//
کدخبر: ۲۸۸۱۸۵ //

فیروزکوه محدودیت های کرونایی وضعیت قرمز را اجرا می کند

فرماندار شهرستان فیروزکوه اعلام کرد که این شهرستان در وضعیت قرمز قرار دارد و به همین منظور اعمال محدودیت‌های جدید برای تمام مشاغل غیرضروری از اول آذرماه اجرا خواهد شد.

فیروزکوه محدودیت های کرونایی وضعیت قرمز را اجرا می کند

مهدی یوسفی جمارانی روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران  ضمن تشریح طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت ها از اول آذرماه گفت: براساس شاخص های وزارت بهداشت که مبنای تعیین وضعیت شهرها  را  برتعداد بستری با تست PCR مثبت روزانه اعلام کرده است فیروزکوه  در وضعیت قرمز قرار دارد.

وی با بیان اینکه سلامت مردم از اولویت نخست برای دولت برخوردار است اظهار داشت: بر اساس  طرح جامع مدیریت هوشمند تقسیم بندی شهرها براساس شاخص های وزارت بهداشت، هر دوشنبه اعلام می شود و طبق تصمیمات اتخاذ شده و قوانین و ضوابط  از اول آذرماه یک سوم کارکنان دولت در شهرستان در محل کار حاضر خواهند شد، گروه های شغلی دو، سه و چهار به مدت ۲ هفته کاملا تعطیل خواهند شد.

فرماندار شهرستان فیروزکوه ادامه داد:محدودیت‌های جدید برای تمامی مشاغل غیرضروری اعمال و اجرا خواهد شد و  باید اداره صمت و اتاق اصناف به صورت مکتوب این تعطیلی را به صنوف اعلام خواهند کرد و ناظر بر این امر شبکه بهداشت خواهد بود واداره  صمت نیز مسئول اجراست.

وی خاطرنشان کرد: ضمانت اجرای پیش بینی شده در این طرح، شامل تذکر کتبی، انفصال از خدمت کارکنان و مدیران دولتی، پلمپ، جریمه نقدی و. است و جریمه برای خودروهای شخصی پانصد هزار تومان و یک میلیون تومان تعیین شده است.

جمارانی با اشاره به تعطیلی مدارس و دانشگاه ها و آموزشگاه های خصوصی و حوزه  علمیه به صورت کامل  گفت: در صورت فعال بودن این اماکن، در مرحله اول تذکر داده می شود، در صورت تکرار، انفصال از خدمت به مدت سه ماه برای مدیران دولتی مدارس و در صورت باز بودن آموزشگاه های خصوصی  مبلغ دو میلیون تومان جریمه لحاظ می شود.

وی با بیان اینکه تمامی مساجد، نماز جمعه، مراسم های مذهبی و آیینی کاملا به مدت دو هفته تعطیل خواهد بود، گفت: براساس این طرح، ورود خودروهای شخصی با  پلاک های غیربومی به شهر کاملا ممنوع است و در غیر این صورت یک میلیون تومان جریمه برای خودرو لحاظ می شود، همچنین تردد خودروهای شخصی در داخل شهر از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد نیز ممکن نخواهد بود و در صورت تردد مبلغ ۲۰۰ هزار تومان جریمه اعمال می شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان فیروزکوه خاطر نشان کرد: از اول آذرماه کارفرما  باید برای تردد پرسنل کارخانجات در شیفت شب، و همچنین تردد کادر درمان و ... لیست را به فرمانداری ارسال کند و پس از تایید فرمانداری لیست در اختیار پلیس قرار می گیرد.

وی بیان کرد: بر اساس تصمیم ستاد ملی ‌ زمان آغاز اجرای طرح، اول آذرماه سال ۱۳۹۹ است و متناسب با روند و وضعیت بیماری در شهرها، زمان محدودیت‌ها استمرار یا کاهش خواهد یافت.

جمارانی با بیان اینکه زیرساخت های درمانی  فیروزکوه  پاسخگوی نیاز شهرستان در مواقع بحران نیست اظهار کرد: تردد غیرضروری افراد در سطح شهر یکی از عوامل افزایش شمار مبتلایان به کرونا است و انتظار داریم شهروندان در این خصوص با رعایت پروتکل های بهداشتی و در خانه ماندن به کاهش زنجیره شیوع کمک کنند.

به گزارش فرتاک نیوز، شهرستان فیروزکوه متشکل از دو بخش مرکزی و ارجمند با جمعیتی افزون بر ۳۳ هزار نفر در شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

این شهرستان نقطه اتصال سه استان تهران، مازندران و سمنان است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۸۱۸۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان