//
کدخبر: ۲۸۷۱۲۷ //

‍ پیش‌بینی تولید ۵۵۰ کیلوگرم زعفران خشک درمناطقی از شهرستان کرمانشاه

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه از پیش بینی تولید ۵۵۰ کیلو گرم زعفران خشک در مناطقی از این شهرستان خبر داد.

‍ پیش‌بینی تولید ۵۵۰ کیلوگرم زعفران خشک درمناطقی از شهرستان کرمانشاه

 مهندس ابراهیم دارایی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری در سطح ۱۶۶ هکتار از اراضی زیرکشت زعفران حدود ۵۵۰ کیلوگرم زعفران برداشت شود.

به گزارش فرتاک نیوز؛  سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه کشت زعفران را بهترین گزینه برای جایگزینی گونه های پرآب دانست و گفت: بیشترین سطح کاشت محصول زعفران به ترتیب به دهستان های سرفیروزآباد، سراب نیلوفر، کوزران، چقانرگس، ماهیدشت و درودفرامان اختصاص دارد که از مرغوبیت بسیار بالایی برخوردار است و برداشت زعفران به شیوه های دستی و سنتی از اواسط آبان ماه آغاز و تا نیمه آذر ماه ادامه دارد.

 نامبرده خاطر نشان ساخت: با کاشت آرمانی زعفران و رعایت نکات فنی و همچنین در صورت مناسب بودن شرایط اقلیمی، میانگین عملکرد زعفران تا حداقل ۴/۵ کیلوگرم در هکتار افزایش می‌یابد.

 دارایی با اشاره به اینکه براساس مستندات تاریخی شهرستان کرمانشاه مهد تولید و کشت زعفران در کشور بوده است، افزود: این محصول به علت آب و هوای مطلوب و خاک مناسب به راحتی در شهرستان کرمانشاه قابل کشت بوده و هست و باید تلاش کرد تا دوباره کشت این محصول احیا شود.

 وی خطاب به زعفران کاران خاطرنشان کرد: به سمت کشت زعفران حرکت کنند چرا که ارزش افزوده این محصول بیشتر از سایر محصولات است و برای تقویت پیازها و افزایش میانگین عملکرد این محصول در سال آتی پس از برداشت گل، ۵۰ تا ۱۰۰کیلوگرم کود ازته در هر هکتار در دو نوبت همزمان با آبیاری دوم  در مزارع زعفران استفاده کنند و همچنین تا نیمه اول اردیبهشت ماه در چند نوبت نسبت به محلول پاشی مزارع زعفران با ریزمغذی های مناسب اقدام کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۷۱۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان