//
کدخبر: ۲۸۵۵۳۳ //

اسامی ۸۱ لایحه‌ای که دولت به مجلس ارائه کرده است + جدول

اسامی 81 لایحه‌ای که دولت به مجلس ارائه کرده است، منتشر شد.

اسامی 81 لایحه‌ای که دولت به مجلس ارائه کرده است + جدول

رئیس جمهور بعد از سخنان ربیعی سخنگوی دولت در نشست هفتگی خود نسبت به این طرح، در جلسه روز چهارشنبه هیئت دولت از مجلس خواست تا برای نشان دادن یاری خود به عنوان اولین یاری، لوایح ارسالی دولت را تصویب کند و در ادامه اظهار کرد: «ما ۶۷ لایحه مهم تقدیم مجلس کرده‌ایم و بزرگترین کمک به ما این است قانونی را تصویب کنند و برای رفع مشکلات مردم همفکری کرده و همدیگر را یاری کنیم.  برای ما خیلی مهم است، مجلس باید ما را یاری کند و اگر یاری کند ما بهتر می‌توانیم مشکلات مردم را حل کنیم.»

 

در همین رابطه احمد امیرآبادی‌فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس اظهار داشت: نمایندگان لوایح دولت را براساس اولویت کنونی کشور در زمینه معیشت، بورس، پتروشیمی، مسکن و ... در دستور کار خود در کمیسیون‌ها قرار داده‌اند.

این نماینده مردم در مجلس تصریح کرد: لوایحی که اکنون در مجلس وجود دارد، مربوط به دور قبلی مجلس بوده که دولت براساس آیین‌نامه داخلی پارلمان، این لوایح را به همراه یک نامه برای هیئت رئیسه دور یازدهم مجلس بار دیگر ارسال کرده و هیئت رئیسه هم آنها را اعلام وصول و براساس اولویت کشور یعنی معیشت مردم در دستور کار قرار داده و به کمیسیون‌های تخصصی ارسال کرده است.

نماینده مردم قم در مجلس ضمن تاکید براینکه برخی از این لوایح مانند افزایش سرمایه از طریق صرف سهام و سلب حق تقدم، اصلاح قانون چک، تمدید قانون مالیات بر ارزش افزوده و ... در مجلس شورای اسلامی تاکنون تصویب شده است، افزود: این‌گونه لوایح که با رفع مشکلات اقتصادی مردم مرتبط هستند با اولویت در دستور کار قرار گرفت و بررسی، تصویب و ارسال شد، بنابراین از دولت می‌خواهیم لوایح اقتصادی را که برای مجلس ارسال کرده و به آنها رسیدگی نشده، نام ببرد.

این عضو هیئت رئیسه مجلس در ادامه اظهار کرد: با توجه به اینکه باید مطابق آیین نامه داخلی هر لایحه‌ و طرحی که به هیئت رئیسه مجلس ارائه می‌شود، براساس تاریخ وصول در نوبت بررسی قرار گیرد اما ما باوجود آنکه طرح‌های نمایندگان اکثرا دربرگیرنده مسایل اقتصادی و مشکلات معیشتی روز هستند و در نوبت زودتری قرار داشتند، چند لایحه دو فوریتی دولت را مانند لوایح  چک، ارزش افزوده و ... را خارج از نوبت در دستور کار قرار داده و بررسی تصویب کردیم.

به گزارش فرتاک نیوز، در بخش زیر فهرست کامل لوایحی که دولت به مجلس ارائه کرده و مجلس نیز آنها را در دستور کار قرار داده به شرح زیر است:

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۵۵۳۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان