//
کدخبر: ۲۹۳۸۰۷ //

‍ پیش بینی کشت بیش از ۲۰ هزار هکتار نخود پاییزه در اراضی شهرستان کرمانشاه

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه ازپیش بینی کشت بیش از 20 هزار هکتار نخود پاییزه در اراضی این شهرستان خبر داد.

‍ پیش بینی کشت بیش از 20 هزار هکتار نخود پاییزه در اراضی شهرستان کرمانشاه

مهندس ابراهیم دارایی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: پیش بینی می شود در سال زراعی‎ جاری بیش از 20 هزار هکتار از اراضی زراعی شهرستان کرمانشاه زیر کشت نخود پاییزه برود.

به گزارش فرتاک نیوز، نامبرده افزود: بیشترین ارقام نخود پاییزه کاشت شده در اراضی کشاورزی این شهرستان رقم های عادل و منصور بوده که با توجه به عملکرد متوسط 1200کیلوگرم در هکتار پیش بینی می شود بالغ بر 24 هزار تن نخود پاییزه تولید شده و روانه بازار مصرف شود.

 وی با بیان این خبر افزود: در سال زراعی گذشته 15265 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیر کشت نخود پاییزه رفته بود که از این سطح مقدار 16791 تن نخود برداشت گردید.

 دارایی اظهار داشت: طبق بررسی های انجام شده چنانچه نخود در پاییز کشت شود عملکردش از نخود بهاره بسیار بیشتر خواهد بود.

دارایی خاطر نشان ساخت: قرار گرفتن کشت حبوبات در تناوب زراعی اراضی دیم به ویژه پس از کشت گندم یک ضرورت است؛ لذا افزایش و حفظ سطح زیر کشت حبوبات در دستور کار این مدیریت قراردارد.

 وی تأکیدکرد: در راستای اجرای سیاست های سازمان جهاد کشاورزی جهت اجرای روش هایی که هزینه های کشت سنتی نخود را کاهش داده و درآمد حاصل از این محصول را بالا ببرد، اقدامات مطلوبی صورت گرفته است.

  سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: با تلاش همکاران، امسال عملیات کاشت اغلب مزارع نخود پاییزه به صورت کاملاً مکانیزه و با استفاده از دستگاه های بذرکار صورت خواهدگرفت که این اقدام موجب کاهش هزینه های کارگری و افزایش قابل توجه عملکرد محصول و در نهایت افزایش درآمد خواهد شد.

 گفتنی است: غالب کشت نخود در شهرستان کرمانشاه بصورت بهاره بوده وسالانه بیش از 45  هزار هکتار اراضی دیم این شهرستان به کشت نخود بهاره اختصاص می یابد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۳۸۰۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان