//
کدخبر: ۲۹۳۱۴۱ //
در راستای ارتقای سنت حسنه وقف در حوزه سلامت و اجرای طرح های عام المنفعه انجام گرفت؛

انعقاد تفاهم نامه همکاری اداره کل اوقاف و امورخیریه و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

تفاهم نامه همکاری به منظور استفاده از توانایی ها و ظرفیت های مشترک در راستای ارتقای سنت حسنه وقف در حوزه سلامت و اجرای طرح های عام المنفعه میان اداره کل اوقاف و امورخیریه استان و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه منعقد شد.


انعقاد تفاهم نامه همکاری اداره کل اوقاف و امورخیریه و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

حجت الاسلام و المسلمین محمّد صالحی مدیر کل اوقاف استان در آیین امضای این تفاهم نامه گفت:فعالیت های کادر درمان همیشه تاثیر گذار بوده که با بحران کرونا چشمگیرتر از همیشه شده است.

وی افزود: در یکسال گذشته شاهد اقدامات و حرکت های بسیار بزرگی در حوزه بهداشت و درمان استان برای مدیریت این بیماری بوده ایم  و با وجود تقدیم شهدای گرانقدری از مدافعان سلامت برای حفظ سلامت مردم سنگرهای این جبهه همچنان مستحکم و قوی است.

photo_2020-12-23_20-02-25

حجت الاسلام صالحی تصریح کرد: ایثارگری مدافعان سلامت امروز مانند رشادت های جوانان و بسیجیان در ۸ سال دفاع مقدس است  و این قابل تجلیل است و وظیفه خود می دانیم از این عزیزان تقدیر و تشکر نماییم که عامل روحیه دهی به مردم در این شرایط هستند.   

مدیرکل اوقاف استان با بیان اینکه کرمانشاه در حوزه وقف از پتانسیل بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: در زمینه دارو و درمان، کمک به نیازمندان و... موقوفات خوبی در استان وجود دارد و اوقاف نیز از این ظرفیت برای کمک به مردم بهره گرفته است.

وی با اشاره به اقدامات اوقاف در زمینه خدمات درمانی و معیشتی به مردم اظهار داشت: اوقاف در زمینه کمک به نیازمندان بخصوص در حوزه درمان نیز فعالیت می کند که در جریان بیماری اخیر خدمات خیرخواهانه خود را به ویژه در قالب کمک های مومنانه گسترش داده است به طوری که حدود ۷ میلیارد تومان جهت تهیه سبد غذایی و بسته معیشتی در موج اول تا سوم کرونا میان مردم متضرر از این بیماری هزینه کرده است.

حجت الاسلام صالحی ادامه داد: حدود ۱۰ هکتار از اراضی وقفی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی است و ما افتخار می کنیم که اوقاف سهمی در خدمت به بیماران دارد و این از برکات وقف است.

photo_2020-12-23_20-02-38

 درادامه رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در سخنانی با بیان اینکه الطاف و توجه مردم ، مسئولین و بزرگان استان در یک سال اخیر برای کادر درمان بسیار جدی و روحیه بخش بوده است، گفت: کادر درمان در یک سال اخیر بدون وقفه و استراحت به صورت مداوم مشغول خدمت گزاری بوده و بحمدلله نتایج موفقّی در کنترل کرونا داشته اند.

دکتر مرادی افزود: حدود یک سوم اراضی استان وقفی است که نشان از رواج سنت نیکوی وقف در میان ساکنان استان دارد.

وی اظهار داشت: در حوزه بهداشت و درمان نیز اماکن وقفی زیادی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی است که امیدواریم با همکاری اوقاف خدمات گسترده تری در آنها به مردم ارائه دهیم و نیت واقفان را به نحو احسن به اجرا رسانیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه امضای  تفاهم نامه همکاری را سندی برای تقویت همکاری های مشترک میان دو دستگاه دانست و از خدمات اوقاف در زمینه کمک های مومنانه و خدمات بهداشتی به مردم در ایام کرونا تقدیر کرد.

 در پایان این مراسم یک جلد کلام الله نفیس از طرف مدیر کل اوقاف و امورخیریه به رییس دانشگاه علوم پزشکی استان به نمایندگی از کادر بهداشت و درمان اهدا شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۳۱۴۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان