//
کدخبر: ۲۸۹۸۰۲ //
رییس هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری آموزش و پرورش استان کرمانشاه :

تشریح اهم برنامه های هیات رسیدگی به تخلفات اداری آموزش و پرورش استان در سال جاری

رییس هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری آموزش و پرورش استان کرمانشاه اهم برنامه های این هیات را در سال جاری تشریح نمود.

تشریح اهم برنامه های هیات رسیدگی به تخلفات اداری آموزش و پرورش استان در سال جاری

 سید عبدالله جلیلیان گفت: بخش قابل توجهی از تخلفات ارتکابی کارکنان به دلیل عدم اطلاع از  قوانین و مقررات موضوعه بوده و مرتفع نمودن این خلا مستلزم آگاهی بخشی به  آنان در خصوص  مسائل  مربوط به حوزه رسیدگی به  تخلفات اداری می‌باشد.

وی افزود: ارتقای سلامت نظام  اداری و همچنین  تقویت فرهنگ آموزش و پیشگیری، مهمترین  مسائل در مقابله با فساد اداری می باشد، لذا تعیین مجازات،  تنبیه و صدور  رای باید آخرین مرحله و آخرین  راهکار مقابله با تخلفات و فساد باشد، بنابراین آموزش، نظارت  پیشگیری باید مقدم و ارجح بر مجازات و صدور رای باشد.

به گزارش فرتاک نیوز، جلیلیان تأکید کرد: تخلف  رفتار ناشایست سازمانی که از کارمند بروز داده می شود و هر رفتاری، برگرفته از نگرش و دیدگاه فرد است،  لذا  باید در مورد تغییر نگرش  همکاران، اصلاح  نگرش  منفی، اصلاح رفتار سازمانی،  اهمیت و جایگاه قانون گرایی و آسیب های  قانون گریزی تلاش سازمان یافته  صورت گیرد.

رئیس  هیات بدوی و رسیدگی به تخلفات اداری تصریح کرد: کاهش تخلف، کاهش  ورودی پرونده ها از مهمترین  اهداف بوده بنابراین  آسیب شناسی  علمی بروز تخلف و راه های  کاهش ورودی پرونده ها  باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: از مهمترین اهداف اعضای هیات های رسیدگی به تخلفات اداری،  تشخیص  عالمانه، عادلانه، خیر خواهانه، بدون جهت گیری های سیاسی، قومی و بغض شخصی، عقده گشایی و انتقام جویی باشد.

گفتنی است: رتبه هیات رسیدگی  به تخلفات اداری  استان الف(برتر)بوده که این موید تلاش همه جانبه تمامی اعضای این هیات در خصوص  آموزش  قوانین و مقررات به همکاران ارزشمند می باشد، همچنین تخلفات ارتکابی کارکنان از فساد اداری، به بی انظباطی تقلیل یافته که این موضوع ناشی از اثر بخشی بودن آموزش های به عمل آمده می باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۹۸۰۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان