغاری یک خانواده هفت نفره است. خانواده‌ای که همگی با اعضای آن به خوبی آشنا هستیم و مشهورترین عضو این خانواده همان ویروس «سرماخوردگی» است که هرکدام بارها و بارها در طول زندگی آن را تجربه کرده ایم.

رفتار عجیب کرمانشاهی ها با ویروس کرونا صدای استاندار را هم در آورد!
به گزارش فرتاک نیوز،

اعضای این خانوادهِ دردسرساز با ورود خود به بدن افراد، علائم مختلفی از جمله سرفه، عطسه، تب، کوفتگی بدن و... ایجاد می کنند که همگی به خوبی با این علائم آشنا بوده و طعم آن را چشیده ایم. تنها تفاوت ویروس کووید-19 یا همان "کرونای" معروف خودمان با سایر اعضای خانواده کرونا ویروس‌ها در شدت این علائم است.

این ویروس با ورود به بدن بعد از یک دوره دو تا 14 روزه موجب بروز علائمی مشابه علائم آنفلوآنزا می شود و در بین حدود 20 درصد از مبتلایان این علائم از شدت متوسط تا بالایی برخوردار است.  

بنابراین "کرونا ویروس" ترس و وحشت چندانی ندارد و با یک مراقبت ساده 14 روزه می توان از انتقال این ویروس پیشگیری کرد، اما این روزها در سطح جامعه شاهد رفتارهای عجیب و غریب و بعضا افراطی از سوی افراد مختلف با مبتلایان کرونا هستیم.

رفتارهای عجیبی که صدای استاندار کرمانشاه را هم در آورده، بگونه ای که در جمع خبرنگاران گفت: یکی از عواملی که موجب شده شاید برخی افراد تمایلی نداشته باشند دیگران از بیماری کرونای آنها مطلع شوند، همین رفتار عجیب مردم با این بیماران است.

وی افزود: بارها بیماران کرونایی انتقاد کرده‌اند که خانواده و همکاران و دیگر افراد جامعه از آنها به طرز عجیبی فاصله می‌گیرند و حتی بعد از بهبودی و منفی شدن تست کرونا، باز هم به آنها نزدیک نمی‌شوند!

بازوند تصریح کرد: در این زمینه متخصصان و پزشکان مربوطه باید شفاف سازی و آگاه سازی کنند که کرونا هم مانند خیلی از بیماریهای دیگر از جمله آنفلوآنزا است و با رعایت نکات بهداشتی می توان از آن پیشگیری کرد و افراد بیمار هم پس از بهبودی خطری برای انتقال ندارند.

ادامه این رفتارهای عجیب با بیماران کرونایی می‌تواند زنگ خطر شیوع بیماری را در سطح جامعه به صدا درآورد، چرا که با مشاهده این رفتارها، سایر بیماران کرونایی دیگر تمایلی برای اعلام بیماری خود ندارند و با پنهان کاری مبتلایان، انتقال بیماری در سطح جامعه تسریع می یابد، خطری که دکتر سارا شاه آبادی مدیرگروه کنترل بیماری ها دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هم در گفت و گو با ایسنا به آن اشاره می کند و نسبت به آن هشدار می دهد.

شاه آبادی ترس اغراق آمیز از کرونا را آسیب رسان دانست و اظهار کرد: کرونا مثل بیماری آنفلوآنزای ساده است، با این تفاوت که شدت علائم در این بیماری در 20 درصد مبتلایان بالا است.

وی افزود: بیشتر مبتلایان کرونا بعد از یک دوره دو تا سه هفته ای در صورت درمان مناسب بهبودی کامل حاصل کرده و دیگر خطری نداشته و ناقل بیماری نیستند.

شاه آبادی تصریح کرد: ترس از انتقال بیماری و رعایت نکات پیشگیری خوب است و توصیه می‌شود، اما زمانی که فرد مبتلا بهبود یافته و تست کرونای او منفی شده دیگر جایی برای ترس وجود ندارد و دیگران می توانند به راحتی با آنها ارتباط برقرار کنند.

این مسئول افزود: شیوع رفتارهای افراطی با این بیماران و فاصله گرفتن‌های عجیب و غریب از آنها حتی بعد از بهبودی کامل موجب می شود دیگر مبتلایان کرونا با مشاهده این رفتارها تمایلی به اعلام بیماری خود نداشته باشند و این امر موجب انتقال سریع بیماری در سطح جامعه می‌شود که بسیار خطرناک است.

وی تصریح کرد: کرونا هم یک بیماری عادی است که بعد از یک دوره 14 تا 21 روزه بطور کامل خوب می‌شود و اگر افراد تست کرونایشان بعد از بهبودی، منفی شود که اصلا جای نگرانی نیست و افراد دیگر می توانند به راحتی با آنها ارتباط برقرار کنند.

شاه آبادی تصریح کرد: در خصوص هیچ بیماری افراط و تفریط قابل پذیرش نیست و از همه افراد می خواهیم با مبتلایان کرونا مانند افرادی که یک بیماری عجیب و غریب گرفته‌اند، برخورد نکنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۶۵۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان