//
کدخبر: ۲۸۹۰۶۴ //

سمنان اقدام‌های خوبی برای تحقق شهر دوستدار کودک انجام داده است

رئیس اداره سازمان‌ها و مجامع بین المللی امور بین‌الملل وزارت کشور گفت: شهر سمنان از جمله شهرهایی است که از زمان انتخاب به عنوان یکی از ۱۲ شهر آزمایشی دوستدار کودک اقدام ها و فعالیت‌های خوبی در این زمینه انجام داده است و شاهد عزم و اراده مدیران شهری آن بوده‌ایم.

سمنان اقدام‌های خوبی برای تحقق شهر دوستدار کودک انجام داده است

 فاطمه جوانی روز سه‌شنبه با حضور ویدئو کنفرانسی در آیین رونمایی از پوستر اولین جشنواره نقالی کودکان شهرهای راه ابریشم ایران و اولین جشنوراه ملی عکس شهریاران ابراز داشت: شهر دوستدار کودک، شهری است که در آن تمامی ابعاد رشد کودک شامل اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و سلامت جسم و جان فراهم است و امید است با همبستگی و هماهنگی بین بخشی و بین دستگاهی شاهد دستاوردهای بیشتر و بهتر برای کودکان سمنانی باشیم.

به گزارش فرتاک نیوز، رئیس اداره سازمان‌ها و مجامع بین المللی امور بین‌الملل وزارت کشور ادامه داد: جشنواره نقالی کودکان شهرهای راه ابریشم ایران می‌تواند در راستای مشارکت و رشد فرهنگی و اجتماعی کودکان موثر باشد.

وی بیان کرد: شاهد بروز فاصله بین کودکان و نوجوانان و ادبیات غنی و کهن فارسی در جامعه هستیم و یکی از راه های اتصال کودکان و نوجوانان با ادبیات و میراث انسانی، نقالی است که از طریق نمایش و بازی، مفاهیم والا و ارزش ها و هنجارها به کودکان آموزش داده می‌شود.

جوانی تصریح کرد: نقالی با توجه به آموزش از طریق کودکان به کودکان، تاثیر و ماندگاری بیشتری در ذهن کودکان دارد و این آموزش‌ها در دوران کودکی می‌تواند تاثیر مثبت در سلامت جسم و جان کودکان در آینده داشته باشد.

ابتدای تیر ۹۹ پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور،  پیرو جلسه کمیته ملی هماهنگی شهر دوستدار کودک در سیزدهم خرداد در وزارت کشور و در چارچوب همکاری‌های مشترک این وزارتخانه با یونیسف برای اجرای ابتکار جهانی شهرهای دوستدار کودک در ایران، پس از بررسی نتایج ارزیابی شهرهای متقاضی پایلوت شهر دوستدار کودک، ۱۲ شهر را بر اساس ارزیابی عملکرد به عنوان شهرهای منتخب برای پایلوت شهر دوستدار کودک انتخاب و اعلام کرد که سمنان یکی از آنها بود.

خبرنگار ؛ علیرضا ناظریه

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۹۰۶۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان