//
کدخبر: ۲۹۴۷۶۴ //
معاون استاندار کرمانشاه :

زنان مهمترین رکن و پایه اصلی توسعه جامعه هستند/ برخی از جرم ها به دلیل عدم آگاهی و آموزش های لازم است

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت: زنان مهمترین رکن و پایه اصلی توسعه و بالندگی جامعه هستند لذا به جایگاه و منزلت زنان هر چه بیشتر بهاء دهیم و با کرامت به این قشر موثر جامعه نگاه کنیم در واقع جامعه با رشد و تعالی بیشتری همراه خواهد شد.

زنان مهمترین رکن و پایه اصلی توسعه جامعه هستند/ برخی از جرم ها به دلیل عدم آگاهی و آموزش های لازم است

"حسین خوش اقبال" در جلسه رصد و پایش مشکلات نسوان زندان کرمانشاه که با حضور مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری و جمعی از مدیران در محل سالن امید استانداری برگزار شد، اظهار داشت: باید نگاه های خود را به زندان و زندانی تغییر دهیم زیرا بعضی از افراد که دارای مشکل حاد نیستند بعضاً دچار گرفتارهایی شده و به دلایل و شرایطی به زندان افتاده اند که نباید از جامعه طرد شوند.

به گزارش فرتاک نیوز، وی با بیان اینکه زنان مهمترین رکن و پایه اصلی توسعه و بالندگی جامعه هستند، تصریح کرد: بانوان با توجه به توانمندی های اثر گذار خود، قادر به نقش آفرینی در جامعه هستند لذا به جایگاه و منزلت زنان هر چه بیشتر بهاء دهیم و با کرامت به این قشر موثر جامعه نگاه کنیم در واقع جامعه با رشد و تعالی بیشتری همراه خواهد شد.

وی ارائه آموزش، اطلاع رسانی و آگاهی به جامعه برای پیشگیری از ارتکاب به جرم را بسیار موثر عنوان کرد و گفت: خیلی از افراد که مرتکب جرم می شوند به دلیل عدم آگاهی و کسب آموزش های لازم از جمله عدم آگاهی از قوانین و معاملات است که با ارائه آموزش های لازم می توان جلوی بسیاری از مشکلات و گرفتاری ها را گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه زنان با توجه به روحیه سازندگی خود منشاء پویایی و رشد جامعه هستند، ادامه داد: دستگاه های ذیربط می توانند در ندامتگاه ها با راه اندازی طرح های تولیدی، اقدامات و برنامه هایی دنبال کنند که زنان زندانی پس از رهایی، دوباره با ایجاد شغل قادر باشند که به کانون گرم خانواده خود برگردند لذا باید علاوه بر توجه به اجرای چنین برنامه هایی ضرورت دارد که به سمت کارهای پیشگیری و آگاه سازی جامعه نیز حرکت کنیم که خروجی آن منجر به اعتماد مردم به افراد زندانی و ایجاد شغل و کار در جامعه شود.

وی بیان داشت: برخی از جرم ها به دلیل عدم آموزش و آگاهی در جامعه است که در این زمینه دستگاه های ذیربط وظیفه دارند که نهایت اهتمام خود را برای آگاه سازی و آموزش به جامعه بکار گیرند.

خوش اقبال با بیان اینکه دستگاه ها ظرف یک هفته نسبت به تدوین برنامه های خود برای حل مشکلات زنان زندانی اقدام و برنامه های خود را ارائه کنند، خواستار شناسایی و تفکیک زنان در زمینه ارائه آموزش به آنها برای کارآفرینی در بخش تولید متناسب با ظرفیت شهرستان ها شد.

وی بیان داشت: ضرورت دارد که در سفر رئیس محترم قوه قضائیه به استان برنامه ها و مسائل زنان زندانی را مطرح و ارائه نمائیم.

خوش اقبال تصریح کرد: باید یک هماهنگی و همکاری لازم توسط خانه صعنت معدن، اداره زندان ها، آموزش فنی و حرفه ای و انجمن زنان کارآفرین برای کار و اشتغال زنان زندانی پس از رهایی صورت گیرد و این موضوع با ارائه آموزش در زمینه های مختلف می تواند منجر به اشتغال این قشر از زنان شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه تاکید کرد: ضرورت دارد که زمینه بیشتری برای همکاری و مشارکت سمن ها، خیرین و کارآفرینان به منظور تسهیل و رفع مشکلات زنان نسوان فراهم شود و بتوانیم از این فرصت برای کارآفرینی بیشتر در جامعه استفاده کنیم.

photo_2021-01-04_13-25-06

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۴۷۶۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان