//
کدخبر: ۲۹۳۲۷۴ //

قضات باید نسبت به صاحبان قدرت و ثروت نفوذناپذیر باشند

رئیس قوه قضاییه با تأکید بر اجرای اتمام پرونده‌های معوقه تا پایان سال گفت: قضات باید نسبت به صاحبان قدرت و ثروت و حتی حب و بغض شخصی خود نفوذناپذیر باشد.

قضات باید نسبت به صاحبان قدرت و ثروت نفوذناپذیر باشند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیم رئیسی عصر امروز با اشاره به وضعیت دادگستری خراسان شمالی اظهار کرد: روحیه جوان و انقلابی در دادگستری خراسان شمالی مجموعه‌ای جوان است که زمینه رشد و پیشرفت است.

وی درباره پرونده‌های معوق در دستگاه قضا گفت: در خراسان شمالی پرونده‌های معوق بسیارکم است و در دستگاه قضایی نیز تا پایان سال نباید مطلقاً پرونده معوقه داشته باشیم به‌جز پرونده‌های دارای وضعیت مشخص به میزان معدود زیرا مردم در پرونده‌های معوق دچار اذیت می‌شوند و تعویق در رسیدگی به پرونده‌ها مشکل ایجاد می‌کند.

رئیس قوه قضاییه همچنین از تلاش برای اجرای دادرسی حداکثری الکترونیکی خبر داد و افزود: حرکت دادرسی الکترونیکی اقدامی پسندیده است که به میزان امکان باید در اجرای آن نیز پیگیری کرد.

وی توجه به شأن قضات را نیز موردتوجه دانست و گفت: قاضی باید عزیز داشته شود و نفوذناپذیر از صاحب قدرت و ثروت باشد و حتی از خودش به معنای دوری از حب و بغض شخصی دوری کند.

رئیس دستگاه قضا همچنین به موضوعات وضعیت نیروهای شوراهای حل اختلاف نیز اشاره کرد و افزود: مشکلاتی در عرصه شوراهای حل اختلاف در ساماندهی نیروها وجود دارد که دولت به تصویب برخی از موارد راضی نشد اما از مسیر مجلس تلاش می‌کنیم تا با تصویب این لایحه مشکلات را رفع کنیم.

وی یکی از مشکلات عمومی در استان خراسان شمالی را دانش حقوقی مردم بیان کرد و ادامه داد: آموزش مسائل حقوقی به شهروندان و آشنایی آنان به اطلاعات حقوقی در این استان لازم است زیرا دانستن اطلاعات حقوقی باعث می‌شود تا مراجعات به دادگستری کاهش یابد و همگان باید در آشنایی مردم با حقوق خود تلاش کند تا این اطلاعات ارتقا یابد.

رئیس دستگاه عدلیه کشور همچنین به موضوع قانون تخلفات اداری اشاره کرد و گفت: این قانون ازجمله بهترین قوانین در سطح کشورهای مختلف است اما اشکالاتی در عدم اجرای آن وجود دارد.

وی افزود: سازمان‌های اداری کشور باید به قانون رسیدگی به تخلفات اداری عمل کنند تا با این اقدام کار سازمان بازرسی و دستگاه قضایی کم شود و در کنار آن نیز قانون ارتقا سلامت اداری نیز باید مورد عمل واقع شود.

به گزارش فرتاک نیوز، رئیسی در انتها تصریح کرد: قانون رسیدگی به تخلفات اداری باید به‌صورت جامع عمل شود تا تخلف خرد در ادارات به جرم تبدیل نشود و به دیگران آسیب نرساند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۳۲۷۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان